LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] word 65 en dan?
-
word 65 en dan?
Mijn vrouwtje wordt in April 65. Is het dan zo dat per die datum het vaste contract voor onbepaalde tijd wordt be-eindigd ?
Daarna kan worden doorgewerkt via een nieuw contract ? Maar dan het verlies van opgebouwde jaren ? (15jaar). Of ben ik aan het doemdenken?
AOW gaat pas veel later in....vandaar mijn vragen.
mvg
Peterje
Daarna kan worden doorgewerkt via een nieuw contract ? Maar dan het verlies van opgebouwde jaren ? (15jaar). Of ben ik aan het doemdenken?
AOW gaat pas veel later in....vandaar mijn vragen.
mvg
Peterje
Re: word 65 en dan?
Wat staat er in het contract van mevrouw uw echtgenote over de beëindiging ervan, en is er nog een cao van toepassing? In oudere contracten wordt soms uitdrukkelijk vermeld dat het contract geacht wordt te eindigen bij het bereiken van de leeftijd van 65 jaar.
Aangaande de rest van je vraag, wat staat er in haar contract, dan wel de CAO? En wat zegt de werkgever hierover?
Laatst gewijzigd door Radar op 25 feb 2018 22:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door Moderator. Reden: offtopic
Reden: Bericht aangepast door Moderator. Reden: offtopic
-
Voor de goede orde : ben al 43 jaar getrouwd met 'mijn vrouwtje' en ik ben 67 en werk nog 3 dagen per week.
De AOW geeft maar de helft (geb 1950) . Ik zal de cao er een op na kijken..goed idee.
De AOW geeft maar de helft (geb 1950) . Ik zal de cao er een op na kijken..goed idee.
Nee, AOW is niet meer dubbel als het mannetje de AOW leeftijd heeft bereikt.petertjeschoen schreef:Voor de goede orde : ben al 43 jaar getrouwd met 'mijn vrouwtje' en ik ben 67 en werk nog 3 dagen per week.
Een contract voor onbepaalde tijd is gewoon voor onbepaalde tijd, dus tot mevrouw met pensioen gaat loopt dat sowieso gewoon door.
Onjuist. Als 65 jaar als einddatum is overeengekomen, eindigt het contract van rechtswege.snuffel1 schreef:Als de einddatum van het arbeidscontract bij 65 jaar zou zijn dan had uw vrouw allang bericht gehad want de werkgever dient 3 maanden voor die datum ontslag aan te vragen.
Een vast contract mag inderdaad alleen van rechtswege eindigen met de AOW leeftijd, niet met 65 jaar. En ook alleen als dit in de arbeidsovereenkomst of cao zo is afgesproken, anders loopt het ook door tot na de AOW leeftijd. Je hoeft dus niet bang te zijn dat het contract zomaar met 65 jaar stopt.
Wil de werkgever de arbeidsovereenkomst toch met 65 jaar beëindigen, dan zal hij daarover met je vrouw apart afspraken over moeten maken. Waarbij zij ondermeer aanspraak kan maken op een transitievergoeding. Dat zal dan dus een dure grap worden voor de werkgever, wat hij alleen zal doen als er echt goede reden voor is. Een niet alleen vanwege de leeftijd.
Wil de werkgever de arbeidsovereenkomst toch met 65 jaar beëindigen, dan zal hij daarover met je vrouw apart afspraken over moeten maken. Waarbij zij ondermeer aanspraak kan maken op een transitievergoeding. Dat zal dan dus een dure grap worden voor de werkgever, wat hij alleen zal doen als er echt goede reden voor is. Een niet alleen vanwege de leeftijd.
Maak je niet ongerust, je wijfie mag gewoon doorwerken tot de voor haar geldende AOW-leeftijd.