| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] DEAL VAN GROUPON!
DEAL VAN GROUPON!
Hallo!
Via de website Groupon.nl heb ik een foto shoot deal gekocht. Afspraak gemaakt & een paar dagen voor de shoot kreeg ik de briefing binnen.
In de briefing stond er dat als je later ben dan 10 minuten er een nieuwe afspraak dient worden ingeboekt. Ik was laat en had hun gebeld. Ze zeiden dat ik beter nieuwe afspraak kon maken aangezien het zonde zou zijn om de shoot in zo'n korte tijd te doen. Paar dagen later heb ik hun een email gestuurd om te vragen naar de beschikbare datums voor een nieuwe afspraak, waarop ze als antwoord gaven dat het niet mogelijk was. Ze zeiden ineens dat als ik een nieuwe afspraak wil, ik opnieuw moesten betalen. In hun policy & briefing staat duidelijk geschreven dat er wel een nieuwe afspraak gemaakt kan worden. En ook niet over extra kosten of wat dan ook.
Verder staat er op hun website alleen:
Bij annulering binnen 5 werkdagen 100 % van de betaling.
Bij annulering meer dan 5 werkdagen Vrij van kosten.
Maar aangezien dit geen annulering is van de shoot, maar een verzetting van afspraak, is deze policy ook niet van toepassing. Verder staat er ook duidelijk geschreven dat als je te laat ben, er een nieuwe afspraak dient ingeboekt te worden. Ik heb ze dus ook terug gemaild hiermee. Als antwoord gaven ze aan dat opnieuw in boeken=opnieuw betalen betekent. UHmmm... inboeken betekent niet opnieuw betalen??! En er staat ook verder nergens in hun policy dat er opnieuw betaald dient te worden!
Na mijn laatste mailtje hebben ze gezegd er verder niet meer op in gaan.
Any opinions?
What to do???
Groetjes
Via de website Groupon.nl heb ik een foto shoot deal gekocht. Afspraak gemaakt & een paar dagen voor de shoot kreeg ik de briefing binnen.
In de briefing stond er dat als je later ben dan 10 minuten er een nieuwe afspraak dient worden ingeboekt. Ik was laat en had hun gebeld. Ze zeiden dat ik beter nieuwe afspraak kon maken aangezien het zonde zou zijn om de shoot in zo'n korte tijd te doen. Paar dagen later heb ik hun een email gestuurd om te vragen naar de beschikbare datums voor een nieuwe afspraak, waarop ze als antwoord gaven dat het niet mogelijk was. Ze zeiden ineens dat als ik een nieuwe afspraak wil, ik opnieuw moesten betalen. In hun policy & briefing staat duidelijk geschreven dat er wel een nieuwe afspraak gemaakt kan worden. En ook niet over extra kosten of wat dan ook.
Verder staat er op hun website alleen:
Bij annulering binnen 5 werkdagen 100 % van de betaling.
Bij annulering meer dan 5 werkdagen Vrij van kosten.
Maar aangezien dit geen annulering is van de shoot, maar een verzetting van afspraak, is deze policy ook niet van toepassing. Verder staat er ook duidelijk geschreven dat als je te laat ben, er een nieuwe afspraak dient ingeboekt te worden. Ik heb ze dus ook terug gemaild hiermee. Als antwoord gaven ze aan dat opnieuw in boeken=opnieuw betalen betekent. UHmmm... inboeken betekent niet opnieuw betalen??! En er staat ook verder nergens in hun policy dat er opnieuw betaald dient te worden!
Na mijn laatste mailtje hebben ze gezegd er verder niet meer op in gaan.
Any opinions?
What to do???
Groetjes
Re: DEAL VAN GROUPON!
Niet miauwen en voortaan op tijd komen.
Als je niet weet wat er was gebeurd geef dan a.u.b ook geen onzin reacties.
Het gaat hier btw om de policy, de briefing en waar ik recht op heb. En niet over het feit dat ik laat was en gewoon op tijd moest komen.
Iemand anders misschien? Die wel een serieuze antwoord heeft over wat ik verder kan doen? Of inzicht heeft in dit soort zaken?
Het gaat hier btw om de policy, de briefing en waar ik recht op heb. En niet over het feit dat ik laat was en gewoon op tijd moest komen.
Iemand anders misschien? Die wel een serieuze antwoord heeft over wat ik verder kan doen? Of inzicht heeft in dit soort zaken?
Waarom wordt hier Groupon in het spel gebracht?
Beetje verwarrend.
Volgens mij moet de titel anders zijn:
Fotostudio komt zijn afspraken niet na, of zoiets.
Beetje verwarrend.
Volgens mij moet de titel anders zijn:
Fotostudio komt zijn afspraken niet na, of zoiets.
inderdaad , het leven bestaat uit regels, maar ook van de klant hun kant, om die na te komen !CSM schreef:Niet miauwen en voortaan op tijd komen.
.
Bla bla bla. U blaast m.i. wat hoog van de toren.P.Liew schreef:Als je niet weet wat er was gebeurd geef dan a.u.b ook geen onzin reacties.
Ik weet wel wat er gebeurd is, dat heeft u in uw openingsbericht prima uitgelegd.
Feit is dat u tijd heeft gereserveerd bij een fotograaf.
Gedurende die tijd is de fotograaf dus met handen en voeten gebonden, hij kan geen andere klanten bedienen, en is voor zijn inkomsten afhankelijk van de afspraak die hij met u heeft gemaakt.
Als u dan te laat komt, moet de fotograaf die gederfde inkomsten dan zelf maar betalen?
U komt te laat, dus u betaalt die tijd.
Ja maar dan te reageren met "gewoon op tijd komen"??? U weet dat ik laat was. Maar niet waarom ik te laat was, wat de omstandigheden waren en wat er was gebeurd waardoor ik te laat ging komen. Want was dat niet gebeurd dan was ik er wel gewoon. Daarom vindt ik dat onzin om te zeggen. Het was laat zijn door overmacht. Maarja ik neem aan dat iedereen hier dus altjd op tijd is en dat er onderweg nooit wat gebeurd dus...netjes hoorCSM schreef:Bla bla bla. U blaast m.i. wat hoog van de toren.P.Liew schreef:Als je niet weet wat er was gebeurd geef dan a.u.b ook geen onzin reacties.
Ik weet wel wat er gebeurd is, dat heeft u in uw openingsbericht prima uitgelegd.
Feit is dat u tijd heeft gereserveerd bij een fotograaf.
Gedurende die tijd is de fotograaf dus met handen en voeten gebonden, hij kan geen andere klanten bedienen, en is voor zijn inkomsten afhankelijk van de afspraak die hij met u heeft gemaakt.
Als u dan te laat komt, moet de fotograaf die gederfde inkomsten dan zelf maar betalen?
U komt te laat, dus u betaalt die tijd.
Ik snap wel dat ze kosten maken, maar dan moeten ze niet het een in hun policy/briefing zetten en het andere zeggen wanneer het erop aan komt..
.. dat is toch logisch dat er zo gereageerd wordt ?P.Liew schreef:Ja maar dan te reageren met "gewoon op tijd komen"??? ..
anders gewoon even afbellen
.
.
Laatst gewijzigd door duiner op 01 dec 2011 11:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb ook wel eens door overmacht een afspraak bij de tandarts misgelopen.
Dan moet je ook gewoon betalen (ook al maak je een nieuwe afspraak, de eerste wordt nl. geannuleerd).
Dan moet je ook gewoon betalen (ook al maak je een nieuwe afspraak, de eerste wordt nl. geannuleerd).
Dan lijkt het me duidelijk dat ook zij zich ook aan de regels houden..maar dat gebeurt dus niet!duiner schreef:inderdaad , het leven bestaat uit regels, maar ook van de klant hun kant, om die na te komen !CSM schreef:Niet miauwen en voortaan op tijd komen.
.
maar zij hebben die macht , want zij zijn het die de regels opstellen !..P.Liew schreef:Dan lijkt het me duidelijk dat ook zij zich ook aan de regels houden..maar dat gebeurt dus niet!duiner schreef:inderdaad , het leven bestaat uit regels, maar ook van de klant hun kant, om die na te komen !CSM schreef:Niet miauwen en voortaan op tijd komen.
.
ik ga volgende week trouwens heerlijk ergens eten , van ?? .. een deal van Groupon ..
.
Even nogmaals voor de duidelijkheid:
Het gaat om wat er in hun policy en briefing staat en waar ik verder het recht op heb
en niet over te laat komen etc etc etc...
Aangezien niemand hier kan focussen op de hoofdzaak, mag van mij dit topic gesloten worden. Ik heb via een ander forum wel "decent" adviezen ontvangen wat ik juist op het "tros radar" forum ook dacht te krijgen.
Dus Mod? Graag sluiten.
Alvast bedankt
Het gaat om wat er in hun policy en briefing staat en waar ik verder het recht op heb
Aangezien niemand hier kan focussen op de hoofdzaak, mag van mij dit topic gesloten worden. Ik heb via een ander forum wel "decent" adviezen ontvangen wat ik juist op het "tros radar" forum ook dacht te krijgen.
Dus Mod? Graag sluiten.
Alvast bedankt
je wilt je gelijk halen , en als je die niet krijgt moet het " maar " gesloten worden ?P.Liew schreef:Even nogmaals voor de duidelijkheid:
Dus Mod? Graag sluiten.
Alvast bedankt
Dan zullen er meer topics gesloten moeten worden ..
.
Ik zou zeggen , deel ze, misschien kunnen wij hier ook nog wat van leren.Ik heb via een ander forum wel "decent" adviezen ontvangen
Nee..mensen geven geen antwoord op mijn vraag. En kunnen alleen over andere dingen zeuren.duiner schreef:je wilt je gelijk halen , en als je die niet krijgt moet het " maar " gesloten worden ?P.Liew schreef:Even nogmaals voor de duidelijkheid:
Dus Mod? Graag sluiten.
Alvast bedankt
Dan zullen er meer topics gesloten moeten worden ..![]()
.
: lol: ga geen enegerie meer verspillen
fijne dag verder
groetjes
Hier de laatste 3 reacties de ik kreeg op t andere forum:
"De laatste tijd duiken er steeds meer verhalen op over de bedrijven die hun acties aanbieden via Groupon.
In jou geval zal duidelijk moeten gaan blijken wie er nu de afspraak heeft geannuleerd, we weten namelijk een essentieel deel van het geheel niet, hoelang zou de fotoshoot in zijn totaliteit duren.
Er van uitgaande dat jij maar 10 minuten te laat was:
Zou de fotoshoot slechts 15min duren dan is de het advies van het bedrijf redelijk.
Duurt de fotoshoot een halfuur of langer en het bedrijf zegt dat het onnodig is om te komen dan is jet een afzegging door het bedrijf, jij had namelijk nog recht op 20min.
Overigens heb jij niets vandoen met het bedrijf dat de fotoshoot zou uitvoeren, jij hebt een overeenkomst met Groupon, zij dienen er voor zorg te dragen dat het geheel netjes verloopt."
"wow, dat is erg vervelend voor je. Maargoed heb je ooit iets gehoord over de zwarte en de grijze lijst van algemene voorwaardes? Want iemand mag niet van alles in een algemene voorwaarde proppen. als een bepaald soort voorwaarde onredelijks bezwarend is, dan is dit voorwaarde te vernietigen. Kijk ook op http://www.iusmentis.com/contracten/alg ... orwaarden/ voor meer info. Zoek ook even iemand die in de juridische gebied sterk zit en laat het niet hierbij zitten!"
"Het staat er eigenlijk vrij duidelijk :
Als je meer dan tien minuten te laat bent, ben je te laat, en wordt de rest van je tijd niet meer gebruikt om snel nog een fotoshoot te doen ; die afspraak ben je dan kwijt.
Dat is ‘minder dan 5 dagen’ (namelijk 10 minuten), en dus is het geld voor die afspraak weg.
Natuurlijk kun je (altijd) een nieuwe afspraak maken, maar dat is dan gewoon voor een hele nieuwe shoot.
Dit is een heel normale, heel logische constructie. Met de reden WAAROM je niet komt opdagen op je afspraak, hebben zij eigenlijk niks te maken. Hun tijd en mensen zijn geboekt, de kosten zijn gemaakt, en daar kan geen ander inspringen.
De vergissing is vermoedelijk aan jou kant ontstaan door de term ‘nieuwe afspraak’. Ik maak echter nergens uit op dat dat een ‘compensatie-afspraak’ zonder kosten voor jou zou moeten zijn. Een afspraak te laat (minder dan 5 dagen tevoren) verplaatsen IS een annulering van de aanvankelijke afspraak."
"De laatste tijd duiken er steeds meer verhalen op over de bedrijven die hun acties aanbieden via Groupon.
In jou geval zal duidelijk moeten gaan blijken wie er nu de afspraak heeft geannuleerd, we weten namelijk een essentieel deel van het geheel niet, hoelang zou de fotoshoot in zijn totaliteit duren.
Er van uitgaande dat jij maar 10 minuten te laat was:
Zou de fotoshoot slechts 15min duren dan is de het advies van het bedrijf redelijk.
Duurt de fotoshoot een halfuur of langer en het bedrijf zegt dat het onnodig is om te komen dan is jet een afzegging door het bedrijf, jij had namelijk nog recht op 20min.
Overigens heb jij niets vandoen met het bedrijf dat de fotoshoot zou uitvoeren, jij hebt een overeenkomst met Groupon, zij dienen er voor zorg te dragen dat het geheel netjes verloopt."
"wow, dat is erg vervelend voor je. Maargoed heb je ooit iets gehoord over de zwarte en de grijze lijst van algemene voorwaardes? Want iemand mag niet van alles in een algemene voorwaarde proppen. als een bepaald soort voorwaarde onredelijks bezwarend is, dan is dit voorwaarde te vernietigen. Kijk ook op http://www.iusmentis.com/contracten/alg ... orwaarden/ voor meer info. Zoek ook even iemand die in de juridische gebied sterk zit en laat het niet hierbij zitten!"
"Het staat er eigenlijk vrij duidelijk :
Als je meer dan tien minuten te laat bent, ben je te laat, en wordt de rest van je tijd niet meer gebruikt om snel nog een fotoshoot te doen ; die afspraak ben je dan kwijt.
Dat is ‘minder dan 5 dagen’ (namelijk 10 minuten), en dus is het geld voor die afspraak weg.
Natuurlijk kun je (altijd) een nieuwe afspraak maken, maar dat is dan gewoon voor een hele nieuwe shoot.
Dit is een heel normale, heel logische constructie. Met de reden WAAROM je niet komt opdagen op je afspraak, hebben zij eigenlijk niks te maken. Hun tijd en mensen zijn geboekt, de kosten zijn gemaakt, en daar kan geen ander inspringen.
De vergissing is vermoedelijk aan jou kant ontstaan door de term ‘nieuwe afspraak’. Ik maak echter nergens uit op dat dat een ‘compensatie-afspraak’ zonder kosten voor jou zou moeten zijn. Een afspraak te laat (minder dan 5 dagen tevoren) verplaatsen IS een annulering van de aanvankelijke afspraak."
Wat een softies op dat andere forum.
Praten je gewoon naar de mond.
Nou ja, als dat is wat je zoekt, ook prima.
Praten je gewoon naar de mond.
Nou ja, als dat is wat je zoekt, ook prima.
Laat ons meelezen op het andere forum, dus graag de link!Hier de laatste 3 reacties de ik kreeg op t andere forum:
Leuk hè dat selectieve knip- en plakwerknevermind schreef:Laat ons meelezen op het andere forum, dus graag de link!Hier de laatste 3 reacties de ik kreeg op t andere forum:
http://www.goeievraag.nl/vraag/help-gro ... ijk.272013
Bedankt EmmyEmmy75 schreef:Leuk hè dat selectieve knip- en plakwerknevermind schreef:Laat ons meelezen op het andere forum, dus graag de link!Hier de laatste 3 reacties de ik kreeg op t andere forum:
http://www.goeievraag.nl/vraag/help-gro ... ijk.272013