Beste Mensen,
Vandaag heb ik een AB Energizer gekocht bij Blokker.
Deze werdt me, als rolstoeler, verkocht zonder mij erop te attenderen dat het best mogelijk zou kunnen zijn dat het gevaarlijk was voor mijn gebruik.
De volks-gezondheid waarschuwingen van deze apparaat zijn echter alleen binnen in de verpakking te vinden. Dit terwijl er daar wordt gewaarschuwd voor geen gebruik door mensen met onder andere de volgende ziektes:-
1 Hart en vaat ziektes
2 Multiple Sclerose
3 Pace makers
4 Metalen lichaamsdelen
Dit terwijl, mijns inziens juist veel mensen die in deze groepen vallen geneigd zullen zijn om dit gemakkelijk apparaat te kopen, omdat, zoals ik als Multiple Sclerosis patient, reeds lang heb achterhaald is er weinig dat we kunnen doen om af te vallen of onze spierkracht te verbeteren.
Ik ben heel verbaasd dat juist de firma Blokker zoiets gevaarlijks zonder waarschuwing te koop aan zou bieden.
Een Ab Energizer is een brede band voor om je middel die via je huid je buikspieren electrische impulsen geeft.
Daardoor worden je buikspieren gespannen en weer ontspannen. De claim is dat daarmee je buikspieren versterkt worden.
Het produkt wordt ook verkocht onder de namen Abshaper en Abtronic.
Dit wilde ik maar even meedelen ter informatie.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ab Energizer niet geschikt voor mensen met bepaalde ziekten
Re: Ab Energizer niet geschikt voor mensen met bepaalde ziekten
Ik moet zeggen dat deze informatie idd. klopt. Maar toch moet ik er even een kanttekening bij zetten. Dit apparaat is bedoeld om je spiergroepen te trainen. Dit houd dus in dat je met je gezondheid en lichaam bezig bent. Er zit ALTIJD een handleiding bij zo'n apparaat dat aangeeft wat je er wel mee mag en wat niet.
Wat betreft die desbetreffende informatie; deze staat 9 van de 10 keer duidelijk op de doos.
Wijze les: lees eerst de gebruiksaanwijzing!
Wijze les nr.2 : als je zelf weet dat je gezondheid niet optimaal is, raadpleeg dan ten alle tijde een huisarts voordat je apparatuur aanschaft voor je gezondheid/conditie.
Dit geld dus ook voor bloeddrukmeters ed. win altijd info in bij je huisarts.
Wat betreft die desbetreffende informatie; deze staat 9 van de 10 keer duidelijk op de doos.
Wijze les: lees eerst de gebruiksaanwijzing!
Wijze les nr.2 : als je zelf weet dat je gezondheid niet optimaal is, raadpleeg dan ten alle tijde een huisarts voordat je apparatuur aanschaft voor je gezondheid/conditie.
Dit geld dus ook voor bloeddrukmeters ed. win altijd info in bij je huisarts.