LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gedupeerde verkoper hof promotion bij kpn

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
robbiex

Gedupeerde verkoper hof promotion bij kpn

Ongelezen bericht door robbiex »

Is er iemand nog meer gedupeerd door hof promotion?
Het is een bedrijf die verkopers voor oa nuon en kpn langs de deur laat gaan,sales verkopen.
Ik ben begonnen half december 2014,ging 6 weken goed,en de resultaten waren goed,ze waren tevreden en tot eind februari had ik zeker werk.
3e week januari begon het,ze stopten ermee,kan gebeuren.
Maar,mijn laatste werkdag heb ik niet uitbetaald gekregen,de bonussen en reiskosten van alle dagen evenmin.
Terwijl ik thuis nog een sale/contract heb liggen van mijn laatste werkdag (dit ook doorgegeven heb sms en email nog bewaard) hoor ik zelfs hier niets meer van.Terwijl deze mensen toch verwachten dat ze een nieuw alles in 1 pakket krijgen/hebben afgesloten.Kan en/of mag dit tegenwoordig zomaar?
Wie heeft ervaring met Hof promotion?

robbiex

Re: Gedupeerde verkoper hof promotion bij kpn

Ongelezen bericht door robbiex »

Ja hoor,enkele malen,ook mail maar ze doen niets.
vreemde zaak.

Elfjenuyt

Ongelezen bericht door Elfjenuyt »

Hoe is het nog afgelopen ? En ben je uiteindelijk nog uitbetaald en hoelang heeft het geduurd ? Wij zitten met het zelfde probleem.
Wat heb je veder nog gedaan ?

gedupeerdeburger

Ongelezen bericht door gedupeerdeburger »

verwijderd
Laatst gewijzigd door gedupeerdeburger op 02 nov 2016 09:53, 1 keer totaal gewijzigd.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

gedupeerdeburger schreef: Ik kwam voor de functie verkoper van energie voor Engie. Voordat je kan beginnen heb je 1 dag training op kantoor in Eindhoven. Daar wordt al binnen 10 minuten duidelijk dat zij totaal onetisch en zelfs misschien wel strafbaar werken. Er wordt namelijk van iedereen gevraagd om een kopie van je id-bewijs en bankpas door hun te laten maken. Zij geven zelf aan dit te willen zodat de uitbetaling van de lonen goed verloopt. Nou heb ik zelf lange tijd voor een bank gewerkt en weet ik dat dit helemaal niet zomaar mag, niet door banken en dus al helemaal niet door zomaar een of ander schimmig bedrijfje. Zij weten dit zelf ook en laten je onder groepsdruk opschrijven dat je hier zelf toestemming voor hebt gegeven. De meeste sollicitanten zijn rond de 18 jaar en hebben geen idee dat dit niet mag en doen dit dus zonder problemen zonder ook maar iets van hun persoonlijke gegevens door te strepen, ook omdat het wordt verwacht en iedereen het doet. Ikzelf vind dit echter een compleet bizarre situatie, helemaal omdat 90% van de mensen op de training binnen 3 dagen weer gestopt is met het werk. Zij houden wekelijks een training met tussen de 10 en 20 jongeren, dit houdt dus in dat zij een database van letterlijk minimaal honderden kopieen van bankpassen en id-bewijzen moeten hebben. Totaal overbodig en volgens mij wettelijk niet eens toegestaan. Helemaal omdat zij een constructie hebben opgezet dat je technisch gezien bij About Payroll in dienst ben. Dan is het dus extra vreemd dat stagiaires en medewerkers van Hof Promotions er met deze fraudegevoelige informatie vandoor gaan terwijl er zogenaamd niet eens voor hun wordt gewerkt. Ook heb ik nooit eerder bij welke andere werkgever dan ook mee gemaakt dat er een kopie van de bankpas gemaakt moet worden, en ook zelfs niet van het id-bewijs. Dit is namelijk absoluut persoonlijke informatie en met deze gegevens kan onwijs makkelijk fraude gepleegd worden bij banken e.d.. Als de loonuitbetaling vaak fout gaat zoals zij zelf aangeven dan moet dit gewoon beter gecontroleerd worden na het invullen, heel simpel.
een heel verhaal en een heleboel bla. Een werkgever is gewoon simpel verplicht om een kopie van je id-kaart te hebben. De kopie bankpas is inderdaad overbodig. Deze dienen ze in hun bezit te hebben gedurende het totale dienstverband en tot 5 jaar daarna. Voor uitzendkrachten bestaat er alleen een controleplicht van het id-bewijs.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... atieplicht
Dat van die bankpas kan ik nergens vinden, ik zou ook niet weten wat voor fraude je zou kunnen plegen met een kopie van een bankpas, in een pinautomaat past die niet.

En voor de rest, ja je wilt werken als colporteur of niet. Het zijn smerige boefjes, dat vind ik van alle colporteurs, of ze nu wel of niet volledige waarheden spreken of de zaken mooier voor doen dan ze zijn, aan de deur koop ik helemaal niets. En natuurlijk worden achterstandswijken het snelst gekozen. Termen als goedkoper zijn voor mensen die financieel slecht er voor staan erg aanlokkelijk en zijn eerder geneigd om op een dergelijk aanbod in te gaan.

Gesloten