| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] BioStabil 2000
BioStabil 2000
Je kunt niet je TV aanzetten of je word geconfronteerd met die stupide uitzending van Telsell waarin Tineke en Bruno allerlei onzin zitten te verkondigen. Radar heeft er al eens uitvoerig aandacht aan besteed maar men gaat gewoon door mensen te misleiden. Het vervelende is dat je lastig kunt aantonen dat er iets niet in de haak is. Als ik bv. zeg dat in de hemel de olifanten roze zijn en niet vier maar zes poten hebben dan kan niemand zeggen dat ik lieg. Maar ik denk ook niet dat iemand mij dan nog serieus neemt. In de uitzendingen wordt regelmatig gewag gemaakt van een wereldwijd patent op dit hangertje dat aangeprezen wordt als een prachtig sieraad. Nu, ik heb nog haast nooit zo iets grofstoffelijks gezien, als sieraad dan. Maar nieuwsgierig als ik nu eenmaal ben heb ik contact gezocht met een aantal patentenbureau's en laat nu niemand iets van dit hangertje weten. Wel, dacht ik in mijn naïviteit, vraag ik toch gewoon het nummer waaronder het gepatenteerd is bij Telsell. Mooi dat ik daar geen antwoord op kreeg. Eigenlijk wel jammer want wanneer er een patent op verstrekt is moet men in het patent kunnen vinden waarop de werking van het ding berust. Aangezien ik ervan overtuigd ben dat zelfs Bruno dit niet weet heb ik dan ook het donkerbruine vermoeden ( ik zeg opzettelijk niet het bewijs) dat er ook geen verklaring voor is. Ik heb een aantal artikelen op Internet gevonden waarin bewezen wordt dat een stationair magnetisch veld niet dat teweeg brengt hetgeen de verkopers van het ding beweren. Er zit inderdaad ijzer in het bloed maar in een dusdanige vorm dat het niet door een uitwendige magneet beïnvloed wordt. Ongetwijfeld zullen veel mensen er baat bij denken te hebben, suggestie speelt hierin een zeer belangrijke rol, wordt ook wel het placebo effect genoemd. En, laten we wel zijn, niemand geeft toch graag toe dat ie zich achteraf in de boot genomen voelt. Ga je toch af bij vrienden en kennissen! Mijn grootste bezwaar is echter dat men met die belachelijke uitzendingen bij veel mensen valse hoop wekt. Maar ook daar zal het devies wel luiden Pecunia Non Olet!
-
Peter 2
Re: BioStabil 2000
Het is natuurlijk je reinste flauwekul. Maar ja, de wereld wil bedrogen worden, dat blijkt maar weer eens, en daar profiteren de Tineke's en de Jomanda's nu eenmaal van.
Natuurlijk is het je reinste flauwekul, alleen mensen zijn zo moeilijk te overtuigen. Magneten hebben altijd al door hun schijnbaar mysterieuze krachten indruk weten te maken op mensen , waardoor men er bovennatuurlijke krachten aan toeschrijft. Het is begrijpelijk dat mensen als laatste redmiddel dit als een strohalm aangrijpen, maar gewetenloze figuren weten daar altijd misbruik van te maken. En ze krijgen die kans omdat hun beweringen nu eenmaal niet zo eenvoudig te weerleggen zijn. Maar als ik hoor tot wat dit sieraad wel niet in staat is dan kan ik alleen maar in een schaterlach uitbarsten, hetgeen ik zeker ook zou doen als het allemaal niet zo tragisch was.
Je zou verwachten dat de overheid wel eens in zou grijpen, maar als je er dan achter komt dat men op het ministerie van VROM nog aardstralenkastjes in gebruik heeft word je al gauw duidelijk dat ja vanuit die hoek ook niks te verwachten hebt. De overheid bekommert zich zogenaamd om onze gezondheid, aan me hoela!
Je zou verwachten dat de overheid wel eens in zou grijpen, maar als je er dan achter komt dat men op het ministerie van VROM nog aardstralenkastjes in gebruik heeft word je al gauw duidelijk dat ja vanuit die hoek ook niks te verwachten hebt. De overheid bekommert zich zogenaamd om onze gezondheid, aan me hoela!
-
Gast
Zag net de TellSel commercial.
Zoals gewoonlijk weer erg lachwekkend.
Tineke de Nooij wijst er op dat men moet oppassen geen namaak te kopen.Wat denkt ze wel niet. Er bestaat niet zoiets als namaak voor dit product. En een wereldpatent voor de Bio is er ook niet. Dat is een aperte leugen naast alle andere.
Het is gewoon een hanger met een gewone magneet die iedereen kan maken. En werken doet ie toch niet. Wanneer hou je nou eens op De Nooij met je belachelijke praatjes waar je jezelf mee probeert te verrijken??
De Nooij, Santanera en TellSel moeten desperate zijn. Ze barsten van de voorraden, heb ik via welingelichte bronnen vernomen, die ze nu proberen te verkopen door er een zogenaamd Sinterklaas cadeautje bij te doen. Ze zijn ver gezonken.
Zoals gewoonlijk weer erg lachwekkend.
Tineke de Nooij wijst er op dat men moet oppassen geen namaak te kopen.Wat denkt ze wel niet. Er bestaat niet zoiets als namaak voor dit product. En een wereldpatent voor de Bio is er ook niet. Dat is een aperte leugen naast alle andere.
Het is gewoon een hanger met een gewone magneet die iedereen kan maken. En werken doet ie toch niet. Wanneer hou je nou eens op De Nooij met je belachelijke praatjes waar je jezelf mee probeert te verrijken??
De Nooij, Santanera en TellSel moeten desperate zijn. Ze barsten van de voorraden, heb ik via welingelichte bronnen vernomen, die ze nu proberen te verkopen door er een zogenaamd Sinterklaas cadeautje bij te doen. Ze zijn ver gezonken.