LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hans Anders Opticiën filiaal Drachten

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
student538

Hans Anders Opticiën filiaal Drachten

Ongelezen bericht door student538 »

Dag mensen,

Graag wil ik mijn bevindingen kwijt over de opticien in Drachten.

Hans Anders klachten

Toen we de bril kochten werden we erg vriendelijk geholpen door een medewerker. Social talk je kent het wel.

Hij vertelde ook informatie over het bril totaal plan project. Daar waar je 3 euro per maand stort op de rekening via een automatische incasso. Meer info zie de site van Hans Anders.

Toen ik de bril kreeg, zakte hij steeds af. Later ben ik naar H.A. gegaan. De verkoper vertelde dat ik glazen had en dat de bril wat zwaarder maakte en dat dan ook de oorzaak was dat hij van mijn neus zakte. Ik kreeg andere steuntjes op mijn bril. De klachten waren verdwenen. Nu heb ik de bril net een maand, en is het tussen stukje niet zo stevig. De beide glazen zitten nu niet meer recht.

Iemand anders had dat de bril vanaf het begin wat scheef stond. Toen die klant terug ging naar de H.A. in Drachten kreeg de klant te horen: Uw oren staan ook scheef. Vervolgens is het wel hersteld....

Graag hoor ik van u wat u van de kwaliteit van de brillen vind van Hans Anders en de klantvriendelijkheid van de filialen.

De brillen zijn er misschien wel een stukje goedkoper, maar daar is denk ik de kwaliteit dan ook wel naar.

D1RK

Re: Hans Anders Opticiën filiaal Drachten

Ongelezen bericht door D1RK »

Ik vind de zaak hier in eigen woonplaats van Vader zeer slecht, maar zijn dochter die op 15 KM afstand werkte stukken beter....

Ze zijn dus alle 2 Hans Anders, maar ik kies voor de dochter en rij liever 15KM dan hier vlakbij parkeermeter vullen of fietsen, want die heeft meer klachten...

Ook kun je voor de €3,- per maand plan bijbetalen voor extra's , dan is de bril gratis via de bon, maar alleen de meerprijzen betaalde je dan!
De bon voor bril totaalplan is niet filliaal gebonden, dus kies een goede van de vele HA winkels...

Zelf nu meekleurende glazen besteld, dus geen zonnebril meer nodig!
Dit mag dus ook ondanks de vaste prijs die je in 2 jaar bij elkaar spaarde!

Ze hebben ook betere monturen, en die kies je zelf, niet elke kop is zelfde, en ook de steuntjes zijn van matig tot erg zwaar!
Beter kijken en zoeken en niet alleen de mooiste, maar let ook op verende poten die minder snel afbreken of zoek de enkele niet breekbare titanium monturen!

Ik mag er op gaan zitten, alleen het glas valt eruit, en gewoon los schroeven en terug zetten!

kanovaarder

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Brillen

als aanvulling.

Gaat een titanium bril stuk dan is dit moeilijk of niet repareerbaar.
Bovendien ben ik van glas naar gehard plastic glazen overgegaan (met verkleurende coating) en dat had ik veel eerder moeten doen!!
3 jaar nu en geen krassen! Toch niet veel voorzichtiger ermee dan met die glasglazen.

Wel heb ik deze bril niet van H.A. maar van P, die ook een verjaardag niet vergeet van de vaste klant.

Grootvader.

friekje

Ongelezen bericht door friekje »

Hallo,
Ik begrijp uit bovenstaande reacties dat er 'goede' en 'slechte' HA-verstigingen bestaan. Jammer dat ik dat niet wist toen ik de HA Hengelo binnenstapte. Deze vestiging wordt IMHO namelijk gerunt door een stelletje kwakzalvers.
In het begin was alles leuk en aardig, werd ik uitstekend geholpen. Toen ik de bril kreeg bleek ik niet prettig te kijken door de glazen. En toen begon het gedoe. Na nog eens meten vond de HA-medewerker dat er niets mis was met de glazen en dat het een kwestie was van wennen. Ik moest het maar een paar weken proberen. Na een paar weken kwam ik weer terug, nog eens meten, oude bril (van de P) nog eens doorlichten, en op mijn dringend verzoek de glazen een 'tikkie' aangepast kwa sterkte en zo moest ie goed zijn. Niet dus. Maar weer het advies om het toch echt een flinke poos te gaan uitproberen. "het is echt een kwestie van wennen, mevrouwtje".
Nu na een aantal maanden weer teruggeweest. Ik stelde voor om dan maar de sterkte van mijn oude bril in de nieuwe bril te zetten, aangezien HA niet met een goede oplossing kon komen (en ik ben geen opticien dus ik weet ook niet waar het precies aan ligt). Maar dat kon ze niet doen. Want! Glazen aangepast op verzoek van de klant viel niet onder de garantie. Ze wilde het wel doen hoor, maar dan moest ik het zelf betalen. Wat ze natuurlijk ook kon doen, was opnieuw meten, en als dan blijkt dat de fout bij HA lag, ja dan viel het onder de garantie. Maar ja, die metingen van hun (ik heb er 4 in totaal gehad) die ken ik nu wel. En de uitkomst ook. Het ligt niet aan hun. Hun glazen zijn precies zoals de resultaten van de meting.
Het werd i.i.g. een verhitte discussie, waarin niets te vinden was van enige klantvriendelijkheid. Ik kreeg hoe langer hoe meer het idee dat zij van HA werkelijk geen idee hebben waar ze over hebben. Ik weet als klant nog meer van glazen en brillen dan HA lijkt het wel!

HA is goedkoop, maar daar is alles ook wel mee gezegd. (om een lang verhaal kort te maken). En ik ga nu gewoon weer naar de Pearle, iets wat ik meteen had moeten doen.

Gesloten