| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bosma & Bosma acountancy Een oplichter of niet ?
-
Fred Hammeringh
Bosma & Bosma acountancy Een oplichter of niet ?
Heeft iemand ervaringen met Bosma & Bosma acountancy te Emmen? Hoorde vandaag van een goede vriend dat hij voor de boekhouding van zijn eenmanszaak een rekening heeft gehad van 5000 euro!
Dit kan toch niet kloppen hoor nu in de wandelgangen dat hij bekend staat als boefje en boefje.
Wat voor stappen kunnen er ondernomen worden jegens deze oplichter en wie heeft ook slechte ervaringen met dit bedrijf?
Dit kan toch niet kloppen hoor nu in de wandelgangen dat hij bekend staat als boefje en boefje.
Wat voor stappen kunnen er ondernomen worden jegens deze oplichter en wie heeft ook slechte ervaringen met dit bedrijf?
-
Gast
Re: Bosma & Bosma acountancy Een oplichter of niet ?
lijkt me duidelijke zaak toch ? Die loopt de boel te flessen.
Als die goede vriend met de accountant goede afspraken heeft gemaakt moet hij niet klagen tegen derden, maar controleren of de rekening klopt met de afspraken. Welk uurtarief is afgesproken? Hoe heeft hij zijn administratieve gegevens aangeleverd? In een schoenendoos van zoek het maar uit of goed gerubriceerd en bijvoorbeeld met gebruikmaking van excel al dusdanig gerubriceerd dat de accountant er goed mee uit de voeten kan komen? Hoeveel uren heeft de accountant gespendeerd aan de werkzaamheden en is dat een realistisch aantal. Als hij van mening is dat de accountant teveel heeft berekend en die stelling met feiten kan onderbouwen moet hij met de accountant aan de slag gaan. Heeft hij zijn administratie in een schoenendoos aangeleverd moet hij toch eens overwegen dat anders, beter en overzichtelijker te gaan doen. En wie let hem om een andere accountant in de arm te nemen die het goedkoper kan. Ik vind dit meer een verhaal van de klok horen luiden en niet weten waar de klepel hangt.
-
Gast
ik ben het helemaal met je eens. ga je nu slapen. truste
-
Fred Hammeringh
Hij heeft een afspraak van 60 euro ex btw per uur afgesproken met deze boekhouder. Tevens heeft hij zijn boekhouding compleet aangeleverd. Hij doet zijn boekhouding middels het boekhoudprogramme snelstart. De enige werkzaamheden was deze boekhouder betrof waren controlerende werkzaamheden en het invullen van de aangifte. Hier kan nooit en een rekening van 5000 euro op volgen. De boekhouder weigert ook pertinent een specificatie van zijn werkzaamheden en tijdsduur. Hij houdt het op deelwerk, controleerende werkzaamheden en telefonisch contact met ...
Nergens is terug te leiden dat deze meneer de uren gemaakt heeft die zijn nota vermeld. Tevens wil hij geen inzicht geven in een urensat van zijn kant. Hij vind dit voldoende zegt hij. Nu dreigt hij met incasso en een deurwaarder om zijn geld te halen. Ik ben van mening dat hij zijn uren moet verantwoorden daar hij anders ieder willekeurig bedrag op een rekening kan zetten zonder dat hij zich daar voor hoeft te verantwoorden. Ik vind dat deze zaak stinkt ! Hebben jullie advies hoe verder te handelen? Of wie heeft soortgelijke ervaringen met deze oplichterspraktijken van boekhouders.
Nergens is terug te leiden dat deze meneer de uren gemaakt heeft die zijn nota vermeld. Tevens wil hij geen inzicht geven in een urensat van zijn kant. Hij vind dit voldoende zegt hij. Nu dreigt hij met incasso en een deurwaarder om zijn geld te halen. Ik ben van mening dat hij zijn uren moet verantwoorden daar hij anders ieder willekeurig bedrag op een rekening kan zetten zonder dat hij zich daar voor hoeft te verantwoorden. Ik vind dat deze zaak stinkt ! Hebben jullie advies hoe verder te handelen? Of wie heeft soortgelijke ervaringen met deze oplichterspraktijken van boekhouders.
Wij betalen per jaar 1800 euro voor alle werkzaamheden van onze accountant.
-
Fred Hammeringh
Vorige week is een aangetekende brief verstuurd naar deze boekhouder waarin wordt gevraagd om specificatie van zijn werkzaamheden. Deze brief heeft hij geweigerd en is vandaag retour afzender bezorgd.
Wat nu ?
Mvgr
Fred
Wat nu ?
Mvgr
Fred
Via de fax sturen en je fax een verzendbericht af laten drukken. En een advocaat inschakelen.
-
De postbode
Ik ken hem ook en heb uit betrouwbare bron vernomen dat hij financiele problemen heeft. Misschien probeert hij middels een paar veel te dure nota's naar zijn clienten van zijn eigen schulden af te komen.
Niet betalen is mijn advies !
Niet betalen is mijn advies !
-
swartemeer
wij hebben enkele jaren geleden ook de administratie laten verzorgen door Bosma& Bosma uit Emmen.
deze man schrijft de rekeningen niet met een pen maar met een vork.
ook staat standaard op elke nota : veel uitzoek werk,dit terwijl wij alles gecodeerd en volgens zijn schema hadden aangeleverd.
deze verhalen komen ons dus ook niet vreemd voor.
momenteel laten wij onze adminstratie verzoregn door Wielen&partners uit Zwartemeer
deze man schrijft de rekeningen niet met een pen maar met een vork.
ook staat standaard op elke nota : veel uitzoek werk,dit terwijl wij alles gecodeerd en volgens zijn schema hadden aangeleverd.
deze verhalen komen ons dus ook niet vreemd voor.
momenteel laten wij onze adminstratie verzoregn door Wielen&partners uit Zwartemeer
-
Op de Korrel
Tot mijn verbazing trof ik hier op dit forum een soortgelijk verhaal, strokend met menig zéér slechte ervaring met dit illustere kantoor.
Onder het motto: eerst paaien dan pakken probeert dit kantoor je de centen uit de zak te kloppen.
Ter uwer informatie: Er wordt nog steeds geen offerte vooraf verstuurd. Men verricht ongevraagd werkzaamheden, de rekeningen gaan gepaard met onduidelijke en vage omschrijvingen en zijn altijd excorbitant hoog . Bij klachten gaat er zomaar 1/3 deel vanaf vanwege hun "klantvriendelijkheid". Jammer genoeg wordt je je pas bewust van deze oplichterij als het te laat is....Dan denk je: dit bestaat toch niet en dan google je even en vervolgens: ****, had ik dit maar geweten...Boefje en boefje, inderdaad, Bosma schuwt niet het beproefde middel van chantage. Zo zorgt hij ervoor jaarcijfers van een bedrijf achter te houden, werkzaamheden waar hij allang vorstelijk voor betaald heeft gekregen, omdat Bosma denkt dat hij nog recht heeft op uitbetaling van een spookfactuur. (een half uur lezen van een verslag van de belastingdienst en daar ruim € 600,= voor rekenen)
Huurt hij nog een incassoburo voor in om dit betaald te krijgen, hulde voor dit optimisme.
Was er in dit forum nog sprake van wat te doen, nu is er sprake van dat te doen, namelijk Bosma & Bosma aanklagen wegens wanprestatie.
Waarvan akte. En Emmenaren, zoek een ander voor uw boekhouding en belastingzaken!
Onder het motto: eerst paaien dan pakken probeert dit kantoor je de centen uit de zak te kloppen.
Ter uwer informatie: Er wordt nog steeds geen offerte vooraf verstuurd. Men verricht ongevraagd werkzaamheden, de rekeningen gaan gepaard met onduidelijke en vage omschrijvingen en zijn altijd excorbitant hoog . Bij klachten gaat er zomaar 1/3 deel vanaf vanwege hun "klantvriendelijkheid". Jammer genoeg wordt je je pas bewust van deze oplichterij als het te laat is....Dan denk je: dit bestaat toch niet en dan google je even en vervolgens: ****, had ik dit maar geweten...Boefje en boefje, inderdaad, Bosma schuwt niet het beproefde middel van chantage. Zo zorgt hij ervoor jaarcijfers van een bedrijf achter te houden, werkzaamheden waar hij allang vorstelijk voor betaald heeft gekregen, omdat Bosma denkt dat hij nog recht heeft op uitbetaling van een spookfactuur. (een half uur lezen van een verslag van de belastingdienst en daar ruim € 600,= voor rekenen)
Huurt hij nog een incassoburo voor in om dit betaald te krijgen, hulde voor dit optimisme.
krijgt een dikke onvoldoende op betrouwbaarheid.De firma Bosma en Bosma te Emmen, belastingadviseurs en acountancy
Was er in dit forum nog sprake van wat te doen, nu is er sprake van dat te doen, namelijk Bosma & Bosma aanklagen wegens wanprestatie.
Waarvan akte. En Emmenaren, zoek een ander voor uw boekhouding en belastingzaken!