Ik ben in bezit van een JVC DV157.
Het apparaat is nu meer dan een jaar oud en ik heb in totaal 2 bandjes gefilmd met het apparaat (180 min).
Nu kocht ik vandaag nieuwe bandjes en wel Sony.
Hiervoor heb ik Maxwell en TDK gebruikt zonder problemen.
Na het erin zetten van een Sony Tape en 10 minuten filmen begon het apparaat te zeuren over een cleaning tape.
Ook gekocht en wel een Sony........
Maar goed het hielp allemaal geen steek en de camera is op weg naar de importeur voor reparatie.
Dit nadat de vakhandelaar mij dit had geadviseerd en verteld dat het een bekend probleem was van JVC.
Dit was ook bij het programma radar op televisie geweest wist hij me te vertellen.
Na het bezoek op deze site en een telefoontje naar de helpdesk van JVC blijven mij een aantal vragen over.
Op deze site wordt verteld dat het aan verschillende soorten bandjes ligt maar vooral die van Sony.
1. De helpdesk van JVC zegt dat het een specifiek probleem was van tijdelijke aard met het Sony bandje Excellent...
Nu is dit verholpen en men krijgt geen klachten meer vertelde de helpdeskmedewerker.
Is dit zo?
Mijn tapes waren Sony Premium tapes, dus hoe zit het nu?
Ontstond het probleem enkel met de Sony Exellent tapes?
Hoe kan het dan dat met mijn camera waar nog geen 180 minuten mee gefilmd is de koppen al gereinigd moeten worden na 10 min gebruik van Sony Premium tape??
2. De man in de vakhandel roept dat het hier zou gaan om een Software probleem..
Ik dacht dat het een speciaal gebruikt soort stof is dat de koppen doet verstoppen van de camera?
Software probleem, wat is het nu?
3.De man van de technische dienst van de vakhandel zegt dat de koppen weleens zwaar beschadigd kunnen zijn door gebruik van een Sony tape...????
4. Hoe kan het dat iedere vakhandel een brief heeft gekregen van JVC over dit bestaande probleem en men ijskoud Sony bandjes verkoopt aan een consument zonder iets te vragen?
5.Na het lezen van wat recente berichten in het forum over dit JVC-bandjesprobleem vrees ik het ergste wat mijn camera betreft.
Welke tapes kan ik nu gebruiken in die camera, niets is meer betrouwbaar en ik lees berichten dat zelfs JVC bandjes al problemen geven...
Ik begin langzamerhand te twijfelen aan het hele Sonytapes verhaal en ik zou graag duidelijkheid willen zien van JVC.
Ik begin zowaar te geloven dat het een structureel probleem van de huidige JVC camera's is en niet zozeer te wijten is aan het gebruik van een bepaald soort/merk tape.
Vriendelijke groet,
Han Winters
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] JVC bandjes probleem
-
m.wil
Re: JVC bandjes probleem
wij hebben hetzelfde probleem. Elke keer "head cleaning"waar om gevraagd wordt.
Het rare is dat, als er opnamen zijn gemaakt met inderdaad, een Sony DV tape, het draaien van de tape op de JVC camera zelf rare strepen geeft en een goed beeld geeft als het via een Sony camera wordt afgespeeld.
Wie heeft hier meer problemen mee gehad en hoe is het opgelost?
Het rare is dat, als er opnamen zijn gemaakt met inderdaad, een Sony DV tape, het draaien van de tape op de JVC camera zelf rare strepen geeft en een goed beeld geeft als het via een Sony camera wordt afgespeeld.
Wie heeft hier meer problemen mee gehad en hoe is het opgelost?
-
J.van Dam.
Re: JVC bandjes probleem
Sony videobandjes in nieuwe staat,kunnen op verschillende videocamera`s voor problemen zorgen,ook met mijn Hitachi
camera,zodanig dat ik dacht dat hij kapot was,maar mijn
dochter had met haar Sony video camera hetzelfde , en wel
met o.a. het Sony videobandje Hi8metal-E PAL/SECAM en
andere van het zelfde type doen het wel goed.
Helaas hadden we ze al een tijdje nieuw in huis ,dus konden
we ze niet terug brengen,toen we het ontdekte.
Als je de camera hiermee start begint hij te kreunen en vrees
je het ergste.
camera,zodanig dat ik dacht dat hij kapot was,maar mijn
dochter had met haar Sony video camera hetzelfde , en wel
met o.a. het Sony videobandje Hi8metal-E PAL/SECAM en
andere van het zelfde type doen het wel goed.
Helaas hadden we ze al een tijdje nieuw in huis ,dus konden
we ze niet terug brengen,toen we het ontdekte.
Als je de camera hiermee start begint hij te kreunen en vrees
je het ergste.