LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Van 38 naar 32 is volgens mijn baas meer werken

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
Nikky1
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 nov 2014 16:45

Van 38 naar 32 is volgens mijn baas meer werken

Ongelezen bericht door Nikky1 »

Ik werk sinds 3 jaar bij een bedrijf met meer dan 10 werknemers. Ik werk daar 40 uur met een 38/40 regeling (38 betaald/2 uur verlof).
Nu wil minder gaan werken omdat mijn man en ik een kinderwens hebben (ik ben nog niet zwanger). Maar volgens de Human Resources mag ik niet 32 uur gaan werken (32/32) omdat ik dan volgens hun méér zou gaan werken. Ik zou eerst naar 40/40 voordat ik naar 32/32 toe mag en dat wil de directeur niet want dan zou ik eerst meer gaan verdienen. Maar ik wil niet meer gaan verdienen, ik wil juist minder gaan verdienen.
Wat ik wel zou mogen is 30,4/32. Nu wil ik graag 32 werken en daarvoor betaald krijgen. Wat niet kan kan niet, maar ik denk niet dat ik het ga redden met 30 uur.

Maar kan iemand me uitleggen hoe het komt dat als ik minder wil gaan werken ik dus volgens mijn werkgever meer ga werken?

witte angora
Berichten: 31986
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Van 38 naar 32 is volgens mijn baas meer werken

Ongelezen bericht door witte angora »

Wat heeft Human Resources hiermee te maken?

Inhoudelijk: je werkgever kán je gewoon geen 40 uur laten werken om dan terug te gaan naar 32. De CAO staat simpelweg 40 uur werken niet toe. Verder denk ik dat je directeur het nog maar een keertje uit moet leggen, zoals je het nu vertelt komt het bij mij ook een beetje wazig over.

Nikky1
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 nov 2014 16:45

Re: Van 38 naar 32 is volgens mijn baas meer werken

Ongelezen bericht door Nikky1 »

Het komt op mij dus ook wazig over.
Ik werk 40 uur (2 uur compensatie)
Ik wil 32 uur (0 compensatie)