LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gehoortoestellen

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
gja.ziegerink

Gehoortoestellen

Ongelezen bericht door gja.ziegerink »

Beste Annette,
Hierbij een mogelijk onderwerp aangeboden.
Ga eens naar de audiciën voor het bestellen en of vragen naar de prijs van een gehoortoestel,
Het zal je niet lukken, wij hebben het op verschillende winkels geprobeerd.

De éérste vraag van de audiciën is waar bent u verzekerd? wat maakt dat uit, wij willen een gehoortoestel laten aanmeten en willen graag vóóraf weten wat dat kost.

Dat kan niet, we moeten éérst weten waar u verzekerd bent eerder kunnen wij u geen aankoopprijs verschaffen.

Ja maar als ik een auto koop kijk ik naar het merk èn de prijs
antw: nee dat kunnen wij niet, wij hebben allemaal een contract met de verzekeringmaatschappijen.

Wij: kan wel zijn, we weten wat onze vergoeding is en willen een duurder apparaat, de meerprijs is betalen we zelf bij, of wij betalen de hele rekening en rekenen achteraf zelf af met de verzekeringmij.

Resultaat: Geen succes, éérst de verzekering opgeven anders géén prijs.

Dat vinden wij erg gek, misschien is dit voor jullie een item.

met vriendelijke groet. GZ

burtie
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 mar 2004 14:53

Re: Gehoortoestellen

Ongelezen bericht door burtie »

Ooit van de firma Schoonenberg Hoorcomfort gehoord daar geen probleem.

Het probleem is dat de meesten je laten betalen voor hun kosten van administratie naar verzekeraar toe.

Vergoedingen zijn afhankelijk van leeftijd oude toestel(en) of als eerste keer is en...............mate van gehoorverlies.

Betaalbaar goed merk is Widex

Yo

Re: Gehoortoestellen

Ongelezen bericht door Yo »

Schooneveld of Schoonenberg? Bij die laatste kopen wij meestal!
Yo

Yo

Re: Gehoortoestellen

Ongelezen bericht door Yo »

Òkè. klopt! Ik heb ook Widex toevallig! Yo

burtie
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 mar 2004 14:53

Re: Gehoortoestellen

Ongelezen bericht door burtie »

een onderzoek zou op zich niet verkeerd zijn en openheid van prijzen.

Vergoedingen van ZF en Aanvullend verz. maakt bij veel maatschappijen een groot verschil, vb ZF geeft vaak een laag vergoeding +/- 250 euro Aanvullend verzekerd een max bedrag afhankelijk aanschaf vorig toestel wat op zich vreemd is want je gehoor kan ook in 1 jaar achteruit gaan en moet je soms een nieuwe hebben. Ik heb begrepen dat het max vergoeding na 6 jaar pas is.

Ik hoor niemand klagen tot nu toe maar vind de eigen bijdrage van +/- 280 euro een hoop geld.

dimst

Re: Gehoortoestellen

Ongelezen bericht door dimst »

Burtie, voor de eerste keer aan de hoorapparaten ? Welkom dan bij de club, en bereidt je er op voor, dat je om de 5 jr. de klos bent met het bijbetalen van deze matérie.

Voorbeeld: aanschaf 2 hoortoestellen, bijbetaling 2xfl.1.400,= dat was in 1999, dus ben volgend jaar weer aan de beurt, of ik moet geluk hebben dat het een jaartje langer goed gaat met de 2 apparaten !!!
Ik vind het nog steeds niet heel eerlijk, er worden toch ook gratis rollaters verstrekt ???En voor de sier loop ik er niet mee hoor.

O.K. er zijn ook goedkopere versies , maar dat is een verschil van een oude krakende radio- naar digitale kwaliteit, en het gaat er toch om dat de kwaliteit van het horen er op vooruit gaat, niet dan ? Ben nog niet zo oud dat ik achter de geranium's moet blijven zitten, en o ja, een tip, neem niet de eerste de beste die aangemeten worden, er zijn verschillenden variatie's van geluid waarvan je zélf moet ervaren welke dat het prettig is om aan te horen in JOUW oren, en laat je niet van de wijs brengen met, ja maar M/V-tje. Ik heb al 40 jr. ervaring met hoortoestellen en in mijn beginperiode dacht ik al gauw, het zal wel goed zijn, nee dus, doorgaan tot dat de kwaliteit van het horen aangenaam is. Met nieuwe aanpassingen ben ik soms wel 3-kwart jaar bezig, maar begin bij het audiologisch centrum voor een nieuw recept. Dat is een onafhankelijke instelling die er een soort contrôle op houdt of ik wel de goede krijg aangemeten die voor MIJ gewenst zijn,en die de raad geven, twijfel je nog of je deze wilt ? Nu dan gaan we díe nog eens proberen. LET WEL, de beslissing welke je neemt blijft bij jezelf, net als de bijbetaling, maar volgens mij is er dit jaar via het ZF wat verandert, daar heb ik me nog niet in verdiept, dat komt wel als het weer nodig is, als het niet meer nodig is kan ik er eens een mooi TV van kopen, daar doe ik langer mee dan met de hoorapparaten !!!
Nog vragen ??? Kom wel weer kijken op dit forum, m.v.gr. :lol:

dimst

Re: Gehoortoestellen

Ongelezen bericht door dimst »

BEN AL JAAAAAAAAAAAAAAREN KWAAD DAT IK ZO VEEL MOET BIJBETALEN MAAR HEB DIE RÓT-DINGEN GEWOON NODIG IN MIJN OREN !!!!!!!!!!!!!!!!!

Daarom is mijn schrijfstijl ( zie hierboven) zo sarcastisch sorry.

Ik vraag me wel af hoe de oudere medemens het moet betalen van een AOW-tje en/of met een klein pensioentje ? Of moeten die dan maar een mindere kwaliteit van horen accepteren ? Ze hangen wéér aan de achterste "mem" zoals gewoonlijk, en ze hebben zo hard moeten werken met de opbouw van het land ná de oorlog !!!

burtie
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 mar 2004 14:53

Re: Gehoortoestellen

Ongelezen bericht door burtie »

Dimst

:?: Wat voor een app moet jij wel niet hebben met zo'n bijbetaling :?: Widex Diva soms ????? of ben je niet aanvullend verzekerd? Ik zelf heb ruime ervaring met gehoor app.

helmi sielhorst

Re: Gehoortoestellen

Ongelezen bericht door helmi sielhorst »

Er is ook een belangenvereniging van audiciens. Is daar ooit geinformeerd wat nu precies de aanpaskosten e.d. zijn op te vragen/leveringsvoorwaarden, waar goede en gediplomeerde audiciens bij zijn aangesloten, die meestal dezelfde opleiding hebben gehad.
Wat de kosten betreft dat is bij iedere aanpasser verschillend daar elk oor anders is en de dragers niet allemaal hetzelfde zijn.
Ik hoop dat u wat aan deze informatie heeft.[/b]

burtie
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 mar 2004 14:53

Re: Gehoortoestellen

Ongelezen bericht door burtie »

Helmi for your infomation: oorstukjes worden 100% vergoed door ZF ( max 1 x per jaar )

dimst

Re: Gehoortoestellen

Ongelezen bericht door dimst »

2 x SENSO Burtie,

En ik ben gewoon ZF-verzekerd met nominale premie. Had de péch dat ik wat te vroeg voor nieuwe hoortoestellen ging, had zelf de vorige aanschafdatum in de gaten gehouden en dat was 15-1-94, begon in oktober 1999 met nieuwe te proberen, en besliste 24-2-2000 (dus 6 jr.) dat deze goed bevielen. Vergoeding van 6jr. i.p.v. 5 jr. dat scheelt toch maar eventjes voor 2 toestellen 2xfl.200,= omgerekend, want de euro had zijn entree gemaakt.

Nee mooi niet dus, ze gingen er van uit vanaf de probeerdatum in oktober, dan kwam je uit op 5½ jr. De bijbetaling was daarom 2 x fl. 1400,= i.p.v. 2 x fl.1200,=
Geprotesteerd bij de ZF. en audicien, maar kreeg geen gelijk. Maar door vochtigheid waren mijn oude toestellen niet langer meer te handhaven,ik kijk volgende keer wel beter uit, dán maar een half jaar niets horen, scheelt me wel een behoorlijke duit. Het rare is dat er sommige jaren de hoortoestellen wel gratis (bruikleen) waren, en verdorie als ik aan de beurt was moest je er weer voor betalen !!!

Gesloten