| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] E sigaret stuk / ondeugdelijk product zoek het zelf uit!
E sigaret stuk / ondeugdelijk product zoek het zelf uit!
Ik heb onlangs e-sigaret gekocht het betreft geen wegwerp model.
Hierbij kun je de batterij opladen en dat maakt contact d.m.v.
schroefdraad.
Nu is het zo dat na 1 keer hem in de oplader te hebben gedraaid hij het schroefdraad niet meer goed pakte.
Uiteindelijk ben ik ermee naar de winkel gegaan.
Ze zouden mij terug bellen na 1 week.
Dit gebeurde niet dus ik zocht net contact vandaag.
Wat zei de beste man?
'''wij weten niet waar het fout is gegaan dus er zit geen garantie op''
Alsof hij in de wasmachine heeft gelegen dan zou ik het begrijpen maar dit? normaal gebruik.
Dit moet toch zomaar niet kunnen?
Jullie kunnen mij helpen door op klacht.nl te reageren op mijn klacht
http://www.klacht.nl/geen-garantie-op-o ... e-sigaret/
Met vriendelijke groet,
Geert van der heide
Hierbij kun je de batterij opladen en dat maakt contact d.m.v.
schroefdraad.
Nu is het zo dat na 1 keer hem in de oplader te hebben gedraaid hij het schroefdraad niet meer goed pakte.
Uiteindelijk ben ik ermee naar de winkel gegaan.
Ze zouden mij terug bellen na 1 week.
Dit gebeurde niet dus ik zocht net contact vandaag.
Wat zei de beste man?
'''wij weten niet waar het fout is gegaan dus er zit geen garantie op''
Alsof hij in de wasmachine heeft gelegen dan zou ik het begrijpen maar dit? normaal gebruik.
Dit moet toch zomaar niet kunnen?
Jullie kunnen mij helpen door op klacht.nl te reageren op mijn klacht
http://www.klacht.nl/geen-garantie-op-o ... e-sigaret/
Met vriendelijke groet,
Geert van der heide
Laatst gewijzigd door Geart op 14 jan 2014 11:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: E sigaret stuk / ondeugdelijk product zoek het zelf uit!
Hoeveel kostte dan ding?
Mmm, dan had je idd wel iets meer mogen verwachten.
Zelf rookt ik niet, op de zwarte beurs papendorp, nieuwegein/utrecht beweerde de verkoper dat de defecte e sigaret was ontploft door verkeerd gebruik hoe gek kan je het maken.
Probeer eens om een voorbeeldbrief van ConsuWijzer te verzenden.
Voor gebreken die je aantoonbaar binnen de eerste zes maanden na aflevering hebt ontdekt, geldt dat je alleen aannemelijk hoeft te maken dat er het product nu iets heeft dat je niet hoefde te verwachten. In dat geval wordt vermoed dat dit ook al zo was ten tijden van de aflevering. De verkoper moet het product vervangen. De wettelijke garantie gaat dan opnieuw lopen, dus iets van een bon waarmee je kunt bewijzen een ander product te hebben gehad is wel prettig.
Zie ook: art. 7:6, 7:17, 7:18 lid 2 en 7:21 BW.
Voor gebreken die je aantoonbaar binnen de eerste zes maanden na aflevering hebt ontdekt, geldt dat je alleen aannemelijk hoeft te maken dat er het product nu iets heeft dat je niet hoefde te verwachten. In dat geval wordt vermoed dat dit ook al zo was ten tijden van de aflevering. De verkoper moet het product vervangen. De wettelijke garantie gaat dan opnieuw lopen, dus iets van een bon waarmee je kunt bewijzen een ander product te hebben gehad is wel prettig.
Zie ook: art. 7:6, 7:17, 7:18 lid 2 en 7:21 BW.
Aan een sigaret moet je ook zuigen, niet op-blazene sigaret was ontploft door verkeerd gebruik hoe gek kan je het maken.
-
davewalschot
Hoi Geart,
Graag wil ik even reageren op bericht. Ik ben namelijk verkoper van e-sigaretten en heb dus af en toe wel te maken met garantie verzoeken.
Ik kan mij niet anders voorstellen dan dat je gewoon garantie hebt op je e-sigaret. In deze garantieperiode is het altijd aan de verkoper om de oorzaak van het defect vast te stellen. De bewijslast ligt dus zeg maar bij hun. Wanneer zij dat niet kunnen, dus niet kunnen bewijzen dat jij het product verkeerd gebruikt hebt, dan zullen zij het moeten repareren of een vervangend product moeten aanbieden.
Helaas gaat er alleen veel tijd inzitten om met zoiets je recht te halen.
Veel succes ermee
Graag wil ik even reageren op bericht. Ik ben namelijk verkoper van e-sigaretten en heb dus af en toe wel te maken met garantie verzoeken.
Ik kan mij niet anders voorstellen dan dat je gewoon garantie hebt op je e-sigaret. In deze garantieperiode is het altijd aan de verkoper om de oorzaak van het defect vast te stellen. De bewijslast ligt dus zeg maar bij hun. Wanneer zij dat niet kunnen, dus niet kunnen bewijzen dat jij het product verkeerd gebruikt hebt, dan zullen zij het moeten repareren of een vervangend product moeten aanbieden.
Helaas gaat er alleen veel tijd inzitten om met zoiets je recht te halen.
Veel succes ermee
Laatst gewijzigd door Radar op 17 jan 2014 12:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Commerciële info en link verwijderd
Reden: Commerciële info en link verwijderd
-
vinnie1989
Beste iedereen, ik heb een tijdje geleden een elektrische sigaret gekocht bij esigaret-kopen. Ook deze is helaas stuk gegaan. Op het moment dat de elektrische sigaret stuk ging was mijn garantie periode al een tijdje verlopen. Ik heb esigaret-kopen.nl gebeld en uitgelegd dat mijn elektrische sigaret stuk was, ondanks dat het buiten de garantie periode was heb ik gratis een nieuwe gekregen. Mijn complimenten voor hun !
Laatst gewijzigd door Radar op 12 mar 2015 14:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Commerciële link verwijderd
Reden: Commerciële link verwijderd
-
stofzuigertje
3 Weken!
Ja, als verkoper stopte ik al na 3 weken verkoop omdat de retour gestuurde en meestal defecte meer kosten aan retour en afhandeling dan mijn winstmarge.
Van andere gehoord dat er naast enkele goede ook heel veel rotzooi verkocht word.
Ik ben gestopt en gaf iedereen maar geld terug, en helaas, ze zijn nog leverbaar maar ik hoef niet meer...
Zelf adviseer is als webwinkel.... koop plaatselijk in tabakszaak want die zijn meestal beter en de na vulling blijven daar ook leverbaar en meestal kun je bij defecte gelijk ruilen dus sneller en je hoeft niet tijdelijk normaal te roken.
Ja, als verkoper stopte ik al na 3 weken verkoop omdat de retour gestuurde en meestal defecte meer kosten aan retour en afhandeling dan mijn winstmarge.
Van andere gehoord dat er naast enkele goede ook heel veel rotzooi verkocht word.
Ik ben gestopt en gaf iedereen maar geld terug, en helaas, ze zijn nog leverbaar maar ik hoef niet meer...
Zelf adviseer is als webwinkel.... koop plaatselijk in tabakszaak want die zijn meestal beter en de na vulling blijven daar ook leverbaar en meestal kun je bij defecte gelijk ruilen dus sneller en je hoeft niet tijdelijk normaal te roken.