LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Creditnota voor defect horloge

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
DSmarty

Creditnota voor defect horloge

Ongelezen bericht door DSmarty »

4 December 2004 heb ik bij een Juwelier een nieuw Seiko horloge gekocht.
Bij thuiskomst bleek dit horloge niet goed te functioneren. (tijd liep constant achter). Ik heb het horloge teruggebracht, men heeft het opgestuurd en een week later kon ik het ophalen, het batterijtje was vervangen.

Echter bleek dat de tijd nog steeds niet goed liep, weer ingeleverd, twee weken gewacht, kreeg het terug met opmerking dat het radarwerk was vervangen.

Maar wederom bleek het niet in orde te zijn, het horloge liep bijna 10 minuten per uur achter, 19 januari heb ik het horloge weer ingeleverd met het verzoek om een creditnota (een nieuw horloge dat al 3x retour is gegaan voor reparatie wekt niet echt veel vertrouwen).
Een maand later, vandaag, maar weereens gebeld, het horloge wordt gecrediteerd door de importeur en ik wordt volgende week gebeld.

Men verwacht echter dat ik bij hun een nieuw horloge ga uitzoeken.
Door de slecht ervaring (een nieuw horloge 2 1/2 maand weg, constant afschuiven van verantwoordelijkheden etc. etc.) heb ik echter geen zin om bij ditzelfde bedrijf een nieuw horloge uit te zoeken.

Heb ik recht op restitutie van het aankoopbedrag ? Zo ja, op welke Nederlandse en/of Europese wetten kan ik terugvallen om dit aan te tonen.

Ik ben meer dan geduldig geweest bij een aankoop die DOA was. (Dead on Arrival)

Gast

Re: Creditnota voor defect horloge

Ongelezen bericht door Gast »

Nee je hebt geen recht op geld terug.....
Ik moet er wel bij zeggen dat je rustig een nieuw horloge kunt uitzoeken,want een merk als Seiko is echt wel goed.
Maar er zit overal wel eens een maandagmorgen model bij........

Gesloten