LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] dubieuze reisjes van mercator en itc

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
gansje

dubieuze reisjes van mercator en itc

Ongelezen bericht door gansje »

beste mensen,pas op als je met zo,n goedkoop reisje meegaat.ze willen je altijd iets duurs aansmeren en vinden,dat je dom bent als je niet in je gezondheid investeerd!ze vragen zich nooit af,of je die dure producten wel kunt betalen,ze weten t altijd welzo te draaien,dat je toch die producten koopt! mijn ex-man,bij wie ik tijdelijk in huis woon,heeft zich ook laten verleiden om een magna-med gezondheidspakket voor hemzelf en mij te kopen.hij was r tervreden over;ik niet t helpt van geen meter.de prijs viel ook tegen;ze hebben hem gelokt met 2 kuren voor 100 euro meer en minder kado,s,bij elkaar 700 euro,dus hij zich daar voor inschrijven.nu krijgt hij regelmatig brieven,dat hij1400 euro moet betalen,want anders........om bang van te worden.met mercator heb ik ook zoiets gehad;ik had,toen ik nog in kruiningen woonde,een schapenwollen matras besteld en geregeld,dat ik in oktober 2004 een aanbetaling zou doen van 400 euro,maar ik kwam in de schulden terecht en kon die aanbetaling niet meer doen.toen begonnen de dreigbrieven;ik moest een afkoopsom van meer als 500 euro betalen,t was buiten de 8 dagen blablabla,ze wilden absoluut niet naar rede luisteren.gelukkig had ik een begeleidster van project woonherkansing en die had toen een brief geschreven op officieel emergis(geestelijke gezondheidszorg in zeeland)papier geschreven,en toen kon het ineens wel!dus mensen,pas op eer je met zo,n firma als itc,mercator en dergelijke(er zijn er nog meer)in zee gaat;voor je t weet zit je tot over je oren in de prut met hun aggressieve verkooppraktijken!anja bazen en bill brewer,,s gravenpolder

Dilbert29

Re: dubieuze reisjes van mercator en itc

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Het is ook je eigen keuze. Die reisjes zijn goedkooop, maar als je de kleine lettertjes leest staat er duidelijk dat je instemt met het bijwonen van een informatie of verkoopbijeenkomst.

Dat jij je vervolgens van alles laat aansmeren is niet de schuld van de firma, maar die van jou lijkt me. Ik weet dat mijn oma regelmatig dit soort reisjes doet, geniet van de koffie en het gratis kado en voor de rest niets koopt of ondertekent. Een leuke dag uit voor weinig geld dus.

Ulbe

Ongelezen bericht door Ulbe »

Wij hebben ook eens voor de lol zo'n reisje meegemaakt naar Amsterdam!, ook via zo'n 'reisbureau'!,

Het is inderdaad lachen!, :lol:

Je wordt in een zaaltje gezet, die volgezet is met beddegoed, schapevachtjes enz.,

Je krijgt een maaltijd aangeboden, en een gladde prater in combinatie met een mooie strakke meid, moeten de goederen verkopen,

Al snel worden de eerste matrassen van echt schapenwol verkocht, en om de "twijfelaars" over de streep te halen wordt er een "exclusief cadeau" bij het artikel gevoegd wanneer men nog een bed of schapevachtje koopt!, wij moesten uiteraard lachen, want niemand wist wat eigenlijk dit "exclusieve cadeau" was!,

Veel mensen stonden op, en staken de vinger omhoog!, doodsbenauwd dat die matrassen en schapevachtjes uitverkocht waren!, en dat men te laat was!,

Nu veel mensen de goederen gekocht hadden, werd onthuld wat eigenlijk dit "exclusieve cadeau" was!...

Het bleek een wollen schaapje te zijn!...,

De hoogte van dit "geweldige cadeau" was ongeveer 7 cm, de lengte ongeveer 12 cm!,

Vol lof werd het "exclusieve schaapje" in ontvangst genomen!, wel zag je toch om je heen zwarte gezichten, want die prijs die dat matras of schapevachtje kostte, tikte er toch wel raak in!,

Later zag ik die zelfde schaapjes liggen bij een grote supermarkt voor € 2.50, en die dezelfde matrassen lagen daar ook!, voor meer dan de helft goedkoper!,

M.a.w. wanneer je met dergelijke reisjes mee gaat, is het raadzaam de "pong" dicht te houden, en geniet van de streek of stad waar je heen gaat, en neem de verkoping voor lief, er moet tenslotte verdiend worden!, die bus rijdt niet op vuil afwaswater, en de mensen die gechartert zijn, om de goederen te verkopen, doen dit ook niet voor een bak koffie!,

Het was een leuke dag, met als opbrengst een fonduestel/patatpannetje!, die ieder stel meekreeg!,

En verdraaid!, die pan doet het nog prima ook!, voor menig feestje hebben we het apparaat al gebruikt,

Dus eerst even in de folder kijken wat er goed uitziet, we konden toen kiezen uit een patatpan of een "hogedruk reiniger",

Die hogedrukreiniger moest gewoon op de tuinslang aangesloten worden!, en hoge druk zit er vast niet in, 150bar zal deze zeker niet halen!,

Het is leuk speelgoed voor kinderen!, kunnen ze soldaatje spelen, met de hogedrukreiniger!, het lijkt een op een indrukwekkend geweer!, :wink:

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

karr-2

Ongelezen bericht door karr-2 »

Juist en op die manier moet je het ook benaderen. Je wordt met zijn allen in een zweterig zaaltje gepropt en de menigte wordt opgehitst om vooral het exclusieve kado maar niet te missen. Mensen laten zich gewoon met open ogen neppen en gaan dan achteraf klagen.

bodejosm43

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ik lig altijd in een deuk, als ik dit lees.

Ik heb iets dergelijks in Benidorm meegemaakt. Er was niet zo heel veel te doen in die periode (februari), en we gingen met een bus naar een verkoopdemonstratie. Met een paar mensen was afgesproken echt helemaal niets te kopen, zelfs niet het kleinste artikel, en daar zat de bus dus helemaal vol mee, maar dat wist de verkoper helemaal niet.

We kwamen in een hacienda aan, in the middle of nowhere, we kregen een show over gezondheidsdekens. Ik vergeet nooit het verhaal van de verkoper: DEZE dekens liggen op alle bedden in het academisch ziekenhuis in Leiden, zij zweren erbij, en de patienten slapen er prima onder.

Komt er een (die ook maar iets verzon): Meneer, mag ik even iets vragen? Dat mocht. Ze vertelde dat zij inkoopmanager was van dat ziekenhuis, en dat ze nog nooit van haar leven die dekens had gezien.

Antwoord van die man: Zei ik Leiden? Ik bedoelde dus Arnhem. Antwoord van een gast: Meneer, in Arnhem IS helemaal geen Academisch Ziekenhuis. Er werd dus niets verkocht.

Toen kwam het op de gratis maaltijd aan. Maar de reisleiding verlangde van ons plotseling de kosten van de maaltijd, anders zou er geen eten komen. Ze stond echter machteloos, want tegen 50 gasten kon ze niet op. We hebben een leuke dag gehad, de verkoopmedewerker verbouwereerd achterlatend, en een reisleiding die met een behoorlijke financiele strop zat (50 maal 25 gulden, plus de kosten van de gehuurde bus).

Gesloten