LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zorgzwaarte pakket. ZZP

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
Johanna9

Zorgzwaarte pakket. ZZP

Ongelezen bericht door Johanna9 »

Is het gebruikelijk, dat het Zorg Zwaarte Pakket, niet per se aan de bewoner van een zorg instelling voor gehandicapten, besteed worden en op de grote hoop word gedaan?. Mijn broer, waar ik bewindvoerder van ben, hij is nu 79 jaar, is het aangevraagd en het is vrij duidelijk, dat het CIZ dat toewijst. Maar er is al beloofd, door de zorginstelling bij monde van een soko en yunithoofd, dat hij het niet krijgt in zorg en aandacht en sociale programma's, dus dat er voor mijn broer niets veranderd, omdat hij altijd goed verzorgd word liever op zijn kamer zit. Daar denk ik niet altijd hetzelfde. Komt er nog bij dat er veel personeel verloop is en gewerkt word met stage lopers en flex werkers. Ik heb geen zicht op wat wie doet,. Dat verschilt per dag en per dagdeel. Ik zou er graag meer van weten, maar loop steeds tegen muren op. Zelfs de directeur van de cliëntenraad, is niet geheel aan mijn zijde, maar ziet waar in de zorg, de gehele zorg, dat het slecht gaat. Me dunkt dat weten we allemaal, maar ik voel het als mijn plicht om voor mijn broer op te komen. HELPT. AUB. Mevr Eva Van Goor.

sylvesterb

Re: Zorgzwaarte pakket. ZZP

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Johanna9 schreef:Is het gebruikelijk, dat het Zorg Zwaarte Pakket, niet per se aan de bewoner van een zorg instelling voor gehandicapten, besteed worden en op de grote hoop word gedaan?. Mijn broer, waar ik bewindvoerder van ben, hij is nu 79 jaar, is het aangevraagd en het is vrij duidelijk, dat het CIZ dat toewijst. Maar er is al beloofd, door de zorginstelling bij monde van een soko en yunithoofd, dat hij het niet krijgt in zorg en aandacht en sociale programma's, dus dat er voor mijn broer niets veranderd, omdat hij altijd goed verzorgd word liever op zijn kamer zit. Daar denk ik niet altijd hetzelfde. Komt er nog bij dat er veel personeel verloop is en gewerkt word met stage lopers en flex werkers. Ik heb geen zicht op wat wie doet,. Dat verschilt per dag en per dagdeel. Ik zou er graag meer van weten, maar loop steeds tegen muren op. Zelfs de directeur van de cliëntenraad, is niet geheel aan mijn zijde, maar ziet waar in de zorg, de gehele zorg, dat het slecht gaat. Me dunkt dat weten we allemaal, maar ik voel het als mijn plicht om voor mijn broer op te komen. HELPT. AUB. Mevr Eva Van Goor.
U broer mag gebruik maken van de voorzieningen die vanuit het pakket worden geleverd. Indien hij er geen gebruik van maakt maar wel in een instelling zit waar het tot de mogelijkheden behoort dien je er wel voor te betalen. Je kunt het vergelijken met een all-inclusieve hotel, wanneer je elke dag toch gaat eten buiten de deur krijg je daarna niet geld terug. Het gaat slecht in de zorg voor de directeuren, die krijgen steeds minder en er is meer controle op de uitgaven, voorheen konden ze zoveel uitgeven als ze wilde want niemand controleerde dit.

Gesloten