LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aankoop lamp in winkel op internet goedkoper

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Desiree Hendrikx

Aankoop lamp in winkel op internet goedkoper

Ongelezen bericht door Desiree Hendrikx »

3 dagen geleden heb ik een lamp gekocht in een winkel. Nu blijkt deze op internet, op verschillende sites nog wel, 20 % goedkoper te zijn.
Een bedrag van € 60,00. Kan ik de winkel hierop aanspreken? De lamp moet nog geleverd worden en we hebben reeds een aanbetaling gedaan.
DH

Dirkie

Re: Aankoop lamp in winkel op internet goedkoper

Ongelezen bericht door Dirkie »

Desiree Hendrikx schreef:3 dagen geleden heb ik een lamp gekocht in een winkel. Nu blijkt deze op internet, op verschillende sites nog wel, 20 % goedkoper te zijn.
Een bedrag van € 60,00. Kan ik de winkel hierop aanspreken? De lamp moet nog geleverd worden en we hebben reeds een aanbetaling gedaan.
DH
Waarom. U koopt iets in een stenen winkel en vindt hetzelfde product later goedkoper op internet. Dat kan en mag. U had ook vooraf kunnen zoeken en dat had U de lamp misschien wel ergens anders gekocht. Had de winkelier dan bij U moeten klagen?

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

Desiree Hendrikx schreef:Kan ik de winkel hierop aanspreken?
Nee, u kunt niemand ergens op aanspreken. Winkels zijn vrij om hun prijzen te bepalen en u mag hopen daar ook een stukje persoonlijke service voor terug te krijgen in de vorm van afvies en begeleiding bij uw keuze.

Jetsertje

Ongelezen bericht door Jetsertje »

Je kunt ze er best op aanspreken maar daar hoeven ze helemaal niets mee te doen. De koopovereenkomst is gesloten en blijkbaar was je tevreden met de prijs toen je de koopovereenkomst aanging.

Het zou wat zijn als je het product koopt, een aanbetaling doet en als je het product komt ophalen de verkoper ineens zegt dat je € 60,- meer moet betalen omdat het bij andere winkels ook € 60,- meer kost.

Verwijderd

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Over het algemeen zijn producten in een stenen winkel duurder, omdat daar huur van het pand betaald wordt, er lopen meerdere medewerkers op de werkvloer die u van persoonlijk advies kunnen voorzien over het product en die moeten ook allemaal betaald worden. Op internet hebben ze al die overhead-kosten niet. Nadeel is wel dat u via internet ook geen persoonlijk advies krijgt over het product. Maar nee, het heeft dus geen zin de winkel hier op aan te spreken. U was kennelijk tevreden met het product in de winkel en de prijs waarvoor de winkel het aanbood. Vele winkels gaan er tegenwoordig aan onderdoor dat mensen wel voor persoonlijk en deskundig advies over een product de winkel bezoeken en het product dan vervolgens thuis op internet gaan kopen.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Desiree Hendrikx schreef:3 dagen geleden heb ik een lamp gekocht in een winkel. Nu blijkt deze op internet, op verschillende sites nog wel, 20 % goedkoper te zijn.
DH
Kennelijk was je toch niet zo tevreden dat je verder bent gaan zoeken? In ieder geval: koop = koop, je kunt de koop annuleren, maar dan ben je je aanbetaling kwijt.

Jetsertje

Ongelezen bericht door Jetsertje »

witte angora schreef:
DH
Kennelijk was je toch niet zo tevreden dat je verder bent gaan zoeken? In ieder geval: koop = koop, je kunt de koop annuleren, maar dan ben je je aanbetaling kwijt.
De koop annuleren is per wet ook niet mogelijk, alleen als de verkoper dit aanbiedt. Of als er niet geleverd gaat worden, maar dan dan wordt de overeenkomst ontbonden. Die aanbetaling kwijtraken kan alleen als de TS geen gegevens heeft achtergelaten waarmee de verkoper de TS kan opsporen en het product nooit gehaald wordt. Riskant, want uiteindelijk blijf je de verkoper een bedrag verschuldigd terwijl de verkoper kosten in rekening kan brengen voor het in bewaring stellen van de lamp. Als de verkoper je dan alsnog opspoort, kan het dat je alsnog voor de kosten moet opdraaien en dan ook nog eens geen lamp krijgt.

Gesloten