| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Geiser 250 euro duurder dan op internet vermeld
-
Jackrussel
Geiser 250 euro duurder dan op internet vermeld
afgelopen week is er een nieuwe geiser geplaatst. als ik opzoek wat deze geiser kost kom ik uit op gemiddeld 450 euro inclusief BTW, het bedrijf die de geiser heeft geïnstalleerd heeft naast voorrijkosten, arbeidsloon ( flink) en wat andere kosten 699 euro incl BTW voor alleen de geiser gerekend.
ik begrijp dat er best wat verschil in kan zitten,maar geen 250 euro.
heeft iemand hier ervaring mee of een mening. ik ben heel benieuwd of dit een normale gang van zaken is.
gr M.
heeft iemand hier ervaring mee of een mening. ik ben heel benieuwd of dit een normale gang van zaken is.
gr M.
-
Lowieze
Re: Geiser 250 euro duurder dan op internet vermeld
Wat zei het bedrijf toen u vroeg naar deze hoge kosten?
Tsja. Vooraf prijzen vergelijken heeft heel wat meer nut. Nu kan je er niets mee. Tenzij er een fout is gemaakt, daar kan je natuurlijk gewoon even naar vragen.Jackrussel schreef:afgelopen week is er een nieuwe geiser geplaatst. als ik opzoek wat deze geiser kost kom ik uit op gemiddeld 450 euro inclusief BTW, het bedrijf die de geiser heeft geïnstalleerd heeft naast voorrijkosten, arbeidsloon ( flink) en wat andere kosten 699 euro incl BTW voor alleen de geiser gerekend.
gr M.
bent u vooraf akkoord gegaan met plaatsing voordat je onderzoek hebt gedaan hiernaar?
Lijkt me dat je niet zomaar een bedrijf opbelt en vraagt "Ja ik wil een nieuwe geiser komt maar langs ga akkoord"
Heb je niet vantevoren wat onderzoek gedaan?
"heeft iemand hier ervaring mee of een mening. ik ben heel benieuwd of dit een normale gang van zaken is."
Ervaring nee, mening wel, eerst alles zwart op wit op papier voordat je akkoord gaat. Zo te horen heb je ergens akkoord op gegeven zonder een prijs te horen en dan kunnen ze je een rib uit het lijf trekken en je hebt geen poot om op te staan.
En ja dit is normale gang van zaken, eerst onderzoek, dan een offerte, dan akkoord voor werkzaamheden, dan indien werk goed voltooid je handtekening dat alles goed geplaatst is en daarna betalen. geen andere volgorde!
Lijkt me dat je niet zomaar een bedrijf opbelt en vraagt "Ja ik wil een nieuwe geiser komt maar langs ga akkoord"
Heb je niet vantevoren wat onderzoek gedaan?
"heeft iemand hier ervaring mee of een mening. ik ben heel benieuwd of dit een normale gang van zaken is."
Ervaring nee, mening wel, eerst alles zwart op wit op papier voordat je akkoord gaat. Zo te horen heb je ergens akkoord op gegeven zonder een prijs te horen en dan kunnen ze je een rib uit het lijf trekken en je hebt geen poot om op te staan.
En ja dit is normale gang van zaken, eerst onderzoek, dan een offerte, dan akkoord voor werkzaamheden, dan indien werk goed voltooid je handtekening dat alles goed geplaatst is en daarna betalen. geen andere volgorde!
u heeft het toch zelf besteld bij het bedrijf, en bent toch ook akkoord gegaan met de prijs?
Al vroegen ze er 6000 euro voor, als je daarmee akkoord gaat kan je niet achteraf gaan klagen dat het elders goedkoper is (of ze moeten vermelden dat ze een laagste prijs garantie geven)
Al vroegen ze er 6000 euro voor, als je daarmee akkoord gaat kan je niet achteraf gaan klagen dat het elders goedkoper is (of ze moeten vermelden dat ze een laagste prijs garantie geven)
Het is inderdaad de normale gang van zaken dat prijzen op internet een stuk lager liggen dan als je spullen bij de lokale winkelier koopt. Dus zal dit ook bij een geiser zo kunnen zijn.
Hoe kan zoiets nou ? Je vraagt toch eerst een offerte voor geiser en werkzaamheden.
Mijn (levens) ervaring zegt: gewoon betalen immers je bent akkoord gegaan.
Mijn (levens) ervaring zegt: gewoon betalen immers je bent akkoord gegaan.
-
Jackrussel
ja ik ben alleen zo dom geweest om vooraf niet over een prijs te praten. ik ben al zolang klant dat ik in vertrouwen een nieuwe geiser bestel en niet verwacht dat daar dan zoveel meer voor wordt gerekend.
-
NeoDutchio
Een internetwinkel is een dozenschuiver. Weinig kosten, dus een lagere prijs voor de klant. Een bedrijf dat garantie moet leveren op zowel de geiser als op de montage kost meer geld. Er moet een bus rijden, gereedschap aangeschaft worden en werk verzet worden aangezien de geiser niet vanzelf aan de muur plakt.
-
Jackrussel
De bus ,gereedschap en arbeidsloon staan los van de geiser. Natuurlijk moet je daarvoor betalen. Het gaat nu alleen om de prijs van de geiser.
-
NeoDutchio
Waar wordt de geiser ingekocht? Bij een internetbedrijfje die via parallelle import een buitenlands model heeft zonder Nederlandse papieren, of netjes bij de fabrikant. Ik kan bij de Gamma een dakraam kopen, zo krom als wat voor een goedkope prijs. Ik kan het ook doen bij een dealer, betaal daar een stuk meer, maar krijg wel kwaliteit.Jackrussel schreef:De bus ,gereedschap en arbeidsloon staan los van de geiser. Natuurlijk moet je daarvoor betalen. Het gaat nu alleen om de prijs van de geiser.
Daarbij heeft een dozenschuiver andere verantwoordelijkheden. Als er gemonteerd wordt zit er een opslag op voor eventuele garantie. Dit wordt gewoon in de prijs meegenomen. Inkoop is dus duurder en kostenstructuur is anders.
-
sylvesterb
€ 250 voor voorrijden/onderdelen/arbeidsloon vind ik niet zoveel.Jackrussel schreef:afgelopen week is er een nieuwe geiser geplaatst. als ik opzoek wat deze geiser kost kom ik uit op gemiddeld 450 euro inclusief BTW, het bedrijf die de geiser heeft geïnstalleerd heeft naast voorrijkosten, arbeidsloon ( flink) en wat andere kosten 699 euro incl BTW voor alleen de geiser gerekend.
gr M.
-
stofzuigertje
Warmteservice heeft verkoop prijzen en er zijn advies prijzen en vermoedelijk halen vele plaatselijke vooral kleine bedrijven daar hun producten vandaan.
Maar als ze adviesprijs + montage willen mag dat, niet zomaar vragen voor nieuwe maar eerst prijs vragen.
Import is mogelijk maar zal alleen in de grens streek voorkomen....
Maar als ze adviesprijs + montage willen mag dat, niet zomaar vragen voor nieuwe maar eerst prijs vragen.
Import is mogelijk maar zal alleen in de grens streek voorkomen....
Ik denk niet dat u teveel betaalde. U kunt die geiser ook zelf (goedkoper) kopen, maar ik vermoed dat de installatiekosten van uw installateur zoveel hoger waren geworden, dat u uiteindelijk toch hetzelfde tarief betaalde. Het moet immers uit de lengte of uit de breedte komen, nietwaar?
Ik heb het even aan mijn zwager, geschoold installateur en nu leidinggevende van de service- & onderhoudsdienst van een middelgroot installatiebedrijf, en het is een marktconforme prijs, inzoverre dat dit dus ongeveer het bedrag is wat ze noemen als iets niet in concurrentie is.Jackrussel schreef:afgelopen week is er een nieuwe geiser geplaatst. als ik opzoek wat deze geiser kost kom ik uit op gemiddeld 450 euro inclusief BTW, het bedrijf die de geiser heeft geïnstalleerd heeft naast voorrijkosten, arbeidsloon ( flink) en wat andere kosten 699 euro incl BTW voor alleen de geiser gerekend.
gr M.
-
arvandongen
Op het totale bedrag van de installatie zal die € 250 (incl BTW) waarschijnlijk wel meevallen. Dit zijn de kosten zodat je 'gedachtenloos' een project kan uitbesteden zonder vooronderzoek en dan toch een goed resultaat krijgt.
Als je dan achteraf tijd gaat besteden aan marktonderzoek, dan verdampt je voordeel aan alle kanten. Geen tijdswinst èn geen prijsvoordeel.
Als je dan achteraf tijd gaat besteden aan marktonderzoek, dan verdampt je voordeel aan alle kanten. Geen tijdswinst èn geen prijsvoordeel.
Geen offerte laten maken alvorens de installatieopdracht te verstrekken, als u dat wel zou hebben gedaan dan was de prijs waarschijnlijk op hetzelfde bedrag uitgekomen.Jackrussel schreef:afgelopen week is er een nieuwe geiser geplaatst. als ik opzoek wat deze geiser kost kom ik uit op gemiddeld 450 euro inclusief BTW, het bedrijf die de geiser heeft geïnstalleerd heeft naast voorrijkosten, arbeidsloon ( flink) en wat andere kosten 699 euro incl BTW voor alleen de geiser gerekend.
gr M.
U koopt niet alleen een kale geiser en het arbeidsloon en de montagematerialen zijn duur en ook deze installateur zal zijn bedrijfskosten bij de cliënt in rekening brengen en dat is de normaalste zaak van de wereld.
-
stofzuigertje
Als je het zelf bij de regionale Warmteservice deze Geiser had gehaald weten zij wel een installateur die het wil plaatsen en onderhouden.
Deze vrije ZZPers worden vaak ingehuurd door grote bekende bedrijven als het druk is, en werken net zo goed en minder duur.
Naast uurloon vaak wat klein materiaal als pijpjes en koppelingen, maar dan heb je een voordelige Geiser met montage voor redelijke prijs.
Ja, de ZZPers die er dagelijks hun materialen halen doen het er graag bij.
Wel worden het 2 facturen, want de verkoper en installateur zijn dan 2 bevriende relaties en verder niets!
Deze vrije ZZPers worden vaak ingehuurd door grote bekende bedrijven als het druk is, en werken net zo goed en minder duur.
Naast uurloon vaak wat klein materiaal als pijpjes en koppelingen, maar dan heb je een voordelige Geiser met montage voor redelijke prijs.
Wel worden het 2 facturen, want de verkoper en installateur zijn dan 2 bevriende relaties en verder niets!
Veel van die ZZP-ers zijn dan weer reden dat de grote ketelfabrikanten in Nederland de laatste jaren zijn gaan werken met verplichte bij- en omscholingscursussen voor de monteurs die hun ketels monteren. Vaak hebben installatiebedrijven een of 2 voorkeursmerken, oa omdat ze daardoor meer volume draaien en dus korting krijgen, maar ook ivm dat soort scholingsprogramma's. Sommige van die ZZP-ers zijn zulke cowboys dat ze niet zouden misstaan in een western, die rammen zo'n ketel er in in een paar uur, en zijn weer weg. Met als gevolg veel meer storingen, want een ketel is een onderdeel van een complete installatie, en die moet je in een zekere mate inpassen/inregelen. En de storingen die dat gedrag geven, worden vervolgens de ketelfabrikanten aangerekend.stofzuigertje schreef:Als je het zelf bij de regionale Warmteservice deze Geiser had gehaald weten zij wel een installateur die het wil plaatsen en onderhouden.
[quote="kweenie"]Het is inderdaad de normale gang van zaken dat prijzen op internet een stuk lager liggen dan als je spullen bij de lokale winkelier koopt. Dus zal dit ook bij een geiser zo kunnen zijn.[/quote]
Vertrouwen is goed, controle is beter.
Vertrouwen is goed, controle is beter.