LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wel werken maar niet betaald krijgen.
Re: Wel werken maar niet betaald krijgen.
Welkom in de wereld van de velen huismama's en papa's??
Mijn vrouw kreeg te horen dat ze ontslag zou krijgen vanwege de crisis. Dus het bedrijf had het aangevraagd bij het UWV. Daar gingen wij niet mee akkoord, omdat er geen aanwijzingen waren dat het slecht zou gaan met het bedrijf. Mijn vrouw had al een paar keer aangekaard om minder te kunnen te werken ( 10 uur p/w ). Daar heeft ze helemaal niks meer over gehoord, sterker nog er werdt gevraagd om meer te kunnen werken. Maar ivm kinderen gaat dat niet. Het bedrijf belde later eens op om te praten over een plan. Dus vol goede moed erheen, blijkt dat plan te bestaan uit twee opties.
Of met wederzijdse goedkeuring tot ontslag of via het kantongerecht. lekker plan . W
Wij waren dus niet eens met het ontslag. Nu heeft het bedrijf sinds January niet meer betaald, terwijl mijn vrouw gewoon in dienst is.
We hebben helemaal niks meer gehoord van ze. We hebben nu rechts bijstand ingehuurd.
Heeft iemand nod suggesties????
Of met wederzijdse goedkeuring tot ontslag of via het kantongerecht. lekker plan . W
Wij waren dus niet eens met het ontslag. Nu heeft het bedrijf sinds January niet meer betaald, terwijl mijn vrouw gewoon in dienst is.
We hebben helemaal niks meer gehoord van ze. We hebben nu rechts bijstand ingehuurd.
-
- Contacteer:
Marcel14 schreef:Mijn vrouw kreeg te horen dat ze ontslag zou krijgen vanwege de crisis. Dus het bedrijf had het aangevraagd bij het UWV. Daar gingen wij niet mee akkoord, omdat er geen aanwijzingen waren dat het slecht zou gaan met het bedrijf. Mijn vrouw had al een paar keer aangekaard om minder te kunnen te werken ( 10 uur p/w ). Daar heeft ze helemaal niks meer over gehoord, sterker nog er werdt gevraagd om meer te kunnen werken. Maar ivm kinderen gaat dat niet. Het bedrijf belde later eens op om te praten over een plan. Dus vol goede moed erheen, blijkt dat plan te bestaan uit twee opties.
Rechtsbijstand afwachten. Salaris dient gewoon betaald te worden zolang er nog een dienstverband is.
Maar dat zal de rechtsbijstand verder oppakken.
Even afwachten dus.
Dit schiet dus niet op, met het bouwbedrijf. We zitten nu in April en hebben een beetje loon gehad van January en nog niks van Febr. en Maart. Maar de rekeningen gaan wel door...
Nu moeten wij krediet vragen bij de bank. Te zot voor woorden..
heeft u geen salaris?
-
- Contacteer:
Marcel14 schreef:Dit schiet dus niet op, met het bouwbedrijf. We zitten nu in April en hebben een beetje loon gehad van January en nog niks van Febr. en Maart. Maar de rekeningen gaan wel door...
En je rechtsbijstand ? Wat zegt deze ?
Ze gaan nu een dagvaardiging opstellen, en die wordt door de deurwaarder overhandigd. Ik hoop dat dat zsm gebeurt. Rechtsbijstand hoort ook niks meer van ze. En ze hebben wel werken in hun bestand.
-
Je kunt beter het faillissement (laten) aanvragen, dat lijkt me effectiever dan een dagvaarding.Marcel14 schreef:Ze gaan nu een dagvaardiging opstellen, en die wordt door de deurwaarder overhandigd. Ik hoop dat dat zsm gebeurt. Rechtsbijstand hoort ook niks meer van ze. En ze hebben wel werken in hun bestand.