LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Joggingbal voor ratten knipt staart af

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
veronique

Re: Joggingbal voor ratten knipt staart af

Ongelezen bericht door veronique »

Oei das heel erg.....mijn nichtjes hebben 2 van die ballen. 1 voor de hamster en 1 voor de degoe.....zal even voelen aan die randen of ze wel veilig zijn voor hun beestjes. Dank jullie voor de tip :idea:

Maaike

Ongelezen bericht door Maaike »

hoihoi, Ik ben onwijs geschokken van het bericht dat ze hun staart kunnen kwijt raken. Ik heb zelf 2 schatten van ratten en zo'n bal, maar ik doe ze dus nooit meer in die bal. Ratten hebben hun staart hard nodig,dus.... :?

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Hallo.

Wat nou als ik LET OP: een week of 6 geleden nog zo'n ding heb gekocht? Echt exact dezelfde als in de uitzending? Deze uitzending heb ik niet gezien...ik werd erop gewezen door een vriendin van mij nadat haar zoontje mij er al attent op had gemaakt dat die bal gevaarlijk was... Ik deed daar toen wel luchtig over, tot mijn vriendin me vertelde dat hij daar best wel overstuur van was...

Ik heb dus net met haar zitten zoeken op internet en we hebben het gevonden...ik ruim hem nu dus accuut op. Wat ik ook erg hinderlijk aan de bal vond is dat ie niet zo makkelijk in elkaar te krijgen is, ook als de hamster een beetje vaart heeft, en ergens tegenaan botst klapt ie open...kan niet echt de bedoeling zijn zeker niet als je een kat hebt rondlopen. Ik had er al een plakbandje opgedaan zodat het dekseltje er niet af gaat...ook niet echt handig, maar goed...

Ik ga wel voor een ander model kijken want de kinderen vinden het geweldig om hun hamsters zo rond te zien darren.

Groetjes Elisa van der Sterren
[email protected]

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

niet alleen is er een gevaar voor pootjes en staartjes, bij mijn huisrat stimuleert het epileptische aanvallen. We hebben haar dus eruit gehaald, waardoor het steeds minder werd. Wij constateerde nadat ze in de bal was geweest, ze binnen een uur een aanval kreeg.
Raar genoeg had ze voordat we die bal hadden veel minder aanvallen.

De joggingbal is nu de duur uit :x

missy

Ongelezen bericht door missy »

daarnaast is er nog een probleem.
een dier dat hierin rent heeft extra zuurstof nodig.
door de te kleine gleufjes komt er onvoldoende nieuwe zuurstof de bal binnen.
een dier dat hierin rent kan dus makkelijk stikken.
naar mijn mening zijn deze dingen volledig onveilig en moeten uit de handel gehaald worden.

Gesloten