LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat zijn de regels voor uitbetaling loon qua reistijd, administratie en meer?

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
Ps123

Wat zijn de regels voor uitbetaling loon qua reistijd, administratie en meer?

Ongelezen bericht door Ps123 »

Hallo,

Ik werk in een sector waar geen CAO is. Dit lijkt voor mijn werkgever een vrijstelling te zijn om creatief om te gaan met uitbetalen van het salaris. Maar ik vraag mij af of dat dit mag? Op internet kan ik er niet veel over vinden en eerlijk gezegd weet ik ook niet goed waar ik zou moeten zoeken.

-ik krijg per patient betaald. Dit betekend dat wanneer er iemand uitvalt, en ik dus bijvoorbeeld een gat in mijn agenda heb, ik dit niet uitbetaald krijg.
-ik werk op meerder locaties per dag. Voor de reistijd tussen de locaties krijg ik alleen kmvergoeding.
-administratie wordt verwacht dat dat in eigen tijd gedaan wordt. In overleg met de baas (lees op aandringen) mag er wat tijd aan administratie geschreven worden wat x0.75 verloond wordt. De baas bepaald hoeveel er geschreven mag worden.

Een tijd geleden had ik een dag waar ik om 8 uur begon op locatie A. Hier had ik 3 uur aan patiënten, vervolgens 1 uur niks en toen nog 30 min. Rijden naar locatie B kost iets meer dan 30 min waardoor de volgende patient pas weer om half 2 ingepland kon worden. Toen weer 2 uur aan patiënten. 1 uur niks en toen weer nog 30 min.
Ik ben dus van 8 tot 5 aan het werk geweest maar krijg maar voor 6 uur uitbetaald.
De meeste dagen zien er zo uit waardoor ik best veel uren misloop aan het eind van de maand.
De tijd dat ik geen patiënten heb ben ik overigens bezig met administratie; bestellingen, leveranciers bellen, zaken regelen voor patiënten, pakketjes opruimen etc.

Mijn vraag dus, mag dit zomaar?
Laatst gewijzigd door Radar op 12 nov 2021 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel gewijzigd voor duidelijkheid en discussie

kuklos

Re: Wat zijn de regels voor uitbetaling loon qua reistijd, administratie en meer?

Ongelezen bericht door kuklos »

Het eerste antwoord is een wedevraag. Wat staat er in je arbeidscontract?

Lady1234

Re: Wat zijn de regels voor uitbetaling loon qua reistijd, administratie en meer?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Voor zover ik weet zitten ze nu overal te gillen om medewerkers op het gebied van zorg.

Persoonlijk zou ik naar een andere baan uitkijken, en ook lid worden van een bond.

PeterPeters1966

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Dit klinkt eerder als een ZZP-achtige constructie dan een reguliere arbeidsovereenkomst.

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Lady heeft het beste advies. PeterPeters heeft het bij het rechte eind: dit is een (verkapte) ZZP-constructie.

Als er geen CAO is, dan is het arbeidsrecht uit het burgerlijk wetboek van toepassing.

Werk je in de thuiszorg?

Gesloten