LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dell - Stroomadapter scheurd in: geen garantie

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
willyb82

Dell - Stroomadapter scheurd in: geen garantie

Ongelezen bericht door willyb82 »

Ik hoor van verschillende kanten om mij heen, en uit eigen ervaring dat de stroom adapters die dell levert op zijn m-serie laptops (wellicht ook bij andere) dat het plastic aan de kant van de laptop, direct na het stroomblok in scheurd.

Resultaat is dat je de stroomkabeltjes gaat zien en wellicht in de toekomst een kortsluiting gaat veroorzaken.

Dell geeft aan dat, zelfs al valt het binnen 3 maanden, er geen garantie op wordt gegeven.

Aangezien het duidelijk (ik weet nu al van ongeveer 6 gevallen) een constructiefout betreft zou ik andere mensen willen oproepen te laten horen of zij dit ook hebben. En dell dwingen tot in ieder geval niet meer dan kostendekkende vervanging (ipv e90,- excl. btw te moeten betalen).

Co2J

Re: Dell - Stroomadapter scheurd in: geen garantie

Ongelezen bericht door Co2J »

Je kan ook een goedkoper alternatief aanschaffen dan een duurder origineel.
Ik heb zelf ook een Dell met dit probleem en heb hier nog steeds een stukje isolatie tape omheen geplakt en moet erg voorzichtig zijn.

Deze is in ieder geval een met een kwadratische stekker voor Dell voor € 60,- ex BTW

http://www1.nl.conrad.com/scripts/wgate ... ~cookies=1

succes

gerardt

Ongelezen bericht door gerardt »

Kom op jongens (of dames misschien), wat laten jullie je toch makkelijk om de tuin leiden door Dell.
Hebben jullie wel eens iets gelezen over de nieuwe consumentenwet mei 2003. (www.staiksterk.nl) Alle producten hebben standaard een half jaar garantie, dan nog heb je reden genoeg om na afloop van die tijd of tijdens je fabrieksgarantie te claimen. De technische en economische levensduur van een voeding is toch makkelijk 5 jaar, dus dat ding mag gewoon niet kapot gaan, punt uit!
Stel Dell aansprakelijk (schriftelijk altijd) en stel een termijn. Als ze niet over de brug komen, zijn er voldoende middelen die je kunt gebruiken om ze te dwingen. B.v. rechtsbijstand, Tros Radar, rechtzaak of eventueel een klachtencommissie etc.
Dell heeft de laatste tijd erg negatief in de publiciteit gestaan, is het niet om hun slechte helpdesk dan wel om hun leveringsvoorwaarden. (HCC heeft onlangs een rechtzaak gewonnen tegen Dell over de wijziging van leveringsvoorwaarden). Er zijn m.i. voldoende mensen te vinden waarme je kunt samenscholen zodat je nog meer krachten bundelt en het ze moeilijk maakt.
Als je kind b.v. in deze adapater zit met z'n vingertjes zijn de gevolgen niet te overzien. Heb ik gelijk of niet?

Succes.
Gerard.

P.Dekker

Ongelezen bericht door P.Dekker »

Ik heb dus ook een Dell laptop en kwam vorige week ook tot de ontdekking dat mijn draden blootliggen doordat het rubber/plastic gescheurd was net na de adaptor. Ik heb het probleem opgelost door een stukje ijzerdraad om de adaptor te wikkelen en om het gedeelte na de breuk te binden. Doordat er nu zowel aan de boven als aan de onderkant geen beweging meer inzit hoop ik het voldoende te hebben gemobiliseerd. Er zit nu in ieder geval bij de breuk geen beweging meer in. Geen mooie maar wel een funktionele oplossing.

Gesloten