Enige tijd geleden (ruim 3 maanden) heb ik bij Circulo mijn lidmaatschap opgezegd. Toch kreeg ik weer post van Circulo om een product te bestellen. Daarop heb ik via de site van Circulo een bericht gestuurd waarin ik aangaf wat er aan de hand was (zie het bovenstaande). Als reactie daarop kreeg ik het volgende:
//
Geachte heer ---------,
In uw e-mail liet u weten uw lidmaatschap met nummer ######### tehebben beëindigd. De opzegging is door ons niet ontvangen Wij hebbendeze inmiddels genoteerd en uw lidmaatschap wordt beëindigd per 30.04.2010
Deze datum hangt samen met wat we bij uw inschrijving overeenkwamen.Zoals u weet zou uw lidmaatschap, dat op 01.05.2006 begon, tenminste2 jaar duren en automatisch met 1 jaar worden verlengd tenzij u tweemaanden voor afloop van de lidmaatschapsperiode zou opzeggen.
Mocht u ooit besluiten opnieuw lid te worden, dan bent uvanzelfsprekend weer van harte welkom.
Met vriendelijke groet,
Niesje Roelandschap
//
Helaas heb ik geen opvangstbevestiging van de opzegging, welke Circulo zogezegd niet kan vinden. Dus ik ben bang dat ik er een 1 jaar extra aan vast zit. Echter als ik nu die bevestiging krijg, is het eerste lidmaatschap van 2 jaar tot en met 30.04.2008. Dus wanneer ik er een jaar langer aan vast zit is dat tot 30.04.2009, want ik heb inmiddels dus de bevestiging dat ik heb opgezegd. Hoe kan het dan dat zij de datum van 30.04.2010 hanteren?
Heeft iemand een idee hoe ik hier snel vanaf kom? Of iemand een idee of de datum van 30.04.2010 al dan niet klopt? Of hoe ik kan achterhalen of men mijn eerste opzegging, van zo'n 3 maanden geleden, echt niet heeft ontvangen?
Alvast bedankt voor de reacties!
p.s. Ik vind Circulo echt een afrader. De producten waarmee je wordt gelokt zijn geen afspiegeling van het werkelijke assortiment.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Circulo / ECI
Re: Circulo / ECI
Ergens in december liet mijn dochter zich ompraten door een medewerker van ECI om lid te worden. Ik vond dat geen goed idee. Mijn dochter en ik hebben dezelfde initialen. Ongeveer een maand geleden kwam ik thuis van mijn werk en krijg een bevestigings brief dat ik lid ben geworden. Ik nam de telefoon en ik bel ECI op en ik vertel mijn verhaal. Dat niet ik maar mijn dochter lid is bij hun. Ik gaf mijn geboortedatum en alles door en de mevrouw die ik aan de telefoon was, zei tegen me dat ik sinds een week lid was. Op mijn vraag hoe het kon, zegt ze me aan de lijn te hebben gehad. Ik leg uit dat het niet kan, het was tijdens werktijden en ik was aan het werk toen zij belden, dus het is onmogelijk. Hadden ze mijn dochter aan de lijn en zij had uitgelegd dat zij al lid was.
Ik ben niet geinteresseert in ECI, was nooit klant en had dat ook nooit gewenst. Zegt de vrouw tegen me dat ze het door gaat geven en het in orde te gaan brengen. Krijg ik een paar dagen later weer een brief maar dan met een klantenkaart erin. Ik had toen alles in een brief geschreven en alles geretourneerd. Maar ik had nooit een abonnement genomen, dus ga ik ook niks opzeggen. Maar ergens blijft het knagen en ik denk, hoe is het mogelijk dat een bedrijf zomaar aan mijn gegevens kon komen. Ik heb nergens voor getekend. Heb kopie van mijn gestuurde brief.
Mijn dochter had een aantal keren getracht boeken te bestellen, helaas niet leverbaar. Voor deze reden, had mijn dochter ook opgezegt, krijgt ze een bevestiging dat het pas 31 december 2009 zou kunnen. Kan dit allemaal? Kan een bedrijf mensen zomaar lid maken en als ze lid zijn aan een contract vastzetten voor 2 jaar?
Ik ben niet geinteresseert in ECI, was nooit klant en had dat ook nooit gewenst. Zegt de vrouw tegen me dat ze het door gaat geven en het in orde te gaan brengen. Krijg ik een paar dagen later weer een brief maar dan met een klantenkaart erin. Ik had toen alles in een brief geschreven en alles geretourneerd. Maar ik had nooit een abonnement genomen, dus ga ik ook niks opzeggen. Maar ergens blijft het knagen en ik denk, hoe is het mogelijk dat een bedrijf zomaar aan mijn gegevens kon komen. Ik heb nergens voor getekend. Heb kopie van mijn gestuurde brief.
Mijn dochter had een aantal keren getracht boeken te bestellen, helaas niet leverbaar. Voor deze reden, had mijn dochter ook opgezegt, krijgt ze een bevestiging dat het pas 31 december 2009 zou kunnen. Kan dit allemaal? Kan een bedrijf mensen zomaar lid maken en als ze lid zijn aan een contract vastzetten voor 2 jaar?