ik heb laatst een blikje fanta gekocht in een bekende electronicazaak uit een coca cola automaat. Deze automaat wordt onderhouden door Coca Cola zelf. Toen ik mijn blikje half op had kwam ik er achter dat hij al een half jaar over datum was!
Ik contact opgenomen met coca cola. Vertellen ze me dat ze volgens de wet dit blikje nog mogen verkopen???
Lijkt me niet echt de normale gang van zaken toch?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] blikje fanta
Re: blikje fanta
diegene die de automaat komt bijvullen (en het geld eruithaalt) dient natuurlijk de houdbaarheidsdatum van de aanwezige blikjes in de gaten te houden, en er niet meer blikjes van een produkt in te leggen dan wat er in een maand of 3 wordt verkocht...
Ik kan me voorstellen dat een automaat op zo'n locatie met een lage omzet, nog wel eens over de schreef gaat, en de juiste persoon of afdeling vinden zal niet meevallen, vaak staat er een telefoonnummer op de automaat voor storingsmelding.
in feite is dit ook een storing maar of uw melding iets aan de situatie verandert is de vraag!
Ik kan me voorstellen dat een automaat op zo'n locatie met een lage omzet, nog wel eens over de schreef gaat, en de juiste persoon of afdeling vinden zal niet meevallen, vaak staat er een telefoonnummer op de automaat voor storingsmelding.
in feite is dit ook een storing maar of uw melding iets aan de situatie verandert is de vraag!
Re: blikje fanta
Het klinkt misschien vreemd maar dit mag inderdaad gewoon. De THT datum (tenminste houdbaar tot) geeft alleen aan dat de productent het product volledig garandeerd tot die datum maar niet dat er na die datum iets mis met het product is.
Uit ervaring weten bedrijven dat bijvoorbeeld iets als Fanta jaren goed blijft, het enige wat daarmee gebeurd is dat er een bezinksel ontstaat van de sinaasappel delen wat er in een glazen of plastic fles wat raar uit ziet. De smaak wordt echter niet aangetast en u wordt er ook niet ziek van.
De THT datum geldt wel alleen voor ongeopende producten, dus een fles Fanta openmaken en vervolgens een maand laten staan is geen goed idee.
Dit geldt uiteraard niet voor de zogenoemde TGT goederen (Te Gebruiken Tot) zoals vleeswaren.
Voor meer informatie: http://www.vwa.nl/txmpub/files/?p_file_id=12463
Uit ervaring weten bedrijven dat bijvoorbeeld iets als Fanta jaren goed blijft, het enige wat daarmee gebeurd is dat er een bezinksel ontstaat van de sinaasappel delen wat er in een glazen of plastic fles wat raar uit ziet. De smaak wordt echter niet aangetast en u wordt er ook niet ziek van.
De THT datum geldt wel alleen voor ongeopende producten, dus een fles Fanta openmaken en vervolgens een maand laten staan is geen goed idee.
Dit geldt uiteraard niet voor de zogenoemde TGT goederen (Te Gebruiken Tot) zoals vleeswaren.
Voor meer informatie: http://www.vwa.nl/txmpub/files/?p_file_id=12463