LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Drybox van BETER HOREN... Echt of nep!?

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
jstokkink

Drybox van BETER HOREN... Echt of nep!?

Ongelezen bericht door jstokkink »

Een paar maanden geleden heb ik een setje hoortoestellen aangeschaft bij Beter Horen.
Nu werd er bij aanschaf een onderhoudspakketje aangesmeerd door de verkoper a EUR 79,-
Het duurste onderdeel in het pakket:

De "PERFECT DRY PD1" drybox.

Het zou bedoeld moeten zijn voor het perfect droogmaken van de hoortoestellen.

- Het ding weegt totaal niks
- Het maakt geen geluid
- Het wordt niet warm
- De luchttoevoer naar buiten is minimaal
- Er zit een soort van dubbele bodem in waar de electronica in zou moeten zitten. Op de plekken waar het LED-lampje, de stroom-aansluiting en de power-schakelaar zit is de dubbele bodem wat dikker. Maar waar zit nou de elektronica verstopt die de hoortoestellen droog zou moeten maken? Hier lijkt geen ruimte voor te zijn.

Volgens mij is het een fake-apparaat met enkel een power-schakelaar, stroom-ingang en een lampje!
Het apparaat is volledig in elkaar gelijmd en dus niet open te maken m.b.v. schroefjes o.i.d.
Anders had ik hem al lang eens opengeschroefd om een kijkje te nemen.

Heeft iemand van jullie dat al wel eens gedaan? Wat is jullie conclusie?

Het apparaat wordt voor EUR 49,95 los verkocht bij Beter Horen. Als ze iedere klant dat ding aansmeren, terwijl het enkel een nachtlampje is, dan is het leuk geld verdienen daar!

http://www.beterhoren.nl/webshop/p/rein ... 1058/18151

Razorback

Re: Drybox van BETER HOREN... Echt of nep!?

Ongelezen bericht door Razorback »

Het is een kastje wat alleen warm wordt. O en na een 2 tot 3 uur stopt met verwarmen. Ik geloof dat een radiator van een kachel dit ook kan ...

Fleurtjuh666

Re: Drybox van BETER HOREN... Echt of nep!?

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

Wat je ook zou kunnen doen om je hoortoestel mooi droog te houden, en wat ook een stuk goedkoper is: Bewaar de zakjes met silicagel (van die 'do not eat' zakjes die vaak bij schoenen of kleding etc. zitten), en doe je hoortoestel met wat van die zakjes in een doosje. Volgens mij zijn die zakjes zelfs te hergebruiken als ze verzadigd zijn, maar dat weet ik niet zeker.
Lijkt me een stuk goedkoper dan deze rare box!

Gesloten