LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] aanbetaling

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
fraken

aanbetaling

Ongelezen bericht door fraken »

is het normaal bij het aanschaffen van een bril.
gaarne reaktie. :cry: [EEN AANBETALING TE DOEN]

het is van de zotte [bijv ik wil bestel een taart de bakker vraagt ik wil de helft dan zeg ik ] dag ik ga naar een ander


fraken


dus loop SPECSAVERS VOORBIJ

BRIL SMURF

Re: aanbetaling

Ongelezen bericht door BRIL SMURF »

Iedere leverancier mag een aanbetaling vragen, maar jij bepaalt of je die betaalt.
Ze kunnen je niet verplichten.
Het enige wat ze kunnen doen is jouw bestelling weigeren.
Maar daar benadelen ze zichzelf weer mee.
Dus.................

op maat

Re: aanbetaling

Ongelezen bericht door op maat »

Zodra iets op MAAT voor je gemaakt moet worden is het normaal dat ze een voorschot willen
En een bril worden de glazen op sterkte en montuur aangepast, dus ............... aanbetalen
Vind ik niet vreemd !

Gast

Re: aanbetaling

Ongelezen bericht door Gast »

Stel, dat je een opdracht geeft om een koud buffet te leveren. De traiteur maakt kosten, en maakt ijd vrij voor jou opdracht. Een dag of wat op voorhand zeg je ineens: laat dat koud buffet maar zitten, het gaat niet door.

Dat zal jij toch ook niet leuk vinden?

Nou niet aan komen zeuren met het verhaal dat je een koud buffet pas op het laatst KUNT maken, want dat is slechts gedeeltelelijk waar, omdat degene waar de traiteur zijn spullen vandaan haalt, ze toevallig net op voorraad moet hebben.

In dat verband vind ik het normaal dat je ook een aanbetaling doet, het geeft aan dat je een serieuze klant bent.

Bril

Re: aanbetaling

Ongelezen bericht door Bril »

Het is misschien wel normaal, maar IK heb het nog niet/nooit meegemaakt, dat ik mijn bril moest voorschieten. En ik ben nu aan mijn 4e bril bezig.

Eerste 2 bij Hans Anders gekocht en de laatste 2 bij Pearl, Eglantier.

Gast

Re: aanbetaling

Ongelezen bericht door Gast »

Het ligt helemaal aan de zaak zelf.

Met een bril heb ik het ook niet vaak meegemaakt. Pearle heeft wat dat betreft een goede reputatie, maar ik weet dat ze bij het ene filiaal van Hans Anders wel, en bij een ander GEEN voorschot verlangen.

Ik kan me in dit geval wel iets bij een voorschot voorstellen, hoor.

Bril

Re: aanbetaling

Ongelezen bericht door Bril »

Dat zou best kunnen. Ik zelf zou er ook niet zo op tegen zijn, maar dan zou ik alleen een vooorschot willen betalen en nog niet het hele bedrag.

Maar daar moet je dan vind ik, voor die tijd een afspraak met de leverancier over maken. Krijg je ook geen problemen.

Die meneer van die brillenzaak vertelde mij wel, dat ze aan het eind van het jaar met niet afgehaalde brillen blijven zitten. Dus een voorschot vragen is dan toch wel terecht, alhoewel ik het dus nog niet had meegemaakt!

januca
Berichten: 80
Lid geworden op: 15 feb 2005 12:51

Re: aanbetaling

Ongelezen bericht door januca »

Mijn vrouw en ik hebben ieder een nieuwe bril besteld bij Pearl.
Er werd een aanbetaling gevraagd van 100 Euro per bril.
Ik vin dat acceptabel als je over een totaalbedrag van 1700 Euro praat.
Het is tenslott maatwerk wat speciaal voor jou gemaakt wordt.

Stel je voor dat ik niet zou aanbetalen en niets meer van me zou laten horen, dan blijven hun met de schade zitten.
Als een aantal mensen dat zou doen, dan gaan ze op een gegeven moment op de fles, en dan zal je het zonder bril moeten doen.
En ik kan niet zonder bril.

Bril

Re: aanbetaling

Ongelezen bericht door Bril »

Naja, dan kan je altijd nog naar een andere opticien gaan.

Maar ik ben het met je eens, dat het normaal is, in ieder geval een voorschot te betalen. Hun hebben ook hun kosten!

tompetra

Re: aanbetaling

Ongelezen bericht door tompetra »

Beste Fraken,

Ik ben zelf opticien (niet bij specsavers gelukkig!~), ikzelf vraag nooit een aanbetaling. Maar officieel mag dat wel tot een max van 25% van het aankoopbedrag. De glazen op sterkte zijn maatwerk en ook nog vrij kostbaar, dus als je hem niet zou komen ophalen zit de ondernemer met hoge kosten. Immers de glazen kunnen dan regelrecht de emmer in. Het vergelijk met de bakker klopt dus niet helemaal......die taart verkoopt die wel aan iemand anders.

Tip: ga naar een echte opticien ......... goedkoop=duurkoop :lol:

Gesloten