LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Levertijd ladenkast

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
LindaAnnetteSmit

Levertijd ladenkast

Ongelezen bericht door LindaAnnetteSmit »

Ik heb op 3 april 2017 online een ladekast gekocht bij Vivre Brocante in Purmerend (prijs 401,95euro inclusief verzending). Ik werd geïnformeerd dat levering 12/16 weken kon duren. NADAT deze periode verstreken was, werd me (na veel heen-en-weer gebel/gemail/ge-SMS) verleden week telefonisch medegedeeld dat ik het totaalbedrag momenteel niet terugkrijg (aldus eigenaresse 'het is speciaal voor u besteld'). Ik heb WEL 200euro retour ontvangen dit weekeinde. Dit bedrag kan ik vervolgens weer contant betalen als ladekast geleverd wordt (begin oktober). Dan zijn we inmiddels 7 maanden verder - dat is wel iets anders dan 12/16 weken levertijd. Ik kan nu niet een andere ladekast bestellen omdat ik niet zeker weet of de kast die ik bij Vivre Brocante te Purmerend online aangeschaft heb, nu wel of niet geleverd gaat worden in oktober (ik wil immers niet met 2 ladekasten zitten).
WAT MOET IK HIER NU MEE !

NeoDutchio

Re: Levertijd ladenkast

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

LindaAnnetteSmit schreef:Ik heb op 3 april 2017 online een ladekast gekocht bij Vivre Brocante in Purmerend (prijs 401,95euro inclusief verzending). Ik werd geïnformeerd dat levering 12/16 weken kon duren. NADAT deze periode verstreken was, werd me (na veel heen-en-weer gebel/gemail/ge-SMS) verleden week telefonisch medegedeeld dat ik het totaalbedrag momenteel niet terugkrijg (aldus eigenaresse 'het is speciaal voor u besteld'). Ik heb WEL 200euro retour ontvangen dit weekeinde. Dit bedrag kan ik vervolgens weer contant betalen als ladekast geleverd wordt (begin oktober). Dan zijn we inmiddels 7 maanden verder - dat is wel iets anders dan 12/16 weken levertijd. Ik kan nu niet een andere ladekast bestellen omdat ik niet zeker weet of de kast die ik bij Vivre Brocante te Purmerend online aangeschaft heb, nu wel of niet geleverd gaat worden in oktober (ik wil immers niet met 2 ladekasten zitten).
WAT MOET IK HIER NU MEE !
Wat u moet doen is schriftelijk een ultimatum stellen binnen welke termijn de kast geleverd moet zijn. Na het verstrijken an deze datum kunt u de bestelling annuleren. Na annulering moet u binnen 14 dagen het geld terug krijgen.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Dus eigenlijk is het betaalde bedrag teruggebracht tot een aanbetaling van 50%? Waarna na levering het resterende bedrag alsnog betaald moet worden? Vreemde gang van zaken.

Die kast zou speciaal besteld zijn. Is het een kast die speciaal gemaakt is, of zit hij gewoon in het assortiment, en was hij niet leverbaar? Zit ook nog wel een verschilletje in namelijk.

Brahms

Ongelezen bericht door Brahms »

Zeer vreemde gang van zaken.. Waarom is er van de 400 euro nu 200 terugbetaald ?
Verder opvallend, "contant betalen" de resterende 200 euro. Moet je die dan gaan brengen naar Purmerend ?
Belastinggrapje om ze uit de boeken te houden ?

Wil je de kast niet meer, levertermijn vaststellen op bv 3 weken, geen kast, geld terug.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik zie op de site dat de kasten op maat gemaakt kunnen worden. Hier zal geen geld terug gegeven kunnen worden, als dit maatwerk is.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Nijogeth schreef:Ik zie op de site dat de kasten op maat gemaakt kunnen worden. Hier zal geen geld terug gegeven kunnen worden, als dit maatwerk is.
Als de levertijd al flink overschreden is zonder aankondiging en straks met een ultimatum nog niet geleverd wordt heb je gewoon het recht te annuleren en het geld terug te krijgen. Of zou TS jaren moeten wachten tot er ooit iets binnenkomt?

LindaAnnetteSmit

Ongelezen bericht door LindaAnnetteSmit »

De kast is kant en klaar . . HET BETREFT GEEN 'OP MAAT GEMAAKTE LADEKAST'.
Toen ik tegen eigenaresse van Vivre Brocante zei dat ik wel mijn geld terug wilde als ladekast niet geleverd zou worden (begin oktober), was haar reactie 'dan zal ik om te tafel moeten met mijn leverancier' (mbt de mogelijkheid dat kastje NIET geleverd zou worden begin oktober).
Maar de problemen met haar leverancier is toch niet mijn sores . . zij maakt van haar probleem MIJN probleem !

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Dat klopt, haar probleem moet niet jouw probleem worden. Maar dat wordt het wel op deze manier.

Het beste kun je de adviezen volgen die al eerder gegeven zijn. Stuur een brief waarin je een fatale datum stelt waarop die kast geleverd moet zijn. Laten we zeggen 4 weken. Mocht het ding er dan nog niet zijn, dan ontbind je de overeenkomst en eis je je geld terug. Je kunt desnoods, bij het ontbinden, dreigen met de rechter, waarbij je aangeeft dat de kosten die je maakt voor rekening van de andere partij zijn.

Overigens geeft de eigenaresse aan dat de kast begin oktober geleverd wordt. Je zou het ook nog even kunnen aanzien, maar dan moet het ook wel klaar zijn.

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

witte angora schreef: Overigens geeft de eigenaresse aan dat de kast begin oktober geleverd wordt. Je zou het ook nog even kunnen aanzien, maar dan moet het ook wel klaar zijn.
Zou gewoon zorgen dat je ingebreke stelling met de termijn begin oktober afloopt, dan zet je er nu al druk op. Geen rechter (stel dat je zo ver zou gaan) zal er een probleem van maken als je een termijn van 4 a 5 weken aanhoudt i.p.v. bijvoorbeeld 2 weken.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

LindaAnnetteSmit schreef:De kast is kant en klaar . . HET BETREFT GEEN 'OP MAAT GEMAAKTE LADEKAST'.
Toen ik tegen eigenaresse van Vivre Brocante zei dat ik wel mijn geld terug wilde als ladekast niet geleverd zou worden (begin oktober), was haar reactie 'dan zal ik om te tafel moeten met mijn leverancier' (mbt de mogelijkheid dat kastje NIET geleverd zou worden begin oktober).
Maar de problemen met haar leverancier is toch niet mijn sores . . zij maakt van haar probleem MIJN probleem !
Je hebt gelijk. Het gaat om een koop op afstand en geen van de uitzonderingen gaan op. Je kunt nu dus al ontbinden. Je moet het aanbetaalde bedrag terug ontvangen binnen 14 dagen, daarna kun je naar een incassobureau en wettelijke rente eisen. (Het advies van NeoDutchio klopt overigens ook, zie het als een alternatieve route, die altijd werkt.) Communiceer schriftelijk zodat je later kunt aan tonen wat er is gecommuniceerd.

Gesloten