Waar kun je tandenborstels krijgen waarop staat waar ze van zijn gemaakt en dan zonder giftige kunststoffen (ook geen ppm) en bestaan er ook tandenborstels die helemaal van natuurlijk materiaal zijn gemaakt. Dus zowel het handvat als de haren.
Via een natuurvoedingswinkel kon ik een dergelijke tandenborstel bestellen alleen kon ik deze niet eerst bekijken (de verpakking) en moet deze borstel € 19.-
Tandenborstels zijn juist van kunststof omdat bacteriën etc. daar minder 'grip' op hebben. Om van natuurlijke materialen een tandenborstel te maken die hygiënisch is en dat ook lang blijft, is geen makkelijke opgave. Daarom zal een tandenborstel van natuurlijke materialen niet goedkoop zijn.
Als je een natuurlijke en minder 'gladde' tandenborstel zou hebben, dan heeft in het algemeen de grotere bacteriegroei een veel groter nadelig effect op de gezondheid dan het kunststof.
Oké. Dus van natuurlijke materialen een hygiënische tandenborstel maken is niet zo eenvoudig. Maar van kunststoffen die geen giftige stoffen in je mond achterlaten zou toch niet zo moeilijk moeten zijn.
De zogenaamde weekmakers, daar gaat mij het om. Tandenborstels zonder schadelijke stoffen kunnen herkennen.
Hoop nog tips te mogen ontvangen over veilige tandenborstels.