| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Knallende batterijen van Duracell
Knallende batterijen van Duracell
Onlangs is een DURACELL PLUS batterij type AA in mijn computermuis met een knal opengebarsten.
Dit veroorzaakte nogal wat troep in mijn muis.
Zijn er mensen die ook te maken hebben gehad met lekkende Duracell batterijen?
De importeur heeft nog geen reactie gegeven op mijn mailtje.
De houdbaarheids datum is MAR 2012 en ze waren pas 2 maanden in gebruik.
Ik denk dat dit echt niet normaal is en zeker niet voor dit soort dure batterijen.

Dit veroorzaakte nogal wat troep in mijn muis.
Zijn er mensen die ook te maken hebben gehad met lekkende Duracell batterijen?
De importeur heeft nog geen reactie gegeven op mijn mailtje.
De houdbaarheids datum is MAR 2012 en ze waren pas 2 maanden in gebruik.
Ik denk dat dit echt niet normaal is en zeker niet voor dit soort dure batterijen.
Re: Knallende batterijen van Duracell
Griezelige toestanden met die batterijen van Duracell!, die mogen niet zomaar zonder reden open barsten!, er kunnen wel ongelukken mee gebeuren!, bijv, in zaklampjes, en in warme kinderhandjes bijvoorbeeld!,
De muis is niet een van het oplaadbare type, die je in een houder zet, en dan evt. de NiMh accu's vollaad?, want op deze manier kunnen deze batterijen wél openbarsten!,
Gewone batterijen kun je in principe niet opladen, er kunnen zelfs ongelukken mee gebeuren!,
Persoonlijk zou ik hier werk van maken, bij een consumenten belangenorganisatie bijvoorbeeld!, want de lakse houding van Duracell is natuurlijk onder elk niveau, en de veiligheid is in het gedrang!, in zo'n batterij zitten agressieve zuren die je maar beter niet op de huid kan krijgen, of erger!....
Veel succes,
Vriendelijke groeten,
Ulbe
De muis is niet een van het oplaadbare type, die je in een houder zet, en dan evt. de NiMh accu's vollaad?, want op deze manier kunnen deze batterijen wél openbarsten!,
Gewone batterijen kun je in principe niet opladen, er kunnen zelfs ongelukken mee gebeuren!,
Persoonlijk zou ik hier werk van maken, bij een consumenten belangenorganisatie bijvoorbeeld!, want de lakse houding van Duracell is natuurlijk onder elk niveau, en de veiligheid is in het gedrang!, in zo'n batterij zitten agressieve zuren die je maar beter niet op de huid kan krijgen, of erger!....
Veel succes,
Vriendelijke groeten,
Ulbe
Nou, laten we geen overhaaste conclusies wat betreft laksheid trekken. We weten bijvoorbeeld niet wanneer de TS zijn of haar mailtje verstuurd heeft en ook niet of op een ander manier geprobeerd is om contact te zoeken met Duracell. Ook weten we niet of er eventueel ondertussen al een reactie gekomen is.
Neemt niet weg dat het vervelend is dat een batterij uit elkaar barst en dat dat zelfs gevaarlijk kan zijn.
Neemt niet weg dat het vervelend is dat een batterij uit elkaar barst en dat dat zelfs gevaarlijk kan zijn.
Waren het wel echte Duracell batterijen? Waren het geen namaakexemplaren uit China?
Even een toelichting hierop
1- de batterij zat niet in een oplaadbare muis
2- zijn geen chinese exemplaren want ik kan me niet voorstellen dat een grote winkelketen deze verkoopt.
3- en nog steeds geen reactie van de importeur ( Gilette )
jos
1- de batterij zat niet in een oplaadbare muis
2- zijn geen chinese exemplaren want ik kan me niet voorstellen dat een grote winkelketen deze verkoopt.
3- en nog steeds geen reactie van de importeur ( Gilette )
jos
Lijkt me een overdreven verhaal,Sorry.
K zit al heel lang in dit vak en heb nog nooit zo iets gehoord.\
Kan aleen voorkomen bij zink/kool batterijen ,en deze brengt de echte duracell niet op de markt.
K zit al heel lang in dit vak en heb nog nooit zo iets gehoord.\
Kan aleen voorkomen bij zink/kool batterijen ,en deze brengt de echte duracell niet op de markt.
reactie op Fair
Hier is niets aan overdreven. Ik heb de batterij nog in mijn bezit en wil hem wel voor onderzoek aan Duracell overhandigen.
De knal is veroorzaakt door het openspringen van de batterij aan de onderzijde ( - pool )
Helaas is er van Duracell nog steeds geen reactie geweest.
Ik ben ook niet uit op geldelijk gewin maar wil wel voorkomen dat er ergere dingen gebeuren.
Denk bijvoorbeeld maar aan kinderspeelgoed voorzien van batterijen.
Mij lijkt dat de troep die hieruit lekt niet gezond is.
Hier is niets aan overdreven. Ik heb de batterij nog in mijn bezit en wil hem wel voor onderzoek aan Duracell overhandigen.
De knal is veroorzaakt door het openspringen van de batterij aan de onderzijde ( - pool )
Helaas is er van Duracell nog steeds geen reactie geweest.
Ik ben ook niet uit op geldelijk gewin maar wil wel voorkomen dat er ergere dingen gebeuren.
Denk bijvoorbeeld maar aan kinderspeelgoed voorzien van batterijen.
Mij lijkt dat de troep die hieruit lekt niet gezond is.
Je zou dit ook kunnen melden aan de Voedsel en Waren Autoriteit. Als het allemaal klopt, dan kan er sprake zijn van een gevaarlijk produkt.
-
reintje vitesse
Onlangs is een DURACELL PLUS batterij type AA in mijn computermuis met een knal opengebarsten.
Nee in een op 220 V aangesloten muis1- de batterij zat niet in een oplaadbare muis
Waar heb je het dan over, over een veldmuis als dat zo is dan moet je een stukje kaas er in doen
-
resp00112469
Een batterij ontploft niet zomaar, er is een reden voor. De meest voor de hand liggende reden is gas vorming in de batterij en hoeft beslist niet aan het fabrikaat te liggen. Laat de muis eens nakijken of deze zelf niet defekt is. Zelf heb ik in de winkel eens een klant gehad met een afstands bediening van een TV, althans de resten daarvan. Het ding was compleet uit elkaar gespat door het ontploffen van de batterij. De werkelijke oorzaak was een defekte condensator in de afstands bediening zelf waardoor de batterij werd kort gesloten. Het gebeurde midden in de nacht en men was zich wild geschrokken want men dacht dat er een pistool werd afgevuurd! Uiteraard was de boel niet meer te repareren, maar het zag er wel spectaculair uit. Dit heb ik slechts één keer mee gemaakt op duizenden apparaten, dus is het wel een zeldzaam verschijnsel en nogmaals het hoeft dus niet aan de batterij gelegen te hebben, dus kan de fabrikant ook niets worden verweten.
Vr. Gr. Hans.
Vr. Gr. Hans.
Helemaal met je eens Hans.
Maar Jos mag toch op z'n minst een reactie van de importeur verwachten.
Dan had hij waarschijnlijk het verhaal niet op een consumentenforum hoeven plaatsen.
Maar Jos mag toch op z'n minst een reactie van de importeur verwachten.
Dan had hij waarschijnlijk het verhaal niet op een consumentenforum hoeven plaatsen.
Ik sluit me bij hans en Ed aan.
Hoogstwaarschijnlijk heeft de muis sluiting veroorzaakt.
Dat er een reactie uitblijft is ook niet normaal,dit kan de importeur/fabrikant wel verweten worden.
Hoogstwaarschijnlijk heeft de muis sluiting veroorzaakt.
Dat er een reactie uitblijft is ook niet normaal,dit kan de importeur/fabrikant wel verweten worden.
-
Borisdepoes
Ik heb 2 jaar terug precies hetzelfde meegemaakt, alleen was het bij mij een "gewone" Duracell. En je schrikt je echt rot, want het geeft een forse knal. Ik heb toen eerst contact opgenomen met de fabrikant van mijn muis, om erachter te komen of zo'n zelfde muis nog wel te krijgen was, omdat die al 2 1/2 jaar oud was, en hij bij het draadloos toetsenbord hoort. Die fabrikant -Logitech- gaf toen aan dat ik mijn hele set (toetsenbord een muis) bij een winkelier om mocht ruilen voor een nieuwe set. Kosteloos! Grote klasse, Logitech... Dus ik weet niet waar jij je muis hebt gekocht?
Mijn moeder heeft dit jaren geleden al gehad met een duracell batterij in een pop van mij. Ik ben inmiddels 26 en ik was toen nog erg jong, dus echt al heel lang geleden.
Na contact opgenomen te hebben met Duracall ook de reactie dat dit niet voor kan komen. Nou ja.. dus wel
Mijn moeder heeft in elk geval altijd angst overgehouden aan Duracell en heeft ze nooit meer gekocht
Na contact opgenomen te hebben met Duracall ook de reactie dat dit niet voor kan komen. Nou ja.. dus wel
Mijn moeder heeft in elk geval altijd angst overgehouden aan Duracell en heeft ze nooit meer gekocht
update
Op dit moment ben ik al weer 3 weken met de muis aan het werk en de batterijen die er nu inzitten ( overigens ook Duracell omdat ik er 12 tegelijk gekocht had ) doen het zonder te knallen.
Als de muis sluiting zou veroorzaken dan had ik dat wel al gemerkt.
Ik heb verleden week telefonisch kontakt gezocht met de importeur en zou een verpakking van hun ontvangen om de batterijen op te sturen.
Ben benieuwd of ik hier nog iets van hoor .
Jos
Op dit moment ben ik al weer 3 weken met de muis aan het werk en de batterijen die er nu inzitten ( overigens ook Duracell omdat ik er 12 tegelijk gekocht had ) doen het zonder te knallen.
Als de muis sluiting zou veroorzaken dan had ik dat wel al gemerkt.
Ik heb verleden week telefonisch kontakt gezocht met de importeur en zou een verpakking van hun ontvangen om de batterijen op te sturen.
Ben benieuwd of ik hier nog iets van hoor .
Jos
Update
De klacht omtrent de Duracell batterijen is inmiddels goed afgehandeld door The Gillette Company.
Ik heb de defecte batterijen opgestuurd en krijg hier een vergoeding voor. Indien er in de toekomst klachten met de muis ontstaan, door het lekken van de batterijen, dan wordt hier ook een oplossing voor geboden.
Dus ik kan nu melden dat de klacht tot tevredenheid is opgelost.
Groeten,
Jos
De klacht omtrent de Duracell batterijen is inmiddels goed afgehandeld door The Gillette Company.
Ik heb de defecte batterijen opgestuurd en krijg hier een vergoeding voor. Indien er in de toekomst klachten met de muis ontstaan, door het lekken van de batterijen, dan wordt hier ook een oplossing voor geboden.
Dus ik kan nu melden dat de klacht tot tevredenheid is opgelost.
Groeten,
Jos