| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Lekker gegeten in restaurant !
-
carolinevluggen
Lekker gegeten in restaurant !
Twee weken geleden hebben we met onze familie een gezellige brunch gehad. Na het eten hebben we afgerekend. 's Avonds krijgen we een telefoontje dat de rekening niet klopt en of we het resterende bedrag alsnog over willen maken !
Mag dit wel ??????
Vooralsnog heb ik niets betaald.
Mag dit wel ??????
Vooralsnog heb ik niets betaald.
Re: Lekker gegeten in restaurant !
Als ze bellen over de rekening zal het niet om 5 euro gaan
Dus weet uzelf wel welk een bedrag u te weinig heeft betaald
Gewentenskwestie dus!
Dus weet uzelf wel welk een bedrag u te weinig heeft betaald
Gewentenskwestie dus!
-
Gast
Je kunt een specificatie van de kosten opvragen en zelf even narekenen of de rekening wel of niet klopt.
Iemand die eerlijk is doet dat en als er idd bijbetaald moet worden dan doe die dat ook.
Dus niet hier een bericht plaatsen om zoiets zieligs, maar betaal je eten en ja eten is niet gratis !
Iemand die eerlijk is doet dat en als er idd bijbetaald moet worden dan doe die dat ook.
Dus niet hier een bericht plaatsen om zoiets zieligs, maar betaal je eten en ja eten is niet gratis !
-
Gast
Stel dat het restaurant u op belt dat u 100 euro teveel hebt betaald door een foutje, dan zegt u zeker ook "laat maar zitten"
Kijk als u met een gerust hart daar nog eens wil eten lijkt mij dit een duidelijke zaak.
Kijk als u met een gerust hart daar nog eens wil eten lijkt mij dit een duidelijke zaak.
-
carolinevluggen
Het ging inderdaad niet om 5 euro. De rekening die we hebben betaald bedroeg 296 euro. Het resterende bedrag was nogmaals 55 euro.
Het gaat er hier ook niet om dat we dit bedrag niet willen betalen maar veleer om het principe. Wanneer ik in de supermarkt te weinig betaal dan word ik 's avonds ook niet opgebeld met de vraag om het resterende bedrag te betalen.
En ik vraag me nog steeds af of dit nou wel of niet legale praktijken zijn.
Het gaat er hier ook niet om dat we dit bedrag niet willen betalen maar veleer om het principe. Wanneer ik in de supermarkt te weinig betaal dan word ik 's avonds ook niet opgebeld met de vraag om het resterende bedrag te betalen.
En ik vraag me nog steeds af of dit nou wel of niet legale praktijken zijn.
Hoi
Verplaats jezelf eens in de uitbater .
Als er nog een paar zijn die weigeren te betalen voor iets wat zij genutigd hebben is hij/zij spoedig failliet.
Verplaats jezelf eens in de uitbater .
Als er nog een paar zijn die weigeren te betalen voor iets wat zij genutigd hebben is hij/zij spoedig failliet.
-
Gast
Er is geen sprake van 'principe' behalve gierigheid en hebzucht.
Als mensen ruiten ingooien omdat ze ontevreden zijn dan ga jij zeker ook ruiten in gooien ?
Wat een zielig gedoe, je kunt wel bijna 650 gulden aan eten betalen maar 110 gulden extra is veels te veel als achter blijkt dat de rekening niet klopte.
En wat een supermarkt betreft, wat heeft dat nou met je etentje te maken in dat restaurant ?
Als mensen ruiten ingooien omdat ze ontevreden zijn dan ga jij zeker ook ruiten in gooien ?
Wat een zielig gedoe, je kunt wel bijna 650 gulden aan eten betalen maar 110 gulden extra is veels te veel als achter blijkt dat de rekening niet klopte.
En wat een supermarkt betreft, wat heeft dat nou met je etentje te maken in dat restaurant ?
-
Stella
Behalve "principe"is er ook nog zo iets als "normen en waarden".
-
Dopey
Ik vind dat je je moet afvragen of je het had kunnen weten. Als dat zo is dan heb je bewust een risico genomen en helaas (voor jou) zijn ze daar dan achter gekomen. Ik vind dat je dan moet betalen.
Als je het niet had kunnen weten dan vind ik niet dat je je verantwoordelijk hoeft te voelen voor de fout van een ander. Je hebt je rekening netjes betaald en bent er vanuit gegaan dat je goed gehandeld hebt. Misschien vond je de rekening meevallen en heb je daarom een hogere fooi gegeven?!
Hoe dan ook het restaurant zal in het vervolg beter moeten opletten!
Als je het niet had kunnen weten dan vind ik niet dat je je verantwoordelijk hoeft te voelen voor de fout van een ander. Je hebt je rekening netjes betaald en bent er vanuit gegaan dat je goed gehandeld hebt. Misschien vond je de rekening meevallen en heb je daarom een hogere fooi gegeven?!
Hoe dan ook het restaurant zal in het vervolg beter moeten opletten!
-
aansteker
Had je ook wat gezegt als je teveel wisselgeld had gekregen ??????
Of is dit een gewetens vraag
Of is dit een gewetens vraag
Als u in een supermarkt 55 euro te weinig had betaald ,Dan had de pollitie bij u aan de deur gestaan Diefstal heet dit.
Natuurlijk moet u het resterende bedrag betalen tenzij u kunt aantonen dat het niet klopt maar dat kunt u in uw geval niet.
Ik zou maar betalen want de uitbater zal het er niet bij laten zitten .
zou ik ook niet doen Op mijn kosten uw buik voleten en vervolgens niet willen betalen ,Sorry schandalig
Natuurlijk moet u het resterende bedrag betalen tenzij u kunt aantonen dat het niet klopt maar dat kunt u in uw geval niet.
Ik zou maar betalen want de uitbater zal het er niet bij laten zitten .
zou ik ook niet doen Op mijn kosten uw buik voleten en vervolgens niet willen betalen ,Sorry schandalig
-
Gast
als consument ben je niet verplicht om na te kijken of de rekening niet te laag is. het bedrag dat je betaald hebt is niet extreem laag, dus moeten ze zelf maar kijken hoe ze dat oplossen....
en ehhh ooit wel eens een telefoontje gehad van u heeft te veel betaald????? onzin vraag dus want dan verdwijnt het in de fooienpot..
hier zitten duidelijk allemaal mensen die zeggen dat je met het pakje boter dat de cassierre vergeten is te scannen terug moet gaan naar de winkel, maar doen het ondertussen zelf ook niet
en ehhh ooit wel eens een telefoontje gehad van u heeft te veel betaald????? onzin vraag dus want dan verdwijnt het in de fooienpot..
hier zitten duidelijk allemaal mensen die zeggen dat je met het pakje boter dat de cassierre vergeten is te scannen terug moet gaan naar de winkel, maar doen het ondertussen zelf ook niet
gast
U snapt dus niet waar het om gaat.
Fatsoen, normen , waarden
U snapt dus niet waar het om gaat.
Fatsoen, normen , waarden
-
Gast
tuurlijk normen en waarden.....
hou alsjeblieft op met dat soort CDA termen....
ooit wel eens gebeld dat je teveel betaald hebt?????????????
als je contant betaald hebt mag je er gewoon van uitgaan dat je de totale rekening betaald hebt, KLAAR
hou alsjeblieft op met dat soort CDA termen....
ooit wel eens gebeld dat je teveel betaald hebt?????????????
als je contant betaald hebt mag je er gewoon van uitgaan dat je de totale rekening betaald hebt, KLAAR
-
Gast
Ik had zo wie zo die 55 euro betaald.Om dat nu zo ver op teblazen vind ik een beetje te ver gaan.En vooral dat ze u die zelfde dag nog gebeld hadden.En het nu zo op princiepe te spelen vind ik toch te ver gaan.Ik zou betalen en er verders geen woord meer over vuil maken.Nijn man had eens rozen gekocht en kwam thuis tot de conclusie dat de bloemen man te veel had terug gegeven.En mijn man heeft dat teveel geld terug gebracht. heel normaal en de bloemen man was blij dat er toch wel eerlijk heid is ,en vond het heel fijn.Gewoon betalen en het is over en kan je weer fatsoenlijk je neus weer laten zien
Dooby
Dooby
Eindelijk iemand die het begrijpt!
-
MAXIEM
Dag Gast,
'als je contant betaald hebt mag je er gewoon van uitgaan dat je de totale rekening betaald hebt, KLAAR'
en zo is dat!!! Groeten Ton.
'als je contant betaald hebt mag je er gewoon van uitgaan dat je de totale rekening betaald hebt, KLAAR'
en zo is dat!!! Groeten Ton.
Jammer dat er nog maar zo weinig mensen zijn in Nederland
-
Gast
Draai de rollen om;
De belastingdienst zou je 2000 euro teruggeven volgens je berekening, je belt op en het antwoord is "tjah, het zijn gedane zaken dus doen we niet aan"
Kijken hoe grappig dat is.
De belastingdienst zou je 2000 euro teruggeven volgens je berekening, je belt op en het antwoord is "tjah, het zijn gedane zaken dus doen we niet aan"
Kijken hoe grappig dat is.