Ik bestelde 2 brillen maar heb na 2 dagen 1 bril afbesteld bij Hans Anders.
Nu kan ik 1 bril niet afbestellen wel de hele bestelling annuleren met behoorlijke kosten hiervoor.
Hieronder de brief die ik van hun ontving en is dit terecht?
Graag een reactie zodat ik weet waar ik aan toe ben.
Mijn excuses voor de late reactie. Momenteel is het ontzettend druk waardoor binnengekomen e-mails later worden beantwoord dan u van ons gewend bent.
Ik vind het vervelend te horen dat u spijt heeft van uw aankoop van de bril met meekleurende glazen. Helaas is het voor ons niet mogelijk deze bril kosteloos voor u te annuleren. Dit heeft ermee te maken dat het een product op maat is en u getekend heeft voor de bestelling. Het spijt me u niet anders te kunnen berichten.
Het is wel mogelijk om uw gehele bestelling te annuleren tegen 25% annuleringskosten van de aankoopprijs. Als u dit wilt kunt u dit doorgeven bij mijn collega’s in de vestiging. Zij zorgen er dan voor dat dit in orde wordt gemaakt.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Aankoop bril ongedaan maken
Re: Aankoop bril ongedaan maken
dat voorstel van HA lijkt me heel redelijk. Persoonlijk zou ik akkoord zijn gegaan. Maatwerk kost nu eenmaal geld.
-
stofzuigertje
Hans Anders en ook vele andere voordelige winkels hebben een computer staan die gelijk de gegevens van U doorstuurde naar de fabriek.
Die zit elders in Europa en maakt de glazen op maat.
De winkel mag ze na enkele weken dan in het door U gekozen montuur zetten, verder pootjes buigen en wegwezen!
Het kan dus zijn dat de glazen al in productie zijn en op sterkte gemaakt en werden geslepen...
Inpakken en verzenden is na controle iets later en daar zijn die paar weken voor!
Annuleren kost geld en koop = koop en normaal kun je speciaal voor jou op maat gemaakte niet annuleren zonder kosten!
Alleen als zij een fout maakte moet je kiezen tussen opnieuw bestellen en weer een week of 2 wachten of annuleren.....
Maar ook dan gelden de voorwaarden waar je mee akkoord bent gegaan door bij hun te kopen.
Die zit elders in Europa en maakt de glazen op maat.
De winkel mag ze na enkele weken dan in het door U gekozen montuur zetten, verder pootjes buigen en wegwezen!
Het kan dus zijn dat de glazen al in productie zijn en op sterkte gemaakt en werden geslepen...
Inpakken en verzenden is na controle iets later en daar zijn die paar weken voor!
Annuleren kost geld en koop = koop en normaal kun je speciaal voor jou op maat gemaakte niet annuleren zonder kosten!
Alleen als zij een fout maakte moet je kiezen tussen opnieuw bestellen en weer een week of 2 wachten of annuleren.....
Maar ook dan gelden de voorwaarden waar je mee akkoord bent gegaan door bij hun te kopen.
-
NeoDutchio
Koop is koop en een bril is maatwerk. Hans hoeft dus niets en mag alles. Heel netjes dat u kunt annuleren tegen 25% kosten, ze hadden u ook aan de overeenkomst kunnen houden.
Het vragen van een percentage bij annulering is onredelijk bezwarend, tenzij de verkoper kan aantonen dat het geleden verlies of gederfde winst groter is of dat het toch niet onredelijk bezwarend is. Consumenten die hierover naar de rechter gaan krijgen in ongeveer tweederde van alle zaken gelijk.
https://nl.hellolaw.com/juridisch-nieuw ... onredelijk
Hans Anders heeft naar mijn mening geen rechtens te beschermen belang heeft bij de regel dat je de gehele overeenkomst moet annuleren, tenzij niet voor iedere bril afzonderlijk een prijs is vast te stellen is.
https://nl.hellolaw.com/juridisch-nieuw ... onredelijk
Hans Anders heeft naar mijn mening geen rechtens te beschermen belang heeft bij de regel dat je de gehele overeenkomst moet annuleren, tenzij niet voor iedere bril afzonderlijk een prijs is vast te stellen is.
Dit zijn gevaarlijke opmerkingen. Hans mag helemaal niet alles.NeoDutchio schreef:Hans hoeft dus niets en mag alles.