LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat is mijn uurloon?

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
Isabel1

Re: Wat is mijn uurloon?

Ongelezen bericht door Isabel1 »

Rozemarijn, deze ts durfde/wilde niet eens vragen wat hij zou gaan verdienen toen hij het contract ondertekende. Komt vervolgens hier vragen wat hij zou moeten krijgen. Begrijpt niet dat je per uur betaald krijgt of je nu 0 of 100 uur per week werkt.
Sorry hoor. Ik heb gewoon gezegd dat die jongen nog veel moet leren.
En nee, ik mocht natuurlijk nog niet officieel werken, maar een zwart schoonmaakbaantje liet ik niet lopen... Ik heb daar prima leren poetsen, de rest van mijn leven al plezier van gehad.
Punt is ook dat bij een zwart baantje je misschien wel wat sneller meer durft te zeggen. Bij een witte baan gaan veel mensen ervanuit dat het klopt (zeker als er in het contract staat dat het volgens de cao is. Dan geloof je dat gewoon. Zeker in deze tijd waar de banen niet voor het oprapen liggen en de vakantie baantjes ook niet kan ik me voorstellen dat TS dat niet wilde vragen omdat hij niet asociaal of dom wilde overkomen.

Daarnaast is het bij een zwart baantje ook veel simpeler, er is geen verschil tussen bruto en netto, geen moeilijke loonstrook met premies en percentages en geen toeslagen. Dus ik denk dat het wel logisch is dat je dat makkelijker weet bij een zwart baantje.

Nu snap ik wel hoe je in de cao je loon moet op zoeken maar als je dat nog nooit gedaan hebt kan ik me voorstellen dat je niet weet hoe dat moet. Je weet bijvoorbeeld niet waar je ingeschaald bent, of je weet niet hoe je "op basis van een 38 urige werkweek" op moet vatten (zoals in het geval van ts.)

In elk geval: hij is aan het werk en dat is al heel goed1

Isabel

tenormin

Re: Wat is mijn uurloon?

Ongelezen bericht door tenormin »

Anouar schreef:hallo,

ik heb een bijbaan bij de blokker deze zomer. ik ben 16 jaar, maar ik weet niet wast mijn loon is?
ik heb een 0-36 uur contract. ik werk dus elke week weer anders.
weet iemand toevallig hoeveel ik dan moet verdienen? :oops: :oops:

alvast bedankt
Ik vind dat je in ieder geval een kei van een knul (of meisje) bent. En hoop dat je er veel van opsteekt, je weet maar nooit hoe een succes story kan ontstaan: van krantenjongen tot miljonair :wink: .Veel succes (en natuurlijk is ieder bedrag te laag, maar dat vinden de meeste volwassenen ook, hoor) :D

Gesloten