LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Niet goed werkende saxofoon gekocht, wat nu?

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
peter22aa

Niet goed werkende saxofoon gekocht, wat nu?

Ongelezen bericht door peter22aa »

3 maanden geleden een saxofoon gekocht op zich erg goed koop maar er zat een mooi geluid in.
Ik heb jaren niet gespeel dus eerst maar eens rustig aan beginnen na verloop van tijd de moeilijk noten proberen
en die deden het niet eerst dacht ik aan mijzelf.....maar ben daarna naar een gerenommeerde winkel gegaan en een en ander getest
het blijkt aan de sax te liggen.

Heb de eigenaar nadat ik hem eerst in de winkel heb opgezocht per aangetekend schrijven en gewoon over de post in gebreken gesteld dat ik dezelfde sax nieuw wilden.
Ook al om het feit dat ik hem voorde nieuw prijs heb gekocht (terwijl het een show model betrof )en op zijn website ook nog eens dezelfde sax voor de helft van de prijs werd aangeboden.
Uit eindelijk koos de winkelier ervoor mij een nieuw sax aan te bieden waarvan de nek niet goed pas en het kurkje waar het mondstuk op komt
ge scheurt is. de kleur is ook niet hetzelfde maar daar valt niet veel aan te doen.
De winkelier heeft nog tot Maandag de tijd met een deugdelijke nieuwe sax op de proppen te komen daar na wil ik de koop overeenkomst ontbinden ,
ik heb nu de eerst sax in huis die ik al heb gekocht en de tweede waar ook wat mis mee is kortom ik ben klaar met het gedoe als hij voor maandag geen deugdelijke nieuw sax levert dan wil ik mijn geld teug tot die tijd hou ik de 2 saxen in mijn bezit.
Wat vinden jullie van mijn handels wijze??

NeoDutchio

Re: Niet goed werkende saxofoon gekocht, wat nu?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U heeft recht op een deugdelijk product en in de eerste 6 maanden na aankoop zal de verkoper moeten aantonen waar de gebreken vandaan komen.
Dat ook de tweede sax problemen geeft zou voor mij al wantrouwen genoeg wekken om tot ontbinding over te gaan. U kunt nog eenmalig schriftelijk eisen tot nakoming van de overeenkomst, namelijk een werkende saxofoon in een bepaalde type. Het blijft natuurlijk een persoonlijk gevoel een instrument, dus de kans is klein dat dit gaat lukken. Om die reden kunt u gewoon ontbinden.

webshopeigenaar14

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

Wellicht handig om even te vermelden wat de reactie van de winkelier was op je vraag of je je geld retour kon krijgen. Wat ik lees is dat je na je klacht een nieuw exemplaar hebt gekregen (terwijl je de oude nog in je bezit hebt.) Ik lees nog niet dat de winkelier onwillig is?

peter22aa

Nee tot nu toe was de winkelier niet onwillig de tweede sax wilde die wel repareren maar ik wil gewoon een nieuwe werkende sax
hoe klein het euvel misschien ook lijkt . bij blaas instrumenten licht het erg nauw.
de winkelier wilden in eerste instantie een nieuwe sax uit proberen maar hier kloppen ook een paar dingen niet dit heb ik hem vandaag gemeld.
hij heeft zoals eerder geschreven nog tot maandag de tijd voor een oplossing daar na wil ik ontbinding.
bijgesloten een aan getekend schrijven aan hem
Bijlagen
doc1.pdf
(49.8 KiB) 43 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

webshopeigenaar14

Als de man tot op heden netjes meewerkt aan een oplossing zou ik niet gelijk een getekend schrijven sturen. Dat zal de meewerking niet bevorderen natuurlijk, vooral niet op de toon zoals in de brief. Wellicht is het een optie om de man gewoon te vragen of je de koop kan ontbinden?

Waarom gelijk de moeilijke weg pakken als je de gemakkelijke nog niet geprobeerd hebt?

peter22aa

Ik heb hem dit schrijven in tijdens het conflict gestuurd en hem zelfs nog extra tijd gegeven en aan hem 3 keuzen opties gegeven
ik geloof dat ik in die zin heel netjes ben.

webshopeigenaar14

Ik begreep dat er nog geen conflict was en dat de verkoper meewerkte aan een oplossing. Na het sturen van deze brief zal er overigens wel sprake zijn van een conflict :)

Maar goed. Ik kan dus niet meer uit je antwoorden opmaken of de verkoper nu wel of niet een oplossing probeert te regelen en dan heeft verder reageren ook weinig zin (niet verkeerd bedoeld.)

peter22aa

Ben vanmorgen bij de verkoper geweest deze wilden de 2de sax zelf repareren maar dat wil ik niet ik wil een
nieuwe sax werken zonder kleine of grote productie fouten.
in iedergeval bedankt voor je mee denken

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner »

Was de eerste sax nieuw of gebruikt. Het was een demomodel dus gebruikt. Waarom zou u dan nu recht hebben op een nieuwe?

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner »

Uomdat ik daar te laat achter kwam

Gesloten