LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] MediaMarkt houd je aan het lijntje

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
YasinD

MediaMarkt houd je aan het lijntje

Ongelezen bericht door YasinD »

Recentelijk heb ik bij MediaMarkt in Eindhoven een mobiele telefoon aangeschaft. Omdat het om een dure toestel ging met een 6inch scherm heb ik er gelijk ook een extra garantie pakket bij aangeschaft. Een ongeluk zit in een klein hoekje en aangezien het mobiel gebruikt zou worden voor werk gelegenheden wou ik het zekere voor het onzekere nemen.

Helaas is het toestel op 1 maart uit mijn jas zak gevallen en de scherm is kapot gegaan. Maandag 3 maart heb ik de telefoon terug gebracht naar MediaMarkt met de melding dat ik hem voor reparatie wou aanbieden. De telefoon is retour genomen en is ter reparatie opgestuurd naar Nokia waarna een heuse leugenverhaal begon.

De schade na de val was een gebroken scherm en een gebroken camera lens. Tijdens het inleveren van mijn toestel werd mij duidelijk gemaakt dat ik mijn toestel ZEKER binnen 15 werkdagen terug zou ontvangen, maar dit zou alleen gebeuren als er een extreem geval zou voordoen. Anders zou ik mijn telefoon binnen 10 werkdagen wel terug ontvangen. Zoals je al kan raden, het is nu 7 april en mijn telefoon is nog steeds niet terug in een goede staat.
Volgens MM kon ik online mijn telefoon volgen en in welke stadia het was ter reparatie. Ik heb netjes 10 werkdagen gewacht op een bericht van de MM maar ik kreeg niks te horen. Na 12 werkdagen heb ik zelf maar eens gebeld of ze al iets wisten van mijn telefoon en wanneer ik hem terug zou ontvangen. Ik kreeg te horen dat ze aan het wachten waren op een bericht van Nokia. Na 14 werkdagen ben ik langs geweest in de winkel waar ik het toestel had gekocht maar zij hadden nog steeds niks ontvangen van Nokia. Tenslotte heb ik Nokia zelf benaderd met de vraag waarom het zo lang duurde. Tot mijn verbazing kreeg ik van hun te horen dat zij 10 maart al een bevestiging hadden gestuurd naar MM maar geen terug koppeling kregen. Ik had het gevoel dat iets niet goed zat dus heb ik meteen gevraagd wat ze zouden repareren. Tot mijn verbazing klopten de klachten die ik had opgegeven totaal niet van wat ik van Nokia te horen kreeg. Ik vroeg naar een referentie nummer tussen Nokia en MM waarmee ik iets kon doen. Na het gesprek met Nokia heb ik meteen weer contact opgenomen met MM met de melding of ze al wat meer wisten. Weer kreeg ik te horen dat Nokia niet wilde meewerken. Toen ik het referentie nummer doorgaf moest ik opeens 5 minuten in de wacht. Daarna werd mij gemeld dat zij 7 dagen terug van Nokia een bericht hadden ontvangen maar niet akkoord gingen met de prijs indicatie van Nokia. Toen ik melde dat ze nog maar 2 dagen hadden tot dag nummer 15 melden ze dat het geen probleem was en dat ik anders mijn aankoopbedrag terug zou ontvangen als een tegoed bon. Toen ik op dag 17 weer contact had opgenomen met MM melden ze me dat ik waarschijnlijk mijn geld terug zou krijgen omdat het toestel nog steeds niet terug was. Tot mijn verbazing kreeg ik vrijdag 4 april het melding dat ik mijn telefoon kon gaan ophalen bij MediaMarkt Eindhoven. Omdat het telefoon zakelijk gebruikt zou worden heb ik het wachttijd maar voor lief genomen en ben mijn mobiel gaan ophalen. Tot mijn woede kwam ik er achter dat de reparatie niet compleet was uitgevoerd en de balie medewerken kon ook niet begrijpen hoe dit nou mogelijk was.

Vandaag 7 april heb ik nogmaals gebeld met MediaMarkt Eindhoven over vervolg stappen. Ze hebben gemeld dat ze het toestel nogmaals willen opsturen ter reparatie. Hier ben ik natuurlijk niet mee akkoord gegaan. Het is nu afwachten hoe het verhaal zich gaat ontwikkelen.

olaf79

Re: MediaMarkt houd je aan het lijntje

Ongelezen bericht door olaf79 »

Als je niet akkoord gaat moet je duidelijk aangeven wat je wel wilt. Laat het initiatief bij jezelf en niet bij MM. Het is overigens niet zo heel bijzonder dat dit soort reparaties enige tijd in beslag nemen.

eleven

Ongelezen bericht door eleven »

Hier ben ik natuurlijk niet mee akkoord gegaan. Het is nu afwachten hoe het verhaal zich gaat ontwikkelen.
Ok, maar wat verwacht je dan als je Nokia geen gelegenheid geeft om te repareren?

YasinD

Beste olaf79, ik heb aangegeven dat ik graag mijn aankoop bedrag terug wil omdat zij mij 3 a 4 weken lang hebben voorgelogen. Totdat ik zelf in contact ging met nokia met de vraag waarom de reparatie nog niet was uitgevoerd en van hen een reparatie nummer kreeg met de melding dat ze al 10 dagen op antwoord aan het wachten waren van media markt kwam er beweging in het proces.

Tot die tijd hield media markt vol dat zij geen bericht hadden ontvangen van nokia en dat mijn telefoon daarom niet terug was. Ik heb ze toen de referentie nummer gegeven van nokia customer care en opeens wisten ze precies wat er aan de hand was en kreeg ik 2 dagen later een melding dat mijn toestel op hun kosten ge-repareert zou worden.

YasinD

[/quote]Ok, maar wat verwacht je dan als je Nokia geen gelegenheid geeft om te repareren?[/quote]

Het is niet dat Nokia geen gelegenheid heeft gehad. De telefoon heeft tenslotte van 10 maart tot en met 22 maart bij nokia geweest voor reparatie. Maar toen ik contact had opgenomen met nokia bleek dat zij een hele andere reparatie gegevens hadden doorgekregen.

Er moest gekeken worden naar het scherm, camera lens, moeder bord en behuizing.

Nokia heeft de reparatie uitgevoerd op het scherm en het oplaad stuk van het toestel.

Ik heb dit ook vroegtijdig, 14 maart gemeld bij de mediamarkt, maar volgens hun was het niet de bedoeling dat klanten zouden bellen naar fabrikanten irm hun reparatie. Dat is mij verteld door het hoofdverantwoordelijke service van mediamarkt eindhoven

YasinD

Inmiddels heeft mediamarkt contact met mij opgenomen.

Zij vinden dat hun geen schuld betreft. Volgens het eindverantwoordelijke van het service balie is het niet de bedoeling dat de klant gaat bellen naar het fabrikant irm zijn reparatie. Het kon hem ook totaal niet interesseren dat is van te voren had gemeld dat de reparatie niet goed zou verlopen.

Ik ben bij het mediamarkt langs geweest en samen met een balie medewerker en medewerkster het log bestanden bekeken. Zij lieten mij zien hoe het proces was verlopen. Maar deze meneer wilde dat ook niet geloven en zei dat ik leugens aan het verkondigen was terwijl ik met zijn eigen medewerkers heb gesproken.

Ik heb gevraagd om mijn aankoop te vernietigen en dat ik mijn aankoop bedrag terug wil ontvangen. Dat was niet mogelijk volgens deze meneer.

Gesloten