LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Koninklijke Nederlandse Munt

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Paul

Koninklijke Nederlandse Munt

Ongelezen bericht door Paul »

Een maand geleden (30-10-2001) heb ik een zilveren munt besteld bij Kon.Ned.Munt, maar ze kunnen mij niet beloven of deze munt mij binnen twee weken vanaf nu (29-11-2001)wordt toegezonden. Hoe zit dit? Zijn er mensen die deze munt al in huis hebben? Stel dat ik buiten de boot val om in aanmerking te komen voor deze munt, hoeveel moeite moet ik dan doen om mijn geld terug te krijgen? Dit moet voor de Kon.Ned.Munt toch geen probleem zijn.

Ad

Re: Koninklijke Nederlandse Munt

Ongelezen bericht door Ad »

Eind december 2001 heb ik uit de Muntpers/Kerstpers (een tijdschrift van de Koninklijke Nederlandse Munt (KNM) ) 4 munten besteld.

Op 24 januari 2002 is dit bedrag van mijn rekening afgeschreven.

Op 25 februari 2002 heb ik op de website van de KNM een formulier ingevuld met de vraag waar de munten bleven.

Geen antwoord, dus begin maart gebeld.
Dit is weer zo'n nummer met "al onze medewerkers zijn in gesprek..." dus geduld hebben.
Uiteindelijk kreeg ik iemand aan de lijn die meldde dat mijn klantnummer niet overeen kwam met mijn adres gegevens omdat er een fout gemaakt zou zijn met het toewijzen van de klantnummers. Overigens vreemd, want ik kreeg al wel een nieuwe "Muntpers" met mijn klantnummer en het goede adres. Ook mijn gironummer konden ze op 24 januari perfect vinden.
Verder hadden ze te kampen met grote drukte, maar het zou zo snel mogelijk in orde gemaakt worden.

Op 25 maart werd er zowaar gereageerd op het formulier dat ik op de website had ingevuld. Hierin stond ondermeer:
"Bedankt voor uw e-mail. Helaas lopen wij achter met het beantwoorden van onze e-mail. Onze excuses hiervoor.
Kunt u mij misschien doorgeven hoe u heeft besteld (bestelformulier, overschrijving, internet) en wat er precies op uw afschrift staat (betalingskenmerk). Want uw adres gegevens en betaling zijn niet bekend
bij ons en dan kan ik het aan de hand daarvan zo spoedig mogelijk in orde maken. Mijn welgemeende excuses voor het eventuele ongemak."
Ik had nu dus meteen hun e-mail adres ( [email protected] ) en heb hier direct op gereageerd. Tot op heden nog steeds geen reactie.

Op 5 april weer eens gebeld en opnieuw de situatie uitgelegd. Weer het verhaal dat ze het erg druk hebben maar dat ze er mee bezig zijn. Als ik eind van de maand (!) nog niets zou hebben ontvangen moest ik nog maar eens bellen.
Ik ging hier niet mee akkoord en heb ze nog een week gegeven om de munten op te sturen of anders het geld terug te storten.
Ik wacht nu iedere dag de post af en stuur telkens een e-mail als er weer niets bij zit.

Intussen is op de website het invulformulier verwijderd met de vermelding dat ze wegens drukte geen e-mails meer beantwoorden. Al verzonden e-mails worden nog wel behandeld (met vertraging).

Wat mij nu zo mateloos stoort is dat ze zich verschuilen achter "we hebben het druk", maar niet zo druk dat ze wel het geld van mijn rekening afboeken. Verder dat mijn adres gegevens niet bekend zijn, maar ik wel hun tijdchrift met de juiste adresgegevens toegestuurd krijg.

Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn met problemen met de KNM: wel geld afboeken maar de bestelling niet of pas na geruime tijd versturen.
Verder zou ik als tip willen geven bij de bank te informeren na hoe lang een incasso teruggeboekt kan worden (1 maand?) en de klanten van de KNM aanraden dit dan te doen als de bestelling niet komt.
Verder toch e-mails sturen naar [email protected]

Ik zal in elk geval nooit meer iets bestellen!

Annelies

Re: Koninklijke Nederlandse Munt

Ongelezen bericht door Annelies »

Begin februari 2002 de zilveren en gouden huwelijksmunt besteld. Het bedrag van 149 euro is reeds op 14 februari van onze rekening afgeschreven, de munten echter nog steeds niet ontvangen. Het is niet meer mogelijk e-mails te sturen en wachten bij de klantenservice duurt meer dan 20 minuten. Ze zeggen iedere keer, volgende week gaan we verzenden. Tot op heden nog niets ontvangen. Goede les, bestel nooit meer iets bij de Nederlandse Munt!!!

Ad

Re: Koninklijke Nederlandse Munt

Ongelezen bericht door Ad »

Zodra ik de KNM gemeld had dat ik een mail naar TROS-Radar gestuurd had, kreeg ik bijna direct een mail terug met excuses en dat de VOC-duiten uitverkocht waren. Het bedrag zou direct teruggestort worden. Dat is vandaag zowaar gebeurd.
Het e-mail adres van de KNM is overigens: [email protected]

Corina

Re: Koninklijke Nederlandse Munt

Ongelezen bericht door Corina »

ik heb ook problemen met de levering van de huwelijksmunt.
Ik heb nu de klanteservice gebeld van de nederlandse munt en gezegt dat ik me geld terug wil en dat kreeg ik eerst niet en toen vertelde ik dat ik radar en kassa een mailtje gestuurd heb met deze informatie en toen kon het ineens wel ra ra hoe kan dit?? dus nu heb ik alles geanuleert en krijg ik als het geod is me geld terug.. hoop ik.. dus gewoon dreigen met kassa of radar dan is het zo gepiept en bestel er nooit wat ik heb er goed van geleerd..

Henk

Re: Koninklijke Nederlandse Munt

Ongelezen bericht door Henk »

In december 2001 een landenset besteld, eind januari maar eens gebeld hoe het zat (zou uitgeleverd worden vanaf 15 december 2001).Antwoord we zijn alle betalingen kwijt, op de vraag waarom ik dan daar niet van in kennis ben gesteld zij men dood leuk "het komt wel goed" mooi niet dus.
Ik heb vanaf januari tot half mei gebeld en gevraagd hoe het zat en steeds was het antwoord "binnen 14 dagen" nee hoor helemaal niks.
Eind mei weer eens gebeld en nu zou het in de 1e of 2e week van juni geleverd worden..... je raad het al niks!.
Half juni een email gestuurd heb daarin het woordeje "consumentenbond" laten vallen en ja hoor opeens was de set er na dik een half jaar wachten in al die tijd heb ik steeds zelf kontakt moeten maken met de munt als ik dat niet had gedaan had ik er nooit meer wat van gehoord, wat een schande zeg.
En uiteidelijk heb ik de set op 1 juli 2002 dan gekregen, niet in de beloofde verzamelaars cassette maar in een album met een hoes eromheen, en dat moet dan een cassette voorstellen.....
En als klap op de vuurpijl(het wordt nog leuker).
Maandag de set gekregen, krijg ik dinsdag 2 juli een mailtje of ze de set nog naar me op mochten sturen terwijl ik die dus al had..........ik heb er maar geen antwoord meer opgegeven, men weet niet eens waar ze mee bezig zijn.
Ik heb gelijk mijn klantnummer laten verwijderen, ik koop daar nooit meer wat.
En ik kocht er toch gemmiddeld in een kwartaal voor zo'n 200,- gulden. Zo wordt je als klant zijn behandeld door de Nederlandse Munt. Een prestatie van NIKS!!
Mensen let op je tellen!!

Gesloten