Live in de kuip, moest een fantastich mooie DVD zijn. Ik heb hem terug gebracht naar de winkel!
Er staan mooie beelden op, maar het geluid....waardeloos.
Op het hoesje staat dat het 5.1 is. Op het menu staat het ook. Maar het is helemaal geen 5.1, maar 5.0.
Dus als je het draait dan mis je gewoon de lage tonen, want de sub-woofer is stil.
Ik heb hierover Universal Music gemaild en deze zeggen het volgende:
---------------------------------------------
Beste Gery,
Om je allereerst gerust te stellen: er is niets mis met de DVD die je had gekocht. Het enige wat niet klopt is de vermelding Dolby 5.1, het is 5.0. Die 1 staat voor het subwooferkanaal en is bewust niet gebruikt door de mixtechnicus van dit concert.
Niet alleen in de winkel, maar ook in de professionele audiowereld is men het nog niet eens over de standaard voor surround-audio. Over het algemeen is men van mening dat de subwoofer puur voor geluidseffecten bij films is en dat bij muziek het laag naar de 5 speakers moet worden gestuurd. Eventueel kan de basgitaar wat extra worden aangedikt in de subwoofer. Helaas kopen de meeste mensen de laatste tijd een setje met “melkpak”-speakertjes. Je kan je voorstellen dat daar niet zoveel laag in voorkomt als je dan zo’n mix draait. Om dit te voorkomen zit er in je versterker (of in je DVD-speler als je zo’n melkpaksetje hebt) een zg. bassmanagement-funktie. Hiermee kun je bepalen hoeveel van het laag wat naar je speakers wordt gestuurd, wordt omgeleid naar je subwoofer. Bij vooral amerikaanse DVD’s willen ze dit voor zijn en doen dit al op de DVD zelf en zit jij dus in dit geval gebakken. De mensen met volwaardige speakersets daarentegen missen dan weer het laag in hun gewone speakers. Vervelend, maar juist doordat jij hebt gereageerd kunnen technici steeds beter bepalen hoe ze moeten werken.
Ik vind het erg jammer dat je een DVD terugbrengt omdat je wat laag uit je subwoofer mist dat in dit geval heel bewust en weloverwogen naar de andere speakers is geleid. Al kwam het geluid uit 1 speaker: het is een waanzinnig concert, de beelden zijn prachtig en het plezier van Marco spettert van je beeldscherm. Hopelijk heb ik je kunnen uitleggen dat hier sprake is van een bewuste keuze en niet van misleiding.
Vriendelijke groet,
Niels Aalberts
--------------------------------------------
Ik heb mega veel muziek DVD's en als er staat 5.1, dan is het ook 5.1 en dan doen alle speakers het. Dit is misleidend.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Misleidende Marco Borsato
-
Meisje
Re: Misleidende Marco Borsato
Ik zou het melden op de website van Marco.
Misschien krijg je er wel wat leuks mee.
Misschien krijg je er wel wat leuks mee.
-
Gery
Ik had het al tot 3x toe op de site van Marco gezet, maar het is er verwijderd en dit was het antwoord waarom:
-----------
Ik heb je bericht van het prikbord verwijderd omdat je iemand's tekst aan jou met naam en toenaam openbaar maakt zonder dat deze persoon daarvan op de hoogte is.
Bij een dergelijk bericht overweegt iemand zijn woorden zorgvuldig en houdt er rekening mee voor wie het is.
Nu maak je er onbedoeld een officiëel persbericht van.
Ik ga ervan uit dat je je ongerief inmiddels hebt kunnen delen en het voor jou een afgesloten zaak is.
Verdere discussie over de dvd lijkt me dan ook niet nodig?
--------
Op de Borsato site had ik dit stukje neergezet, maar waarschijnlijk mag je daar alleen maar neerzetten hoe goed en hoe leuk je Marco vindt.
-----------
Ik heb je bericht van het prikbord verwijderd omdat je iemand's tekst aan jou met naam en toenaam openbaar maakt zonder dat deze persoon daarvan op de hoogte is.
Bij een dergelijk bericht overweegt iemand zijn woorden zorgvuldig en houdt er rekening mee voor wie het is.
Nu maak je er onbedoeld een officiëel persbericht van.
Ik ga ervan uit dat je je ongerief inmiddels hebt kunnen delen en het voor jou een afgesloten zaak is.
Verdere discussie over de dvd lijkt me dan ook niet nodig?
--------
Op de Borsato site had ik dit stukje neergezet, maar waarschijnlijk mag je daar alleen maar neerzetten hoe goed en hoe leuk je Marco vindt.
-
na ja
Het is toch het product van Marco? Nou dan issie verplicht tegenover z'n fans, om dit zelf te melden op de site.
Als ik een kilo suiker koop en er zit zout in de verpakking, trek ik ook aan de bel.
Als ik een kilo suiker koop en er zit zout in de verpakking, trek ik ook aan de bel.