Hallo, mijn naam is nick en ben sinds 2005 bij mijn huidige werkgever in dienst, ik werk hoofdzakelijk 60 km ( retour ) van m'n werk vandaan en heb altijd €0,18 km vergoeding gehad, ook heb ik sinds 2005 productiepremie welke ik altijd gehad heb ook al werkte in minder uren als de 36 per week die in m'n contract staat.
Nu wil het bedrijf waar ik ingeleend ben mij niet meer binnen hebben omdat er een klachtbrief op de leidinggevenden gevonden is en dus denken dat die brief van mij komt, de brief is overigens vernietigd wegens onvoldoende bewijs maar is toch besloten mijn niet meer binnen te laten.
Nu ben ik door me werkgever 150 km ( retour ) verder geplaatst en wil ie nog maar €11,50 reiskostenvergoeding per dag betalen, dat komt neer op ongeveer €0,07 per km. Me productiepremie willen ze ook niet meer betalen omdat het zogenaamd op die locatie niet van toepassing is ( terwijl ik het altijd gehad heb ook op een andere locatie voor deze werkgever ). dus nu ben ik me productiepremie kwijt en ik moet aardig wat geld meenemen voordat ik op me werk ben.
Kan dit zomaar maar en wat zijn hierin me rechten?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Weinig reisgeld en Productiepremie kwijt
-
Re: Weinig reisgeld en Productiepremie kwijt
Het begint ermee dat u de uw eigen arbeidsovereenkomst doorleest. Hier staan immers de afsrpaken in die u heeft gemaakt.nick28 schreef:Kan dit zomaar maar en wat zijn hierin me rechten?
In m'n arbeidsovereenkomst staat niks over de productiepremie, maar heeft dit niks t maken met opgebouwde rechten na zoveel jaar?
-
Dat oordeel is aan de rechter.Nick28 schreef:In m'n arbeidsovereenkomst staat niks over de productiepremie, maar heeft dit niks t maken met opgebouwde rechten na zoveel jaar?
-
En reiskosten, wat staat er over de vergoeding van de reiskosten ?Nick28 schreef:In m'n arbeidsovereenkomst staat niks over de productiepremie, maar heeft dit niks t maken met opgebouwde rechten na zoveel jaar?
Als u sinds 2005 aantoonbaar altijd een productiepremie heeft gehad. lijkt het me inderdaad wel een verworven recht geworden. Dit betekent dat de werkgever een serieuze argumentatie moet hebben om u de productiepremie niet meer uit te keren, en het simpele antwoord, dat dit hier niet van toepassing is, is te mager. Daar hoeft u geen genoegen mee te nemen.
Bedankt voor uw reactie, ik zal dit eens voorleggen aan de werkgever als ie er niks mee doet kan ik er nog altijd een zaak van maken.
Over de reiskosten staat dat ik recht op €0,09 heb, dit omdat we toen de tijd met 2e rijden.
Nog iemand tips hoe dit voor te leggen aan de werkgever?
Over de reiskosten staat dat ik recht op €0,09 heb, dit omdat we toen de tijd met 2e rijden.
Nog iemand tips hoe dit voor te leggen aan de werkgever?