LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fax

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Gast

Fax

Ongelezen bericht door Gast »

Hallo iedereen,

Ik ben opzoek naar een fax waar normaal A4 papier ingaat en waarmee je brieven welke je via de computer gemaakt hebt en uitgeprint, kan verzenden en kopieren, welk merk en type fax moet ik hebben.

Ik heb inmiddels een Brother T104 fax gehad en een Philips Magig3 primo, geen van beide verzend en kopieert brieven welke via de computer gemaakt is geworden en uitgeprint.
Het is misschien raar maar waar!
Wie kan mij de gevraagde informatie geven?.
Graag serieuze reacties alleen, antwoorden als waar heb jij een fax voor nodig en/of kijk op marktplaats, worden door mij niet beantwoord.

maybe

Re: Fax

Ongelezen bericht door maybe »

Ga naar een winkel en ga het daar eerst navragen

Heidy

Ongelezen bericht door Heidy »

Waarom neem je geen fax op je computer?
Winfax heet dat is lekker makkelijk.

Gast

Geplaatst op 25 Sep 2005 20:16 door Heidy

--------------------------------------------------------------------------------

Waarom neem je geen fax op je computer?
Winfax heet dat is lekker makkelijk.

Dat is inderdaad lekker makkelijk Heidi, maar ik heb 2 vragen aan je, bij welke computerzaak kan ik die winfax kopen en heb je daar geen speciale printerfax voor nodig.?
De Lexmarkprinter welke ik heb, daar kun je geen fax mee verzenden en ontvangen.
Immers ik heb gezien dat winfax software is, als ik weet bij welke computerzaak ik het kan kopen en ik heb geen printerfax voor nodig dan doe ik het meteen.
Mag ik van je vernemen?
Groetjes, Monument Valley

Heidy

Je hebt er geen speciale printer voor nodig.
Je kan het in computerwinkel kopen bv dixons.

Heidy

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Winfax is idd. een softwareprogramma en dus geen fysieke fax.
Dit heeft als voordeel dat je een word-document ( of elk ander document ) rechtstreeks vanuit je pc kunt verzenden. Je hoeft het niet meer uit te printen en in de fax te doen.

Je moet wel je pc met je fax verbonden hebben en het programma Winfax juist geinstalleerd hebben op je pc.
Ik heb zelf niet zulke heel goede ervaringen met Winfax, maar moet wel zeggen dat het al enige jaren geleden is dat ik hiermee te maken heb gehad ( dus kan nu best veel beter zijn ).

Heidy

Je fax hoeft niet in verbinding te staan met je pc. Je moet wel een modem in je pc hebben.

Gast

Angel1978 en Heidi,

Hartelijk bedankt voor jullie bijdragen, ik heb de uitleg begrepen, maar stel dat ik via Winfax een fax wil verzenden naar iemand Die Geen Computer heeft maar uiteraard wel een Normale Fax, kan ik via mijn computer met gebruik van Winfax toch een Fax Verzenden naar zo'n persoon die alleen een faxmachine heeft.?
Volgens mij moet dat toch kunnen, zou jij zo vriendelijk willen zijn Heidi; uiteraard Angel1978 mag jij dat ook zeggen, om mij dat te zeggen.?.
Alvast bedankt voor de reply en groetjes.

:D [/b]

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Je hebt gelijk heidy, dat kan ook !

en als antwoord op je vraag:

Via winfax stuur je een fax naar een normaal "fax"nummer. In de software vul je het telefoonnummer in waar je de fax naartoe wilt zenden. Als hier een normale fax aanhangt, dan zal deze hier dus gewoon uitkomen. Is het een computer, dan zal de fax daar binnenkomen.

Dit werkt dus prima :)

Gast

Oke Angel1978, bedankt voor je uitleg.
Nu is het alleen nog belangrijk of mijn lan-modem het aan kan.
Ik ga er verder achteraan, nogmaals bedankt voor je uitleg en totziens.

:D

edmoor

Ongelezen bericht door edmoor »

Monument Valley,

Dat werkt alleen als je een modem met telefoonlijn op je pc hebt aangesloten.

Zelf heb ik een ADSL lijn voor internet en als ik via een hiervoor bedoeld programma een Fax wil versturen gaat dat via het ISDN modem welke ook in mijn PC zit.
Dus via een ADSL of kabel modem zal dat niet gaan.

De ontvangende kant mag zowel een fysieke FAX als een PC zijn.
Op de PC moet dan wel een programma geinstalleerd zijn die dat kan ontvangen.

Gast

Geplaatst op 26 Sep 2005 20:40 door edmoor

--------------------------------------------------------------------------------

Monument Valley,

Dat werkt alleen als je een modem met telefoonlijn op je pc hebt aangesloten.

Zelf heb ik een ADSL lijn voor internet en als ik via een hiervoor bedoeld programma een Fax wil versturen gaat dat via het ISDN modem welke ook in mijn PC zit.
Dus via een ADSL of kabel modem zal dat niet gaan.

Hoi Edmoor,

Bedankt voor je bericht.
Ik ben blij dat je mij dit zojuist hebt laten weten, want ik heb een ethernet-modem van classe B; ik gebruik dus ADSL en heb geen ISDN-kaart in mijn pc. zitten, jammer, ik moet maar kijken hoe ik het dan oplos, het leek mij zo mooi, maar ja als het niet gaat dan gaat het niet.
Groetjes

Heidy

Als je een modem in je computer hebt kun je die aansluiten op je telefoonlijn. Dus geen isdn kaart nodig zover ik weet.

Gast

Geplaatst op 27 Sep 2005 21:29 door Heidy

Als je een modem in je computer hebt kun je die aansluiten op je telefoonlijn. Dus geen isdn kaart nodig zover ik weet.
Ik heb net in mijn computerboek en onderhoud gekeken inderdaad bij een ISDN-verbinding komt geen ISDN-kaart aan te pas wat ik eerst dacht maar gewoon 2 telefoonlijnen waarbij je dan een ISDN-modem hebt.
Maar terugkomende op het ander, ik heb wel een faxmodem in mijn pc. zitten alleen deze gebruik ik niet omdat ik ADSL heb.
Ik geloof niet dat ik zomaar een telefoondraad vanaf mijn pc. naar mijn tel.stopcontact kan brengen omdat wat ik zojuist al zei ADSL heb, sta uiteraard bij mijn provider zodanig geregistreerd, dus ik kan mij voorstellen indien ik dit zou doen, dit geweigerd word.
Wel heb ik in mijn computerboek en onderhoud gevonden dat je een externe geavanceerde modem kan kopen waarmee je kan faxen enz.
Dan moet ik eerst kijken wat dit kost, zal best wel prijzig zijn.
Heidy bedankt voor je bericht.
Groet, M.V.

Gesloten