| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Expert, daar wordt je armer van...
-
AVDS
Expert, daar wordt je armer van...
Wie heeft nog meer ervaringen met Expert en dat ze hun prijzen op zonnebanken zelf gaan bepalen!!! Alleen op, nieuw wel te verstaan....Ik wilde een zonnebank kopen bij hun, prijs 1899,= ...gekeken op internet prijs 1699,=, geen internet winkel maar een echte winkel(ook dealer), gevraagd hoe dat kan? Antwoord: de verkoper mocht zelf de prijzen bepalen als er geen prijs op het artiekel stond..... 
-
Gast
Re: Expert, daar wordt je armer van...
Ik was vandaag op de markt...
Staat er een groentekraam die € 1,50 voor een kilo appels vroeg....
Daar naast zie ik een groentekraam met die zelfde appels voor € 1,- per kilo.
Dus ik vraag aan die eerste groenteman hoe dat kan....
Wat denk je?
Hij mocht zelf de prijs bepalen......
Staat er een groentekraam die € 1,50 voor een kilo appels vroeg....
Daar naast zie ik een groentekraam met die zelfde appels voor € 1,- per kilo.
Dus ik vraag aan die eerste groenteman hoe dat kan....
Wat denk je?
Hij mocht zelf de prijs bepalen......
-
AVDS
GAST: Leuk geprobeerd maar het gaat hierom geen vraag en aanbod prijs maar om vaste advies prijzen..voorbeeld adviesprijs:1900,=......bij expert 2150,=....
dus als je niet verder kijkt dan betaal je meer dan adviesprijs.....
-
Gast
Een adviesprijs is dus ook geen vaste prijs.
En ook in deze is er zeker wel spraken van een vraag en aanbod prijs.
Overigens zullen er altijd bedrijven zijn die hun prijs boven de adviesprijs zullen plaatsen en bedrijven die hun prijs onder de adviesprijs plaatsen.
Dit heeft echter ook meerdere redenen.
Is namelijk sterk afhankelijk van hun vaste kosten, variabele kosten e service die ze bieden.
De consument ziet dit echter niet (net zo min als de adviesprijs overigens, maar dit ter zake), een consument ziet alleen het prijskaartje, totdat er iets met hun product is en vervolgens niet geholpen worden.
Dan weten ze opeens waarom zij het product voor minder dan de adviesprijs konden kopen....
En ook in deze is er zeker wel spraken van een vraag en aanbod prijs.
Overigens zullen er altijd bedrijven zijn die hun prijs boven de adviesprijs zullen plaatsen en bedrijven die hun prijs onder de adviesprijs plaatsen.
Dit heeft echter ook meerdere redenen.
Is namelijk sterk afhankelijk van hun vaste kosten, variabele kosten e service die ze bieden.
De consument ziet dit echter niet (net zo min als de adviesprijs overigens, maar dit ter zake), een consument ziet alleen het prijskaartje, totdat er iets met hun product is en vervolgens niet geholpen worden.
Dan weten ze opeens waarom zij het product voor minder dan de adviesprijs konden kopen....
-
AVDS
Gast.....ben het met je eens...ben terug gegaan met de mededeling dat het bij een andere dealer dezelfde bank stond voor minder.....en raad eens...na1 minuut overleg heb ik hem daar gekocht voor dezelfde prijs......foutje in de computer...er was een prijsverlaging geweest, en dat hadden ze nog niet uitgevoerd...ja ja