| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] NOS verknipt het voetbal!!!
-
Vinnie
NOS verknipt het voetbal!!!
Geachte heer/mevrouw,
Het Europees Kampioenschap voetbal is weer in aantocht en heel Nederland hoopt op een mooi resultaat voor onze manschappen.
Helaas kunnen de meeste mensen in Nederland via de Televisie niet optimaal genieten!
Waarom niet, vraagt u zich af?
De N.O.S. heeft in al zijn wijsheid besloten dat het aangeleverde breedbeeldsignaal uit Portugal hier in Nederland in het Panscan wordt uitgezonden.
Dit betekent dat de omroep aan beide zijden van het beeld er een stuk “afknipt” om het weer te geven in de beeldverhouding 4:3.
Zo missen zowel de mensen die nog een 4:3 toestel bezitten en de mensen met een breedbeeldtoestel aan beide zijden een stuk beeld informatie.
De N.O.S. had er ook voor kunnen kiezen om het signaal niet te verknippen en het aan te leveren (zoals de N.C.R.V. bijvoorbeeld doet) in PAL-plus dit signaal vertoont op een 4:3 tv balken aan de boven en onderzijde maar u mist geen enkele beeldinformatie en de breedbeeld kijker had deze beelden beeldvullend kunnen zien.
Een aantal mensen kunnen wel in breedbeeld genieten van de beelden en dit zijn de mensen die daar een speciale decoder voor hebben van bijvoorbeeld Essent en Multikabel en hiervoor dient een speciaal abonnement voor aangeschaft te worden.
Ik denk dat de N.O.S. hiermee velen dupeert en dat kan van deze gesubsidieerde instelling volgens mij niet de bedoeling zijn.
Gelet op het feit dat veel mensen nu een nieuwe tv aanschaffen met het oog op het komende E.K. waarvan ongeveer 70 % een breedbeeld tv is wil ik een beroep op u doen om te voorkomen dat de omroep ons allen tekort doet en dat wij allen gewoon naar een uitzending kunnen kijken die voor iedereen bevredigend is.
Mijn dank gaat uit dat u de moeite heeft genomen deze brief te lezen en ik hoop dat het gezonde verstand bij de omroep zegeviert, zodat wij allen kunnen geniet van de mooie momenten van ons Oranje!
Met vriendelijke groeten,
Het Europees Kampioenschap voetbal is weer in aantocht en heel Nederland hoopt op een mooi resultaat voor onze manschappen.
Helaas kunnen de meeste mensen in Nederland via de Televisie niet optimaal genieten!
Waarom niet, vraagt u zich af?
De N.O.S. heeft in al zijn wijsheid besloten dat het aangeleverde breedbeeldsignaal uit Portugal hier in Nederland in het Panscan wordt uitgezonden.
Dit betekent dat de omroep aan beide zijden van het beeld er een stuk “afknipt” om het weer te geven in de beeldverhouding 4:3.
Zo missen zowel de mensen die nog een 4:3 toestel bezitten en de mensen met een breedbeeldtoestel aan beide zijden een stuk beeld informatie.
De N.O.S. had er ook voor kunnen kiezen om het signaal niet te verknippen en het aan te leveren (zoals de N.C.R.V. bijvoorbeeld doet) in PAL-plus dit signaal vertoont op een 4:3 tv balken aan de boven en onderzijde maar u mist geen enkele beeldinformatie en de breedbeeld kijker had deze beelden beeldvullend kunnen zien.
Een aantal mensen kunnen wel in breedbeeld genieten van de beelden en dit zijn de mensen die daar een speciale decoder voor hebben van bijvoorbeeld Essent en Multikabel en hiervoor dient een speciaal abonnement voor aangeschaft te worden.
Ik denk dat de N.O.S. hiermee velen dupeert en dat kan van deze gesubsidieerde instelling volgens mij niet de bedoeling zijn.
Gelet op het feit dat veel mensen nu een nieuwe tv aanschaffen met het oog op het komende E.K. waarvan ongeveer 70 % een breedbeeld tv is wil ik een beroep op u doen om te voorkomen dat de omroep ons allen tekort doet en dat wij allen gewoon naar een uitzending kunnen kijken die voor iedereen bevredigend is.
Mijn dank gaat uit dat u de moeite heeft genomen deze brief te lezen en ik hoop dat het gezonde verstand bij de omroep zegeviert, zodat wij allen kunnen geniet van de mooie momenten van ons Oranje!
Met vriendelijke groeten,
-
Gast
Re: NOS verknipt het voetbal!!!
Weet je zeker dat de NOS de rechten heeft op het EK?
Ik dacht namelijk dat die bij SBS lagen...
Ook kan je op zoveel andere netten het voetbal volgen, dus vind dit niet echt een groot probleem.....
Mensen maken tegenwoordig overal problemen van....
Ik weet zeker dat ik ga genieten van het EK hoor.....
Hoe het ook uitgezonden wordt!!!
Ik dacht namelijk dat die bij SBS lagen...
Ook kan je op zoveel andere netten het voetbal volgen, dus vind dit niet echt een groot probleem.....
Mensen maken tegenwoordig overal problemen van....
Ik weet zeker dat ik ga genieten van het EK hoor.....
Hoe het ook uitgezonden wordt!!!
-
Gast
Beste vinnie
Wij hebben breedbeeld en hoop om toch goed beeld te krijgen tijdens het voetbal.En we gaan echt niet een nieuwe t.v kopen daar voor.Hopelijk op een mooie voetbal partij in Porto.Wij zullen zeker kijken
Bedankt voor de brief en groetjes van voetbal fanaten
Moos-nel
Wij hebben breedbeeld en hoop om toch goed beeld te krijgen tijdens het voetbal.En we gaan echt niet een nieuwe t.v kopen daar voor.Hopelijk op een mooie voetbal partij in Porto.Wij zullen zeker kijken
Bedankt voor de brief en groetjes van voetbal fanaten
Moos-nel
-
Vinnie
beste gast1 je kunt overal voetbal kijken het EK wordt uitgezonden in Duitsland en deze wordt in Nederland aangeboden, Belgie zend het uit op een speciaal sportnet (Sporza) en deze wordt niet uitgezonden.BBC zend alleen de belangrijke wedstrijden uit dus alleen de de wedstrijden van de Engelsen en de Finale!
Dus dan blijft er weinig over.
Beste Gast2 je hebt een breedbeeld tv dit betekent als de NOS in PAL-plus zou uitzenden of letterbox dat je het beeldvullend ziet.
Nu maken zij er Panscan van dat betekent dat de zijkanten van het beeld geknipt worden.
Hier zie je het effect http://www.stonerose.nl/links/568
Vergeet dan even die supporters en denk dan even dat daar een goal staat
Beste Gast2 je hebt een breedbeeld tv dit betekent als de NOS in PAL-plus zou uitzenden of letterbox dat je het beeldvullend ziet.
Nu maken zij er Panscan van dat betekent dat de zijkanten van het beeld geknipt worden.
Hier zie je het effect http://www.stonerose.nl/links/568
Vergeet dan even die supporters en denk dan even dat daar een goal staat
-
Gast
Ik denk dat je van een mug een olifant maakt.....beste gast1 je kunt overal voetbal kijken het EK wordt uitgezonden in Duitsland en deze wordt in Nederland aangeboden, Belgie zend het uit op een speciaal sportnet (Sporza) en deze wordt niet uitgezonden.BBC zend alleen de belangrijke wedstrijden uit dus alleen de de wedstrijden van de Engelsen en de Finale!
Het EK is nog niet begonnen en je begint nu al te zeuren over hoe het eventueel uitgezonden gaat worden.......
Zou je niet gewoon ff wachten tot het EK begonnen is en dan zien we vanzelf of het goed of niet uitgezonden wordt.
Ik denk namelijk dat het allemaal wel meevalt.
Maar ook nog ff terugkomen op mijn eerste vraag.
Weet je zeker dat de EK-rechten bij de NOS liggen?
-
Gast
Als je in het juiste essent gebied woont kun je alles in breedbeeld kijken via digihome.
Kost wel 8,50 euri extra in de maand
-
vinnie
Jij bent zeker van het type de put dempen als het kalf verdronken is, nee ik maak niet van een mug een olifant!!!Ik denk dat je van een mug een olifant maakt.....
Het EK is nog niet begonnen en je begint nu al te zeuren over hoe het eventueel uitgezonden gaat worden.......
Zou je niet gewoon ff wachten tot het EK begonnen is en dan zien we vanzelf of het goed of niet uitgezonden wordt.
Ik denk namelijk dat het allemaal wel meevalt.
Hier word het merendeel van de Nederlandse tv-kijkers nl. gedupeerd, alleen niet diegene die een dure box van essent of in-home kopen!
En JA die liggen echt bij de NOS.
Lees dit maar:HILVERSUM, 20 november 2003 22:11 - De NOS is zo'n beetje de enige publieke omroep in West-Europa die steeds de uitzendrechten van vrijwel alle grote sportevenementen in de wacht weet te slepen. Nu heeft het bijvoorbeeld ook weer het volgende WK -2006 in Duitsland- in handen gekregen. Het wereldkampioenschap voetbal is het grootste sportevenement ter werled. Ook het komende EK in Portugal is te zien bij de NOS, dat tot nu toe in Nederland alle eindtoernooien in het internationale voetbal mocht uitzenden.
Het bedrag waarvoor de rechten zijn verkregen mocht niet openbaar gemaakt worden. Dat zou namelijk prijsindicerend werken voor de gegadigden in de ons omringende landen, waar nog onderhandeld wordt over de rechten.
Verwacht wordt dat het in de komende jaren steeds moeilijker wordt voor de NOS om rechten voor bijvoorbeeld EK's en WK's, de Champions League of zelfs de eredivisie te verwerven. De prijzen worden namelijk nog altijd opgedreven, terwijl de politiek de publieke omroep stevige bezuinigingen oplegt. Dit WK zou dus voorlopig wel eens de laatste grote vis voor de NOS kunnen zijn.
-
Gast
Ik ben zeker geen type die de pot dempt wanneer het kalf verdronken is.
Ik vind het alleen wel sterk overdreven om me nu druk te gaan maken om iets pietluttigs wat straks allemaal wel mee zal vallen.....
Zo wat wanneer je een stukkie veld niet ziet....
Zolang je de bal maar ziet gaan....
Buitenspel (wel of niet) kan zien en de doelpunten ziet......
Een stukkie groen meer of minder maakt mij dan niet uit.......
Wil de acties zien, niet het veld.
Jij gaat je nu druk maken om iets wat totaal niet belangrijk is.
Ik vind het alleen wel sterk overdreven om me nu druk te gaan maken om iets pietluttigs wat straks allemaal wel mee zal vallen.....
Zo wat wanneer je een stukkie veld niet ziet....
Zolang je de bal maar ziet gaan....
Buitenspel (wel of niet) kan zien en de doelpunten ziet......
Een stukkie groen meer of minder maakt mij dan niet uit.......
Wil de acties zien, niet het veld.
Jij gaat je nu druk maken om iets wat totaal niet belangrijk is.
-
Vinnie
jij zal dalijk wel het hardste schreeuwen als er een wedstrijd is gespeeld ik leg me daar niet bij neer.
De NOS wordt nl. wel betaald door de mensen die achter de buis zitten.
En die hebben niets te vertellen zend het uit zodat een ieder er plezier aan beleeft!
En die hebben niets te vertellen zend het uit zodat een ieder er plezier aan beleeft!
-
Gast
Niet iedereen woont daarin en waarom zou ik extra moeten betalen?Als je in het juiste essent gebied woont kun je alles in breedbeeld kijken via digihome.
De NOS is zwaar gesubsidieerd
Als 4:3 bezitter mis ik dat stuk "informatie" dan al sinds ik voor het eerst keek: het wk74Zo missen zowel de mensen die nog een 4:3 toestel bezitten en de mensen met een breedbeeldtoestel aan beide zijden een stuk beeld informatie.
Ik ben juist blij niet opgezadeld te worden met die zwarte balken boven en onder.
Overigens mis ik het meest door freakende cameramensen en regisseurs: Eindeloze herhalingen, zinloos zoomwerk op stiksels van de bal, reactie van coaches in slow motion etc....
-
Vinnie
16 again begrijp je het niet of wil je het niet begrijpen?
In 1974 werd het beeld kleur daar had je als zwart-wit kijker geen last van.
Nu komen er meer opnames in 16;9 formaat deze hebben het nadeel voor de 4;3 kijker de balken aan de boven en onderzijde maar je hoeft niets te missen van het beeld! Nu onze publieke omroep aan de zijkant gaat zitten knippen mist heel Nederland de zijkanten van het beeld.
DIT KAN TOCH NIET DE BEDOELING ZIJN!!!!!![/u]
In 1974 werd het beeld kleur daar had je als zwart-wit kijker geen last van.
Nu komen er meer opnames in 16;9 formaat deze hebben het nadeel voor de 4;3 kijker de balken aan de boven en onderzijde maar je hoeft niets te missen van het beeld! Nu onze publieke omroep aan de zijkant gaat zitten knippen mist heel Nederland de zijkanten van het beeld.
DIT KAN TOCH NIET DE BEDOELING ZIJN!!!!!![/u]
-
Gast
pffffffffffffff, ik heb wel belangrijkere dingen om mij druk om te maken.jij zal dalijk wel het hardste schreeuwen als er een wedstrijd is gespeeld ik leg me daar niet bij neer.
Ik zal zeker niet het hardste schreeuwen.......
Nou ja, bij een doelpunt misschien wel
Maar nog een tip, denk aan je hart en bloeddruk en hou je met belangrijkere zaken in het leven bezig.....
Op welk formaat voetbalwedstrijden worden uitgezonden is nu niet bepaald een zaak van leven en dood.
-
Vinnie
Daar denk ik heus wel aan en ik weet dat er belangrijkere zaken zijn in dit leven.
Maar dat iedereen ver****t wordt wil ik graag stoppen.
Je zal voor het voetbal speciaal een nieuw toestel hebben aangeschaft 4:3, 16:9, Plasma, LCD of een beeldbuis dat maakt niet uit dan vind ik het triest dat al deze mensen er NIET OPTIMAAL gebruik van kunnen maken.
Groet,
Maar dat iedereen ver****t wordt wil ik graag stoppen.
Je zal voor het voetbal speciaal een nieuw toestel hebben aangeschaft 4:3, 16:9, Plasma, LCD of een beeldbuis dat maakt niet uit dan vind ik het triest dat al deze mensen er NIET OPTIMAAL gebruik van kunnen maken.
Groet,
Ik begrijp het als geen ander! Met PALplus hebben 4:3 kijkers minder nuttige verticale lijnen.16 again begrijp je het niet of wil je het niet begrijpen?
De zwarte gedeelten zijn niet eens zwart , maar bevatten een irritante blauwige gloed.
Waar in 1974 naadloos kleur werd toegevoegd aan het PAL signaal is PAL+ voor mij een zinloze "verbetering". Pal+ maakt op inefficiente wijze gebruik van de bandbreedte: In de zwarte beelddelen wordt het extra PAL+ signaal verstuurd.
Het reeds ter ziele gegane D2MAC kon wel met diverse beeldformaten overweg, en was technisch veel beter dan PAL+. (10 jaar geleden kon ik de nederlandse breedbeeldzender TVplus ontvangen)
Ik ben van mening dat men breedbeeld beter kan aanbieden met de standaard die er voor geknipt is: MPEG (=digitaal) zoals gebruikt op satelliet en digitenne
Begrijp ik het verkeerd, of is Vinnie TV verkoper en mist hij vooral omzet?
-
Gast
Ik vind het triest dat iemand een nieuwe tv koopt voor een paar voetbalwedstrijden, maar ja......
-
Vinnie
16Again de info die je geeft over het signaal is goed.
Maar veel mensen zien de balken niet een laat staan de blauwe gloed ik heb ook liever het signaal goed via sat of digitenne maar dat is niet iedereen gegeven.
Tevens is dit geen verkooppraatje maar een welgemeend signaal dat we door de NOS belazerd worden.
Maar ik wens je veel plezier bij een verknipt EK of met je Box van Essent.
P.S. Digitenne zend de 16:9 uitzendingen van de omroep uit in anamophic widescreen met een breedbeeldtoestel heb je dan een perfecte beeldkwaliteit alleen niet het EK helaas
Maar veel mensen zien de balken niet een laat staan de blauwe gloed ik heb ook liever het signaal goed via sat of digitenne maar dat is niet iedereen gegeven.
Tevens is dit geen verkooppraatje maar een welgemeend signaal dat we door de NOS belazerd worden.
Maar ik wens je veel plezier bij een verknipt EK of met je Box van Essent.
P.S. Digitenne zend de 16:9 uitzendingen van de omroep uit in anamophic widescreen met een breedbeeldtoestel heb je dan een perfecte beeldkwaliteit alleen niet het EK helaas
-
Gast
Hé Vinnie, beetje aan het genieten van het EK.
Goed beeld hè bij NOS.....
Zoals ik al zei, maak je niet te druk over dingen voordat het aan de orde is.
Ik heb totaal geen klachten over de manier van uitzenden van de wedstrijden door de NOS.
Maar ja, jij had jezelf van te voren al wijs gemaakt dat het bagger zou zijn en dat zal je nu dus ook blijven volhouden vrees ik.
Ondanks dat het gewoon goed is.
Goed beeld hè bij NOS.....
Zoals ik al zei, maak je niet te druk over dingen voordat het aan de orde is.
Ik heb totaal geen klachten over de manier van uitzenden van de wedstrijden door de NOS.
Maar ja, jij had jezelf van te voren al wijs gemaakt dat het bagger zou zijn en dat zal je nu dus ook blijven volhouden vrees ik.
Ondanks dat het gewoon goed is.
-
Vinnie
Het beeld is goed absoluut maar helaas 4:3 met een abonnement op UPC zou ik het in breedbeeld kunnen ontvangen maar dit zal ik niet nemen omdat ik niet wil betalen voor iets wat de zwaar gesubsidieerde omroep zou uit moeten zenden en helaas kunnen wij hier Sporza niet ontvangen.
Maar ik klaag niet gast en bedankt voor je ongerustheid
Maar ik klaag niet gast en bedankt voor je ongerustheid
-
Gast
Waarom is in vredesnaam mijn bericht verwijderd.......
Beetje hypocriet van Tros Radar!!!!!
Beetje hypocriet van Tros Radar!!!!!