| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kat in de zak bij BVA Auctions
Kat in de zak bij BVA Auctions
Sinds een paar jaar koop ik regelmatig spullen via BVA Auctions. Zo ook Kocht ik 21-06-2017 een stoomcabine voor een bedrag van € 595,- Een koopje. Daar nog een beetje opgeld bij en BTW dus uiteindelijk € 842,34 De stoomcabine kon worden opgehaald in Oudenbosch maar aangezien het 3 grote dozen waren en ikzelf geen busje bezit besloot ik het te laten bezorgen. Nog even € 85,- + Btw = € 102,85 aftikken.
Dus voor en kleine €1.000,- een mooie stoom- douche cabine t.w.v. ruim € 2.500,- Ik was blij
Het afhalen op de ophaaldag liep spaak doordat ik de betaling voor de vervoerskosten niet goed had uitgevoerd. Dat was volgens het vervoersbedrijf geen probleem, het zou na betaling gewoon door hen afgehaald worden. Dus inderdaad geen probleem.
Maandag 10 juli werd de cabine afgeleverd en heeft tot zaterdag in de gang gestaan. Op zaterdag begon ik met een bevriende installateur de cabine uit te pakken en al direct viel ons op dat dit geen nieuw product betrof. Het bodemstuk zou moeten zijn verpakt met folie, maar dat was niet het geval. De sifon was al gemonteerd en volgens de beschrijving was dat niet het geval. De achterwand en het zijpaneel waren kromgetrokken doordat de doos langdurig rechtop had gestaan en er ontbrak een paneel waar de glazen wanden in gemonteerd moeten worden. Net als de verbindingssschroeven.
Dus niks geen nieuw product, maar een ondeugdelijk, niet compleet en beschadigd product.
Nadat ik contact had opgenomen met BVA Auctions kreeg ik een mail terug waarin vermeld werd dat het product mocht worden teruggestuurd. De vervoerskosten werden niet vergoed.
Maar nu staat dat ding nog in mijn gang en moet het terug worden gestuurd. Nog eens € 100,-aan kosten maken en geen product.
Dat kan volgens mij toch niet de bedoeling zijn. Zij leveren een slecht product en ik ben de sigaar.
Hoe zit dit nou eigenlijk?
Dus voor en kleine €1.000,- een mooie stoom- douche cabine t.w.v. ruim € 2.500,- Ik was blij
Het afhalen op de ophaaldag liep spaak doordat ik de betaling voor de vervoerskosten niet goed had uitgevoerd. Dat was volgens het vervoersbedrijf geen probleem, het zou na betaling gewoon door hen afgehaald worden. Dus inderdaad geen probleem.
Maandag 10 juli werd de cabine afgeleverd en heeft tot zaterdag in de gang gestaan. Op zaterdag begon ik met een bevriende installateur de cabine uit te pakken en al direct viel ons op dat dit geen nieuw product betrof. Het bodemstuk zou moeten zijn verpakt met folie, maar dat was niet het geval. De sifon was al gemonteerd en volgens de beschrijving was dat niet het geval. De achterwand en het zijpaneel waren kromgetrokken doordat de doos langdurig rechtop had gestaan en er ontbrak een paneel waar de glazen wanden in gemonteerd moeten worden. Net als de verbindingssschroeven.
Dus niks geen nieuw product, maar een ondeugdelijk, niet compleet en beschadigd product.
Nadat ik contact had opgenomen met BVA Auctions kreeg ik een mail terug waarin vermeld werd dat het product mocht worden teruggestuurd. De vervoerskosten werden niet vergoed.
Maar nu staat dat ding nog in mijn gang en moet het terug worden gestuurd. Nog eens € 100,-aan kosten maken en geen product.
Dat kan volgens mij toch niet de bedoeling zijn. Zij leveren een slecht product en ik ben de sigaar.
Hoe zit dit nou eigenlijk?
Re: Kat in de zak bij BVA Auctions
Ben je naar de kijkdag geweest ?
Een nieuw product kan ook een retour ontvangen product zijn (van bijvoorbeeld een webshop) welke wel deels genonteerd is geweest maar nooit in gebruik genomen is.
Wanneer er echt niets mis is met een product moet je je afvragen waarom het wordt geveild (Met een potentieel erg lage opbrengst) en het niet via de reguliere handel wordt verkocht.
Er is altijd wel iets mee : of er is mee geprutst of niemand durft garantie te geven, en dat wordt omzeild door het te veilen.
Een nieuw product kan ook een retour ontvangen product zijn (van bijvoorbeeld een webshop) welke wel deels genonteerd is geweest maar nooit in gebruik genomen is.
Wanneer er echt niets mis is met een product moet je je afvragen waarom het wordt geveild (Met een potentieel erg lage opbrengst) en het niet via de reguliere handel wordt verkocht.
Er is altijd wel iets mee : of er is mee geprutst of niemand durft garantie te geven, en dat wordt omzeild door het te veilen.
-
Bob Schurkjens
Zo doet BVA zaken. Artikelomschrijving is onjuist in het nadeel van de klant. Klant laat artikel met gecontracteerde vaste vervoerder van BVA bezorgen. Klant ziet van retourneren af omdat bva deze verzend en retourkosten niet wil vergoeden.
Dit is hoe ze het spelen. Ik heb hetzelfde met BVA gehad. Heb mijn verlies genomen. Alternatief is naar de kantonrechter. Maar wie procedeert om een koe geeft er een toe.
In mijn geval was er ook geen kijkdag.
Dit is hoe ze het spelen. Ik heb hetzelfde met BVA gehad. Heb mijn verlies genomen. Alternatief is naar de kantonrechter. Maar wie procedeert om een koe geeft er een toe.
-
sylvesterb
Bij de kantonrechter ga je geen gelijk halen, waarschijnlijk.Bob Schurkjens schreef:Zo doet BVA zaken. Artikelomschrijving is onjuist in het nadeel van de klant. Klant laat artikel met gecontracteerde vaste vervoerder van BVA bezorgen. Klant ziet van retourneren af omdat bva deze verzend en retourkosten niet wil vergoeden.
Als jij bij bijvoorbeeld de Gamma iets koopt dan laat ophalen (door een extern bedrijf in jouw opdracht) dan hoef je ook niet te verwachten dat zij de transport kosten hierna aan te terug storten als het product niet voldoet. Je hebt iets gekocht waarbij je zelf het vervoer moet regelen, retour transport moet je dus ook zelf regelen.
-
stofzuigertje
Het kan een show model zijn van een uit productie genomen model of moeilijk verkoopbare.
Die zijn dan gemonteerd en worden half in doos gedaan.
Niet compleet en/of beschadigd komen dan vaker voor.
De nieuw prijs noemen is geen nieuwe in doos, meer een richtprijs en bij een aantal bouwmarkten zijn ze nieuw nauwelijks duurder.
Hornbach heeft diverse cabines die wel nieuw in doos en met garantie geleverd worden.
U loopt een risico als je meer als helft van normale winkel waarde of was het adviesprijs?
De nieuw prijs noemen is geen nieuwe in doos, meer een richtprijs en bij een aantal bouwmarkten zijn ze nieuw nauwelijks duurder.
Hornbach heeft diverse cabines die wel nieuw in doos en met garantie geleverd worden.
U loopt een risico als je meer als helft van normale winkel waarde of was het adviesprijs?
-
Bob Schurkjens
Bij de kantonrechter zul je denk ik je gelijk inderdaad niet halen. Vandaar ook het gezegde "Wie procedeert om een koe...".
-
sylvesterb
@Stofzuigertje ga het stuk eens lezen en stel daarna vragen..... Zucht.....stofzuigertje schreef:Het kan een show model zijn van een uit productie genomen model of moeilijk verkoopbare.
-
stofzuigertje
Je denkt aan 3 dozen aan nieuwe maar ontbrekende deel en de folie eraf lijkt mijn een demo die ze veilen.
De laatste kunnen sporen van showroom bezoekers hebben en dit word zo vaker gedaan.
Als er nieuwe modellen komen worden de vorige iets andere geruimd en dat is aanbieding opruiming of inpakken en veiling.
Ik heb goed gelezen maar trek daaruit een conclusie die ik vaker tegen kwam.
De laatste kunnen sporen van showroom bezoekers hebben en dit word zo vaker gedaan.
Als er nieuwe modellen komen worden de vorige iets andere geruimd en dat is aanbieding opruiming of inpakken en veiling.
Ik heb goed gelezen maar trek daaruit een conclusie die ik vaker tegen kwam.
Voordat je met theorie komt van showroom, vraag aan ts hoe het omschreven is. Zelf ook meegemaakt met een nieuw product. Nadat ik het gecontroleerd had bleek het om een gebruikte showroom product met kras te gaan. Nieuw is nieuw en geen showroom! De omschrijving voldoet niet aan het product. Ter plaatsen niet geaccepteerd. En niet betaalt. Bva doet niet de omschrijving maar de aanbieder. Bva kon er niets aan doen in mijn geval en heb ik niks hoeven te betalen en de koop werd meteen ontbonden door bva na een telefoontje met kantoor. De aanbieder had de omschrijving gedaan volgens bva in mijn geval en het voldeed inderdaad niet. Misschien kan dat ook het geval zijn bij ts.
Welke geschillencommissie is dat ?Hypo63 schreef:De goedkoopste optie is een klacht indienen bij de geschillencommissie. Mocht u verliezen vallen de kosten voor het geschil nog mee.
Het lijkt me niet dat een veilinghuis hier onder valt...Hypo63 schreef:Geschillencommissie Thuiswinkel.crazyme schreef:Welke geschillencommissie is dat ?Hypo63 schreef:De goedkoopste optie is een klacht indienen bij de geschillencommissie. Mocht u verliezen vallen de kosten voor het geschil nog mee.
http://www.geschillencommissie.nl
Zeker wel. Staat ook gewoon in hun algemene voorwaarden.Jefdus schreef:Het lijkt me niet dat een veilinghuis hier onder valt...Hypo63 schreef:Geschillencommissie Thuiswinkel.crazyme schreef: Welke geschillencommissie is dat ?
http://www.geschillencommissie.nl
-
dirkscheffer
ja je denkt bij BVA he mooi een goedkoop iets en je betaald direct met Ideal en verwacht de levering conform het kavel binnen 7 werkdagen.
nu 10 dagen verder niets ontvangen,bericht gemaakt een u hoort van ons.(geen bericht) inmiddels totaal 8 dagen verder wederom bericht gestuurd waar kavel blijft en dan ineens krijgt je te horen "sorry, de klant kan het niet leveren, we betalen binnen 5 tot 10 dagen terug". ..dit ruikt naar een pure oplichterij
dat de verkoper waarschijnlijk duurder kon slagen dan wat betaald was, of men plaats veilingen (hetgeen mijn vermoeden is) welke ueberhaupt niet aanwezig zijn of dat men eerst spullen uit china moet bestellen(in geval van een andere levering ,welke ook ver over tijd was) en hierdoor de levertijd erg lang duurt..
je zou zeggen dat een veiling iets is waar faillissementen of overschot/voorraad wordt geveild en niet een veiling is om eerst te kijken wie er bied en dan pas spullen gaan bestellen.
wie weet de werkelijke definitie van het wordt VEILING en wat wettelijk is.
groetjes
nu 10 dagen verder niets ontvangen,bericht gemaakt een u hoort van ons.(geen bericht) inmiddels totaal 8 dagen verder wederom bericht gestuurd waar kavel blijft en dan ineens krijgt je te horen "sorry, de klant kan het niet leveren, we betalen binnen 5 tot 10 dagen terug". ..dit ruikt naar een pure oplichterij
dat de verkoper waarschijnlijk duurder kon slagen dan wat betaald was, of men plaats veilingen (hetgeen mijn vermoeden is) welke ueberhaupt niet aanwezig zijn of dat men eerst spullen uit china moet bestellen(in geval van een andere levering ,welke ook ver over tijd was) en hierdoor de levertijd erg lang duurt..
je zou zeggen dat een veiling iets is waar faillissementen of overschot/voorraad wordt geveild en niet een veiling is om eerst te kijken wie er bied en dan pas spullen gaan bestellen.
groetjes
Twee topics samengevoegd door moderatie.
Er zijn nogal wat verschillende soorten veilingen, met ieder zijn eigen condities. Daarnaast zijn de omstandigheden van het specifieke geval van belang. Een zo algemene vraag is niet zomaar eenduidig te beantwoorden.dirkscheffer schreef:wie weet de werkelijke definitie van het wordt VEILING en wat wettelijk is.
Het is inderdaad niet netjes. Wanneer u aan zou geven dat u het geld niet had, hadden zij ook gezegd dat koop=koop. Verbaasd mij altijd dat het aan de éne kant wel mag, namelijk de BVA kant en aan de consumenten kant niet. Ik begrijp best dat consumenten anders te vaak achteraf annuleren, maar ik vind dat BVA dan achteraf ook niet mag annuleren, ongeacht de reden. Als de aanbieder van de veiling niet kan leveren dan moeten ze maar iets regelen, anders dan geld terug. Wanneer de consument aangeeft niet te kunnen betalen, dan interesseert de BVA dat ook niets, sturen zij ook een incasso wanneer nodig.dirkscheffer schreef:ja je denkt bij BVA he mooi een goedkoop iets en je betaald direct met Ideal en verwacht de levering conform het kavel binnen 7 werkdagen.
groetjes