| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bedrijf levert niet volgens afspraak
Bedrijf levert niet volgens afspraak
Goede middag,
Op 20 september 2 hondenjassen besteld van het merk back on track bij agradi.
Het betreffende type jas is alleen te krijgen bij agradi, en de prijs van de jas is aanzienlijk goedkoper dan de andere type jassen van dit merk dat agradi aanbiedt.
De jassen zouden een levertijd hebben van 2-5 werkdagen en de levering zou plaats vinden tussen 22-27 september.
Helaas is de klantenservice van agradi slecht, en het op de hoogte houden van klanten is niet hun prioriteit. Waardoor ze pas op 28 september besloten te melden dat de jassen nog niet geleverd zouden worden. Wanneer wel. wisten ze niet.
Ze geven de schuld aan de leverancier en daar houden ze het bij.
Gister en vandaag maar weer gemaild waar mijn jassen blijven.
Vandaag besloten ze dan eindelijk te reageren. Eerst werd ik verwezen naar mijn account (want gewoon netjes antwoorden is natuurlijk geen optie) en toen ik terug mailde dat ik mijn account nog steeds 22-27 september als levertijd staat. besloten ze toch maar gewoon te antwoorden.
De levertijd is opgeschoven naar FEBRUARI!!!!
Ik mag de bestelling annuleren of goedkopere producten bestellen of bijbetalen.
Ik wil niet annuleren, ik wil mijn jassen. Goedkopere producten zijn er niet. Alleen jassen die 25 euro per stuk duurder zijn. En dat ga/ kan ik niet bijbetalen
Het is toch absurd dat ik zo behandeld wordt. Of is dit allemaal toegestaan en heb ik pech??
Ze bieden nog steeds de jassen aan, met een levertijd van 2-5 dagen. Terwijl ze weten dat het inmiddel 2-5 MAAND is.
Het betreffende type jas is alleen te krijgen bij agradi, en de prijs van de jas is aanzienlijk goedkoper dan de andere type jassen van dit merk dat agradi aanbiedt.
De jassen zouden een levertijd hebben van 2-5 werkdagen en de levering zou plaats vinden tussen 22-27 september.
Helaas is de klantenservice van agradi slecht, en het op de hoogte houden van klanten is niet hun prioriteit. Waardoor ze pas op 28 september besloten te melden dat de jassen nog niet geleverd zouden worden. Wanneer wel. wisten ze niet.
Vandaag besloten ze dan eindelijk te reageren. Eerst werd ik verwezen naar mijn account (want gewoon netjes antwoorden is natuurlijk geen optie) en toen ik terug mailde dat ik mijn account nog steeds 22-27 september als levertijd staat. besloten ze toch maar gewoon te antwoorden.
Ik wil niet annuleren, ik wil mijn jassen. Goedkopere producten zijn er niet. Alleen jassen die 25 euro per stuk duurder zijn. En dat ga/ kan ik niet bijbetalen
Het is toch absurd dat ik zo behandeld wordt. Of is dit allemaal toegestaan en heb ik pech??
Ze bieden nog steeds de jassen aan, met een levertijd van 2-5 dagen. Terwijl ze weten dat het inmiddel 2-5 MAAND is.
Re: Bedrijf levert niet volgens afspraak
Als ze daadwerkelijk niet kunnen leveren omdat de jassen simpelweg niet beschikbaar zijn vanuit de producent zullen de koop ontbinden, andere jassen uitkiezen of wachten inderdaad de enige opties zijn. Je kan ze moeilijk dwingen iets te leveren dat ze niet hebben. Mogelijk dat je een korting kan bedingen voor het ongemak, misschien de kosten delen van de duurdere jassen.
-
hänschen klein
Toegestaan?
De leverancier zal de producent inmiddels wel onder druk gezet hebben, maar er komt gewoon niets binnen.
Onderhandelen over een duurdere jas, wachten of storneren zijn inderdaad nog de enige opties.
De leverancier zal de producent inmiddels wel onder druk gezet hebben, maar er komt gewoon niets binnen.
Onderhandelen over een duurdere jas, wachten of storneren zijn inderdaad nog de enige opties.
Normaliter behoort de verkoper de gesloten koopovereenkomst na te komen en kun je die nakoming ook eisen. Als de verkoper de koopovereenkomst dan nog niet nakomt, is een dekkingskoop doen mogelijk. (Artikel 7:37 BW) Dat betekent dat je exact hetzelfde product elders koop en indien dit product elders duurder is dan wat je de oorspronkelijke verkoper hebt betaald, je niet alleen het aankoopbedrag terug krijgt maar ook de meerprijs bij de concurrent.kitty1985 schreef:Het is toch absurd dat ik zo behandeld wordt. Of is dit allemaal toegestaan en heb ik pech??
Alleen geef je zelf al aan dat het product nergens anders aangeboden wordt. Een dekkingskoop is dan onmogelijk en indien de verkoper ook niet kan leveren, kan eisen tot nakoming van de koopovereenkomst ook niet gebeuren. Immers kun je niet leveren wat je niet hebt en waar je niet aan kunt komen.
In deze sta je dus machteloos en wordt het of wachten totdat geleverd wordt, of de koopovereenkomst ontbinden om zo al het betaalde geld terug te ontvangen.
ik moet eerlijk zeggen dat wij met agradi nooit dergelijke problemen tegen zijn gekomen. Altijd werd er netjes geleverd, en wanneer niet op voorraad netjes bericht dat en wanneer nageleverd ging worden.
Nu kan ik mij voorstellen dat bij zoiets speciaals er problemen kunnen zijn.
Jammer dat er daarvoor aan uw kant 0 begrip en ruimte voor bestaat...Ik adviseer u dan ook nooit meer bij Agradi te kopen.
Wat ik niet begrijp is dat het merk elders wel maar die specifieke jas blijkbaar niet elders leverbaar is? heb net even met google gezocht en de paar jassen die bij Agradi niet op voorraad zijn (zijn er maar een paar) zijn elders ook leverbaar, zelfs in een enkel geval goedkoper...
En wanneer elders de jas niet leverbaar is via webshop , kunnen ze als ze leverancier van het merk zijn hem wellicht wel gewoon bestellen tegen normale voorwaarden. Kwestie van even mailen of bellen.
Ik zou in ieder geval bij agradi ingaan op het aanbod te annuleren, want dat gaat nergens heen voor u.
Nu kan ik mij voorstellen dat bij zoiets speciaals er problemen kunnen zijn.
Jammer dat er daarvoor aan uw kant 0 begrip en ruimte voor bestaat...Ik adviseer u dan ook nooit meer bij Agradi te kopen.
Wat ik niet begrijp is dat het merk elders wel maar die specifieke jas blijkbaar niet elders leverbaar is? heb net even met google gezocht en de paar jassen die bij Agradi niet op voorraad zijn (zijn er maar een paar) zijn elders ook leverbaar, zelfs in een enkel geval goedkoper...
En wanneer elders de jas niet leverbaar is via webshop , kunnen ze als ze leverancier van het merk zijn hem wellicht wel gewoon bestellen tegen normale voorwaarden. Kwestie van even mailen of bellen.
Ik zou in ieder geval bij agradi ingaan op het aanbod te annuleren, want dat gaat nergens heen voor u.
Er is zeker wel begrip van mijn kant geweest. Heb keurig de aangegeven periodes afgewacht.
Ik kan er echter slecht tegen als bedrijven zo lax doen met klanten op de hoogte houden.
Zeker als het voor mij om een flink bedrag gaat.
Als ik er zelf niet bovenop had gezeten had ik waarschijnlijk volgende maand pas gehoord dat het pas in februari werd geleverd.
Klopt. De jassen zijn overal goedkoper. Bijna alles wat ze verkopen is elders goedkoper. Helaas niet de jas die ik besteld heb. Is maar bij 1 andere webshop te koop. Maar niet de maten die ik nodig ben.
Nee, voor mij nooit weer agradi. Bestelde nog wel eens via vriendin met boerderij die daar maandelijks bestelde. Maar die is er ook al gestopt.
Ik kan er echter slecht tegen als bedrijven zo lax doen met klanten op de hoogte houden.
Zeker als het voor mij om een flink bedrag gaat.
Als ik er zelf niet bovenop had gezeten had ik waarschijnlijk volgende maand pas gehoord dat het pas in februari werd geleverd.
Klopt. De jassen zijn overal goedkoper. Bijna alles wat ze verkopen is elders goedkoper. Helaas niet de jas die ik besteld heb. Is maar bij 1 andere webshop te koop. Maar niet de maten die ik nodig ben.
Nee, voor mij nooit weer agradi. Bestelde nog wel eens via vriendin met boerderij die daar maandelijks bestelde. Maar die is er ook al gestopt.
Hondenjas. Hm. Een hond heeft toch een vacht. Waarvoor ga je die arme beestje nog een jas aan doen?
-
webshopeigenaar14
Meegenomen dat de klantenservice kennelijk wat adequater kan handelen lijkt het mij dat indien men de jassen simpelweg niet kan leveren de geboden opties netjes zijn. Uiteraard vervelend, maar om nu te stellen dat je absurd behandeld wordt omdat men iets niet kan leveren (overmacht) is beetje overtrokken.kitty1985 schreef:Goede middag,
Ik wil niet annuleren, ik wil mijn jassen.
Dat het nog steeds op de site staat met een verkeerde levertijd zal technische redenen hebben. Laks, en niet goed, maar waarschijnlijk zijn de gegeven levertijden dmv een koppeling met de leverancier. Als het daar fout staat, komt het automatisch ook fout op de site van de shop.
-
Mucha
[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]