LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ik wil bestelling van lampen bij VOGA annuleren

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
KeesPee

Ik wil bestelling van lampen bij VOGA annuleren

Ongelezen bericht door KeesPee »

Op 18 november kocht ik een lamp, voor mijn ouders, via de website van VOGA voor 109 euro. Er stond bij; nog drie exemplaren. Na betaling met een creditcard van mijn zoon ( ik heb zelf bewust geen creditcard), kwam de mededeling dat delivery tussen 10 en 16 weken zou zijn. Kijkend op de website stond er plotseling; nog 7 exemplaren.
Pas toen ging ik enkele kleine lettertjes lezen en bleek dat het aantal vermeld betekende dat er nog zoveel mensen moesten bestellen alvorens ze zouden worden gemaakt. Ondanks dat ik 10 tot 16 weken wel heel lang vond , zeker voor mijn moeder, besloot ik te wachten. Op 15 december checkte ik de delivery time en die bleek nu meer dan 17 weken te zijn. Daarop vertrouwde ik het niet meer en gaf aan de order te cancellen. Eerst kreeg ik een normale email dat ze wilden helpen , maar al snel ontaarde het in het steeds opnieuw niet beantwoorden van e-mails en indien er een reactie kwam dan was het steeds weer een vraag om te bevestigen dat ik wilde cancellen. In het laatste mailverkeer( intussen meer dan 22 E-mails) wordt aangegeven dat ze een cancellationfee hanteren( blijkbaar in nog kleinere letters ergens op de site). Ik heb gedreigd met aangifte en ruchtbaarheid via Radar.... nu dus deze bijdrage met de vraag of anderen ervaring hebben met VOGA en wat ik het beste kan doen

NeoDutchio

Re: Ik wil bestelling van lampen bij VOGA annuleren

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Dreigen met een Nederlands televisieprogramma gaat niet zo veel indruk maken denk ik. U besteld iets op een buitenlandse website, dan geldt het Nederlandse recht dus niet. Sterker, het ziet er uit als iets van ver buiten Europa, dus ook Europees recht geldt niet. Het recht geldt van het land vanwaar het verkocht wordt. En als daar de regel is dat er niet geannuleerd mag worden, of alleen tegen kosten, dan is dat zo.

De enige uitweg die u zou kunnen hebben is een betwisting opstarten bij de creditcardmaatschappij. U krijgt immers niet geleverd wat er besteld is. Op die manier zou er nog geld terug te halen kunnen zijn. Op de site van de creditcardmaatschappij staat hoe u dat kunt doen.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Tsja. Een website die ontwerpen van bekende ontwerpers namaakt is op zich natuurlijk al dubieus... Een Eames stoel voor een kwart van de gewone prijs? Goedkoop risicoloos meeliften op het succes van anderen dus.

Maar als je daar dan toch zou willen bestellen, dan zou ik toch eerst kijken met wat voor partij je in zee gaat. Ten eerste staat bij het aantal items een groot vraagteken, voor toelichting. Daarin wordt duidelijk verteld dat de goederen pas in productie gaan als de hele batch verkocht is. En dat het dus niet het aantal op voorraad is. Dat vergt dus nog niet eens het bekijken van de 'kleine lettertjes'. Maar voor een mooi product hoeft even wachten geen probleem te zijn, toch?

Zit je toch in over de productietijd, dan kun je verder zoeken naar de voorwaarden. Over de productietijd wordt in de kleine lettertjes gebeld dat dit 8 tot 16 weken is, met in december en januari nog 4 weken extra. Dat het nu 'ineens' langer duurt is dan conform verwachting.

Verder kun je daar ook zien dat voor de werkdagen gekeken wordt naar de werkdagen in Hongkong. De spullen worden dus blijkbaar in Hongkong gemaakt en vervolgens naar Ierland verscheept.

En ten slotte kun je zien dat er inderdaad een cancellation fee wordt gerekend. Dat zou ik sowieso eerst even controleren voordat ik zou cancellen. Aangezien het hier om producten gaat die weliswaar een standaard ontwerp hebben, maar die wel speciaal voor jou worden gemaakt, zou je volgens mij ook in Nederland de bestelling niet zomaar kostenloos hebben kunnen annuleren.

Dit is natuurlijk allemaal achteraf gezegd. Maar als je simpelweg de website beter had bekeken, dan had je je waarschijnlijk een groot deel van die 22 mails kunnen besparen omdat veel van de informatie op de website staat. In jouw situatie zou ik zeggen dat je de lange wachttijd maar voor lief zou moeten nemen en moet hopen dat de lamp een beetje van goede kwaliteit is. En natuurlijk ook dat de douane geen extra heffingen oplegt. (Of de lamp in beslag neemt omdat het om illegale kopieën gaat...)

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Je loopt inderdaad nogal een risico. Ik heb al meermaals complete loodsen met dergelijke illegale imitatie-zooi leeggetrokken en laten vernietigen. Vooral de Eames-spullen zijn gewilde namaak - en er wordt door de rechthebbenden steeds vaker en harder opgetreden.

Succes met wachten...

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Wel wordt erover gesproken dat de spullen vanuit een warehouse in Ierland wordt geleverd. Maakt dat voor TS nog uit voor het risico op inbeslagname en voor de importheffingen? Ligt dat risico dan nog bij de leverancier?

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

kweenie schreef:Wel wordt erover gesproken dat de spullen vanuit een warehouse in Ierland wordt geleverd. Maakt dat voor TS nog uit voor het risico op inbeslagname en voor de importheffingen? Ligt dat risico dan nog bij de leverancier?
In theorie? Ja. Want de leverancier levert niet en zou dus het geld moeten terugstorten. Maar in de praktijk gebeurt dat dan natuurlijk niet. En daarmee ligt het risico feitelijk alsnog bij de koper.

Joepie Joepie

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

Als (ook) jij annuleert, moeten andere slachtoffers nog langer wachten.

Waarom niet alle resterende lampen bijbestellen? Misschien krijg je wel extra korting, ten minste op (deel van) verzending.

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

het is toch wel weer een mooi topic hoor!
iemand besteld met de credit card van zijn zoon.. want een eigen credit card is te link, een overduidelijk imitatieproduct bij een vage website waarvan de terms and conditions alleen in het voordeel en ter bescherming van het bedrijf zijn. Foto's van "klanten" zijn heel duidelijk geposeerd en dus Nep. en dan hier komen klagen dat hij denkt dat hij zn spulletjes niet optijd krijgt.
als je de lamp dan laat ophalen in ierland, heb je nog 7 dagen om een defect te melden, maarja heb jij je pakje dan al?
succes ermee

Joepie Joepie

hoeveel zal een credit card company hier aan verdienen / verliezen?

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters »

Ik ben wel benieuwd waar je aangifte van wilt doen. De kleine lettertjes zijn overigens niet zo klein. Dat rondje met een vraagteken er in staat er niet voor niets. Het lijkt me een standaard actie om daar op te klikken als je zo'n icoontje ziet.

Joepie Joepie

Heeft iedereen al naar de site gekeken?

Handmade Replica Designer Furniture, 500k happy customers, 10y Guarantee

Jawel, met: Exclusive Early Offers! 75% off

Wie wil daar niet bestellen?

Gesloten