LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kinderschoenen gekocht waar een kram uit de zool komt

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Twinspapa

Kinderschoenen gekocht waar een kram uit de zool komt

Ongelezen bericht door Twinspapa »

Beste mensen,

Vorige week heeft mijn vrouw schoenen gekocht (red rag) voor mijn kleine man. Na een dag de schoenen aangehad te hebben klaagde hij over pijn aan zijn voet.

Nadat we de zooltjes eruit haalde kwamen we tot onze schrik dit tegen:

Afbeelding
Afbeelding

Gisteren zijn we naar de schoenen winkel terug gegaan (zwart modeschoenen in gorinchem) . Deze willen ons geen nieuw paar geven, want er is al op gelopen.... Ze zouden ze wel gaan reparen.

Ik mag toch verwachten dat als er een dergelijk productiefout gemaakt is ik toch recht heb op een nieuw paar?
Het zijn schoenen van 95 euro, dus je mag toch wat kwaliteit verwachten?

Even voor de duidelijkheid hij is niet in een kram gaan staan:
Afbeelding

Heinrich.Hannover

Re: Kinderschoenen gekocht waar een kram uit de zool komt

Ongelezen bericht door Heinrich.Hannover »

Het was netter geweest van de winkelier de schoenen te ruilen maar ze zijn al gedragen en dan heeft de winkelier gelijk als hij de schoenen repareert. Maar nogmaals netjes is het niet.

gerland

Ongelezen bericht door gerland »

De winkelier lost dit op met een reparatie.
Volgens de regels.
Heel netjes.

seconds-out

Ongelezen bericht door seconds-out »

gerland schreef:De winkelier lost dit op met een reparatie.
Volgens de regels.
Heel netjes.
Gratis advies van een helderziende...

gerland

seconds-out schreef:
gerland schreef:De winkelier lost dit op met een reparatie.
Volgens de regels.
Heel netjes.
Gratis advies van een helderziende...
@second-out: begint u nu al weer?

Ten eerste dit is geen advies, maar een antwoord op de vraag van TS of ze geen recht heeft op een nieuw exemplaar. Dat heeft ze dus niet. De oplossing door (een kleine) reparatie is volgens de regels.

"Heel netjes" is ook geen advies, maar inderdaad, mijn mening.

Heeft u reactie wellicht net zo goed betrekking op Heinrich Hannover? Die zegt namelijk precies hetzelfde.
Het zal toch niet zo zijn dat u daar niet op reageert zoals u nu bij mij doet ("gratis advies", "helderziende"), omdat u het met zijn mening wel eens bent (hij vindt het namelijk niet netjes wat de winkelier doet).

seagoing racer2

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Gisteren zijn we naar de schoenen winkel terug gegaan (zwart modeschoenen in gorinchem) . Deze willen ons geen nieuw paar geven, want er is al op gelopen.... Ze zouden ze wel gaan reparen.
Dit is inderdaad gewoon in orde. Het is de keuze van de winkelier hoe hij ervoor zorgt dat de schoenen weer in orde zijn. Als dit met een reparatie kan, mag dit.
Ik begrijp ook niet waarom je dit zou weigeren, de schoenen zijn weer in orde.

Voor de niet helderzienden onder ons. Dit is allemaal gewoon terug te vinden op consuwijzer.nl

Twinspapa

Ongelezen bericht door Twinspapa »

seagoing racer2 schreef:Ik begrijp ook niet waarom je dit zou weigeren, de schoenen zijn weer in orde.
Het gaat hier om kinderschoenen, dat ligt net even iets gevoeliger vind ik.

De rede dat ik reparatie weigerde is dat de kleine man deze schoenen niet meer wil, aangezien de schoenen hem flink pijn hebben gedaan. Een kleine man van 3,5 begrijpt nog niet dat ze na het repararen wel goed zijn.

Ondertussen ben ik er met de eigenaar uitgekomen en kan ik niet anders zeggen dat hij iig probeert het zo goed mogelijk op te lossen.

Hij laat ze maken, maar als de kleine man er echt niet meer op wil lopen krijg ik mijn geld terug of mogen we een ander paar schoenen kiezen. Persoonlijk vind ik dit netjes opgelost!

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Twinspapa schreef:
seagoing racer2 schreef:Ik begrijp ook niet waarom je dit zou weigeren, de schoenen zijn weer in orde.
Het gaat hier om kinderschoenen, dat ligt net even iets gevoeliger vind ik.

De rede dat ik reparatie weigerde is dat de kleine man deze schoenen niet meer wil, aangezien de schoenen hem flink pijn hebben gedaan. Een kleine man van 3,5 begrijpt nog niet dat ze na het repararen wel goed zijn.

Ondertussen ben ik er met de eigenaar uitgekomen en kan ik niet anders zeggen dat hij iig probeert het zo goed mogelijk op te lossen.

Hij laat ze maken, maar als de kleine man er echt niet meer op wil lopen krijg ik mijn geld terug of mogen we een ander paar schoenen kiezen. Persoonlijk vind ik dit netjes opgelost!
Het wordt nu volkomen duidelijk, inderdaad, als het jong 3,5 is... Ik denk dan ook dat de huidige afspraak toch de meest nette en kindvriendelijke is.

En de helderzienden onder ons hebben blijkbaar een barst in de glazen bol, aangezien ze niet begrepen waar het nou precies om ging. :lol:

gerland

Uw kleine man van 3,5 begrijpt niet dat ze na repareren weer goed zijn, maar zou zonder probleem een nieuw paar aantrekken (uw oorspronkelijke wens)?
Ergo: uw kleine man van 3,5 is in staat om een nieuw paar te onderscheiden van het oorspronkelijke paar waarbij het krammetjesprobleem verholpen is?

Afijn het is nu opgelost.

Ik denk dat het wel goed komt (als papa het wil tenminste). De kleine man zal dan mogelijk niet begrijpen dat de schoenen weer goed zijn, hij zou het in ieder geval voelen.

Dat u bijzondere redenen had om reparatie niet te willen en dat u vindt dat het bij kinderschoenen gevoeliger ligt, wisten wij overigens nog niet. U heeft slechts aangegeven dat u toch recht had op een nieuw paar "als er een dergelijke productiefout gemaakt is"

Heinrich.Hannover

Ongelezen bericht door Heinrich.Hannover »

Netjes afgewerkt door de winkelier nu is iedereen weer blij.

Gesloten