LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bankstel!

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
sameera

Bankstel!

Ongelezen bericht door sameera »

Hallo,

ruim 5 maanden geleden heeft mijn moeder een bank gekocht bij de winkel SEAT AND SOFAS.

Naar mijn idee klopte de bank niet, en was het een ondeugdelijk product.

ik scheef een korte maar krachtige brief, dat ik niet blij was met de bank en binnen 2weken antwoorden wilde op mijn brief.

dat ging erg snel, en mijn bank kon terug gebracht worden.

dagen werden weken, weken werden maanden. ik heb nu en mijn geld niet terug gekregen en de bank blijft foetsie.

ik heb tig keren gebeld, ik ben in de winkel geweest voor mijn geld, en dat ik de bank niet meer hoefde.
de winkel vertikt het om het bedrag 750 euro terug te geven, en ik moet maar wachten op de bank.
ze beloofde te bellen maar dat hebben ze tot op heden niet gedaan.

zij hebben al sinds december 2012, beloofd dat de bank binnen zou komen, dan zou de bank weer in januari komen, dan weer in de 1e 2weken van maart en ga zo maar door.

ik heb gedreigd om naar Tros Radar of Kassa te stappen en ze eens slecht publiciteit te bezorgen, en of met een advocaat.
dat moest ik maar eens doen zeggen ze.

dus bij deze, HELP! kan ik hier iets tegen doen, kunnen jullie mijn moeder hierin helpen?
mijn moeder komt in aanmerking voor rechtsbijstand.

gr, sameera( dochter)

sephora30

Re: Bankstel!

Ongelezen bericht door sephora30 »

ik heb gedreigd om naar Tros Radar of Kassa te stappen en ze eens slecht publiciteit te bezorgen, en of met een advocaat.
dat moest ik maar eens doen zeggen ze.

Het hele internet staat al jaren vol met klachten over ze, boeit ze niks!
Schakel maar de rb in, iets anders kun je niet doen, zij zijn nergens bij aangesloten.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Is zo erg jammer dat je moeder (of jij) niet eerst heeft gegoogled op Seats & Sofa's. Die zaak is wereldberoemd in Nederland en nog steeds trappen mensen erin.
Je schrijft dat je een brief hebt terug ontvangen: ga er mee terug en verwijs ze ook maar naar je klacht hier. (Niet dat het helpt, ben ik bang). Kan je verder niets aanraden, anders dan met je vraag naar het Juridisch loket te gaan en vragen wat je nog kan doen. Je mag één vraag gratis stellen. Niet geschoten is altijd mis. Succes. http://www.juridischloket.nl

sameera

dank julliewel!!! dit wist ik allemaal niet, waarom blijven mensen er kopen??

wat wilt dit nu zeggen.... dat ze eigenlijk de bank behouden en ik kan fluiten naar me geld?

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

Sameera,
wat je in elk geval moet doen, is Seats en Sofa's schriftelijk in gebreke stellen. ze zijn volgens de wet verplicht om een ondeugdelijk product binnen redelijke termijn en zonder onredelijke hinder voor jouw moeder te herstellen of te vervangen.
Als je moeder nu zonder bankstel zit, dan is dat dus wel onredelijke hinder. Je moeder kan eisen dat ze tijdelijk een vervangend bankstel krijgt.
In je aangetekende brief, moet je ze een redelijke termijn stellen om dit op te lossen, daarbij kan je dus ook een leen-bank eisen. Als ze niet binnen een redelijke termijn met een oplossing komen, kan je de koopovereenkomst ontbinden.

sameera

Hallo,

Een leenbank hebben ze ons aangeboden maar dat kost ons benzine en hebben geen grote auto, kortom wij draaien hier alleen maar verlies in.

Wij willen de bank niet meer, kunnen wij schriftelijk alsnog ons geld terug eisen?

Gr.

trail46

Ongelezen bericht door trail46 »

sameera schreef:Hallo,

Een leenbank hebben ze ons aangeboden maar dat kost ons benzine en hebben geen grote auto, kortom wij draaien hier alleen maar verlies in.

Wij willen de bank niet meer, kunnen wij schriftelijk alsnog ons geld terug eisen?

Gr.
Je kunt het proberen maar het bedrijf is nergens bij aangesloten en zijn de cowboys van de meubelbranche, word heel moeilijk.
http://www.seatsandsofas.nl/algemene-voorwaarden/

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Ga nu eerst eens uitviolen wat ik je 8 maart heb geadviseerd, kost je niets; zij weten waar ze over praten. Als je vraagt: waarom blijven mensen dan kopen is simpel: onvoorbereid "op pad gaan. Als je, wat dan ook, eerst eens kijkt op internet wat je wilt aanschaffen, kan je zien of er veel klachten zijn. Dat geld dan ook voor een "stenen winkel". De meeste mensen vallen nog steeds op S&S omdat ze a: redelijk goedkoop zijn en b: de gratis keukenapparaten die je meestal "gratis" krijgt. Dom, maar waar.

Gesloten