LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Koelstra Flexxo

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Luka31

Koelstra Flexxo

Ongelezen bericht door Luka31 »

Hallo,

In 2003 heb ik een koelstra Flexxo nieuw gekocht bij Babysuperstore Gardo in Velserbroek. Deze heb ik in gebruikgenomen in februari 2004. Eerst 6 maanden de kinderwagenbak,daarna de buggyzit. De buggyzit heb ik nu dus nog geen twee jaar in gebruik.
Nu zag ik van de week dat de buggyzit in de zitting begint te scheuren op de naad. Dus ik Gardo gebelt wat hier aan te doen.
Het enigste wat ze willen doen is de zitting opsturen naar koelstra(op mijn kosten) daar bekijken wat de maakkosten zijn en deze ook aan mij doorbereken. Dus er werd meteen verteld dat alles op mijn kosten komt en dat voor een wagen van het bekende,"goede"merk Koelstra. Nieuwprijs 650 euro. Er werd ook verteld,een jaar garantie,meer niet,terwijl ik de buggyzit dan 6 maanden in gebruik zou hebben
Volgens mij mag dit toch niet voorkomen bij deze kwaliteit en hoort Koelstra hier toch wel wat aan te doen.
Wie heeft er raad over wat ik nog kan ondernemen en/of heeft dit probleem ook (gehad)

Alvast hartelijk dank.

Met vriendelijke groeten,

Silvia

Dilbert29

Re: Koelstra Flexxo

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Volgens mij geld dat jaar garantie vanaf het moment van aankoop en niet vanaf het moment van ingebruik name.

gjvisser

Ongelezen bericht door gjvisser »

idd, 1 jaar garantie, is een jaar garantie na aankoop

Luka31

Ik begrijp dat er 1 jaar garantie op zit na de aankoopdatum,maar is het niet vreemd dat de zitting van een merk wat goed bekend staat nu al scheurt?
En is het niet raar dat Koelstra dan zegt,jammer,alles zelf betalen. Kan het geen fabricatiefout zijn of is het gebruikstermijn van dit merk twee jaar en dan is het jammer,maar de wagen is stuk?

Silvia

karr-2

Ongelezen bericht door karr-2 »

Als je buiten de garantie valt dan ben je afhankelijk van de coulance van de winkelier. Het is ook de manier waarop je met de wagen omgaat denk ik.....

Luka31

Dan houd het helaas op.
Ik ben iemand die ontzettend zuinig is met zijn spullen. Mijn zoontje van twee zit normaal in zijn wagen en niet te "hupsen" ofzo. Ik blijf erbij dat Koelstra een fout heeft gemaakt bij het naaien van de zitting.
Maar goed,niets aan te doen helaas........

dens

Ongelezen bericht door dens »

Niet zo snel opgeven! Wettelijk heeft u 2 jaar garantie, ook al zeggen veel bedrijven anders. Dit is wettelijk geregeld. Na die 2 jaar heeft u echter nog steeds recht op een deugdelijke kinderwagen. U mag van zo'n duur product eisen dat het langer meegaat en dus zal de fabrikant u enig coulance moeten geven.

Heeft u het al rechtstreeks bij Koelstra geprobeerd? Misschien kunnen zij u verder helpen en nog enige service bieden?

Onze Koelstra Flexxo is ondertussen bijna 3 jaar oud en nog in bijna nieuwstaat dus het lijkt op een (eenmalig) productiefoutje (te krap gestikte stof).

Ik zou hier mee verder gaan, een goede fabrikant helpt u!

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag Dens,
Wettelijk heeft u 2 jaar garantie, ook al zeggen veel bedrijven anders. Dit is wettelijk geregeld. Na die 2 jaar heeft u echter nog steeds recht op een deugdelijke kinderwagen. U mag van zo'n duur product eisen dat het langer meegaat en dus zal de fabrikant u enig coulance moeten geven.
Dit is gedeeltelijk onzin wat jij schrijft. Er is GEEN wettelijke garantieplicht van 2 jaar in Nederland. In dit land mag de fabrikant/producent nog steeds zelf kiezen. 10 jaar is mogelijk maar ook 0 jaar. Om je verhaal te halen moet de koper na afloop van de fabrieksgarantieperiode bij de VERKOPER zijn en niet bij de fabrikant. De verkoper dient het defekte produkt op basis van de economische levensduur van het produkt te laten repareren. De reparatiekosten dient de koper naar evenredigheid te betalen. Stel dat de fabrikant (en hij is de enige die daar een uitspraak over kan doen) zegt dat het produkt een economische levensduur heeft van 4 jaar. Dan dient de koper 2/4 van de herstelkosten te betalen. Wat de verkoper met de fabrikant regelt is zijn zaak, daar staat de koper buiten.
Na afloop van de fabrieksgarantieperiode hoeft de fabrikant/producent geen enkele coulance te betrachten (hoewel dat soms wel voorkomt). Het is de VERKOPER die de wettelijke regelingen van WB boek 7 dient te kennen en uit te voeren.

Vriendelijke groet, Paula.

Gesloten