| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ongevraagd pakket ontvangen Alliaz cooperation
-
Devilsgirl
Ongevraagd pakket ontvangen Alliaz cooperation
Wij hebben ongevraagd een pakket ontvangen van het bedrijf Alliaz cooperation sia met producten erin van muscle extreme xxl met een bedrag van €175,-
Wij hebben alleen nooit iets besteld dit pakket hebben wij retour afzender gedaan bij het postkantoor maar nu hebben wij gister een brief ontvangen dat er betaald moet worden anders word een incasso bureau ingeschakeld. Wat moeten wij hiermee doen ?
Wij hebben alleen nooit iets besteld dit pakket hebben wij retour afzender gedaan bij het postkantoor maar nu hebben wij gister een brief ontvangen dat er betaald moet worden anders word een incasso bureau ingeschakeld. Wat moeten wij hiermee doen ?
Laatst gewijzigd door Radar op 23 jun 2017 09:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking onderwerp
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking onderwerp
Re: Ongevraagd pakket ontvangen Alliaz cooperation
U hoeft niets te doen Alliaz moet een bewijs leveren dat u het heeft besteld
lees onderstaand
Bron ConsuWijzer:
Hebt u ongevraagd producten ontvangen?
Soms stuurt een bedrijf u ongevraagd een product, waarvoor u moet betalen. Dit wordt ook wel een ongevraagde toezending genoemd. Volgens de wet is dat verboden.
Hebt u niet om het product gevraagd? Of hebt u geen toestemming gegeven aan het bedrijf om het product op te sturen? Bijvoorbeeld via de telefoon of door een bon op te sturen? Dan bent u niet verplicht om voor het product te betalen. Als het bedrijf wil dat u betaalt, dan moet het bedrijf bewijzen dat u toestemming hebt gegeven.
U mag het product houden, als u dat wilt. Wilt u het toch terugsturen? Dan moet het bedrijf de kosten hiervoor betalen.
Let op
Als u het product houdt en hiervoor ook betaalt, dan sluit u een overeenkomst met dat bedrijf. U kunt dan niet meer zomaar van het product af.
groeten Henk
lees onderstaand
Bron ConsuWijzer:
Hebt u ongevraagd producten ontvangen?
Soms stuurt een bedrijf u ongevraagd een product, waarvoor u moet betalen. Dit wordt ook wel een ongevraagde toezending genoemd. Volgens de wet is dat verboden.
Hebt u niet om het product gevraagd? Of hebt u geen toestemming gegeven aan het bedrijf om het product op te sturen? Bijvoorbeeld via de telefoon of door een bon op te sturen? Dan bent u niet verplicht om voor het product te betalen. Als het bedrijf wil dat u betaalt, dan moet het bedrijf bewijzen dat u toestemming hebt gegeven.
U mag het product houden, als u dat wilt. Wilt u het toch terugsturen? Dan moet het bedrijf de kosten hiervoor betalen.
Let op
Als u het product houdt en hiervoor ook betaalt, dan sluit u een overeenkomst met dat bedrijf. U kunt dan niet meer zomaar van het product af.
groeten Henk
Waarom nemen mensen toch een pakket aan van de bezorger als er niets is besteld bij de verzender van het pakket.
Iedereen kan je wel wat sturen, maar dat hoef je niet zomaar klakkeloos aan te nemen, je kunt een pakket simpelweg aan de deur weigeren te accepteren, en daarbij moet er absoluut niets getekend worden.
U heeft het pakket (met inhoud) teruggestuurd ( u heeft een verzendbewijs en wees daar zuinig op) en het retour pakket is door de verzender retour ontvangen anders hadden zij niet op deze wijze gereageerd.
Dreigen doet geen zeer, ook niet als het om of van een een incassobureau gaat of komt.
Laat u niet onder druk zetten en betaal vooral geen cent.
U heeft het pakket geretourneerd en daarmee zou de kous voor wat u betreft af moeten zijn.
Wacht rustig de verdere de berichten af en mocht er een incassobureau zich bij u melden dan neemt u daar contact mee op, legt de situatie uit en overlegt aan hen zo gevraagd (een copie) van uw retourzendingsbewijs.
Mochten ze bij hun standpunt blijven dan moet u zeer zeker uw poot stijf houden en vooral niet toegeven.
Als het toch nog door blijft gaan t/m een deurwaarder aan de deur, dan zal die er zeker voor zorgen dat de situatie zeker worden opgelost.
Maar zover zal het waarschijnlijk niet komen.
Iedereen kan je wel wat sturen, maar dat hoef je niet zomaar klakkeloos aan te nemen, je kunt een pakket simpelweg aan de deur weigeren te accepteren, en daarbij moet er absoluut niets getekend worden.
U heeft het pakket (met inhoud) teruggestuurd ( u heeft een verzendbewijs en wees daar zuinig op) en het retour pakket is door de verzender retour ontvangen anders hadden zij niet op deze wijze gereageerd.
Dreigen doet geen zeer, ook niet als het om of van een een incassobureau gaat of komt.
Laat u niet onder druk zetten en betaal vooral geen cent.
U heeft het pakket geretourneerd en daarmee zou de kous voor wat u betreft af moeten zijn.
Wacht rustig de verdere de berichten af en mocht er een incassobureau zich bij u melden dan neemt u daar contact mee op, legt de situatie uit en overlegt aan hen zo gevraagd (een copie) van uw retourzendingsbewijs.
Mochten ze bij hun standpunt blijven dan moet u zeer zeker uw poot stijf houden en vooral niet toegeven.
Als het toch nog door blijft gaan t/m een deurwaarder aan de deur, dan zal die er zeker voor zorgen dat de situatie zeker worden opgelost.
Maar zover zal het waarschijnlijk niet komen.
Laatst gewijzigd door scontra op 23 jun 2017 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Mocht er nog een vervolg komen laat dan Alliaz Cooperation maar bewijzen dat u iets heeft besteld.
Zorg dat u het bewijs van verzending niet kwijt raakt wat Scontra ook al aangaf.
Zorg dat u het bewijs van verzending niet kwijt raakt wat Scontra ook al aangaf.
Dat vraag ook ik mij af.....scontra schreef:Waarom nemen mensen toch een pakket aan van de bezorger als er niets is besteld bij de verzender van het pakket.
Misschien om dat er net zoals bij ons 4 volwassen mensen op het adres wonen (ik, mijn vrouw en 2 dochters) die allemaal via internet het nodige bestellen omdat dat zo makkelijk is. En ieder van ons neemt de pakjes aan, zolang als de naam en adres maar kloppen. Maar dat wil nog niet zeggen dat iedereen weet wat de ander besteld heeft.Esceha schreef:Dat vraag ook ik mij af.....scontra schreef:Waarom nemen mensen toch een pakket aan van de bezorger als er niets is besteld bij de verzender van het pakket.
volgende keer mag u een pakket welk u ongevraagd is toegezonden gewoon houden en hoeft u niets te betalen...
nu hoeft u dus ook niets te betalen!!!
nu hoeft u dus ook niets te betalen!!!
En dan vraag ik me ook af waarom mensen denken iets gewonnen te hebben zonder ergens aan mee te hebben gedaan. Maar dat terzijde.Esceha schreef:Dat vraag ook ik mij af.....scontra schreef:Waarom nemen mensen toch een pakket aan van de bezorger als er niets is besteld bij de verzender van het pakket.
Mijn vrouw en ik laten elkaar altijd weten als we iets besteld hebben en ook bij wie en wanneer we het pakket verwachten. Komt er een pakket waarvan een van ons twee niets weet dan nemen wij het niet aan. (Of het moet voor de buren zijn. Die nemen wij vrijwel altijd aan).
Het is een kwestie van met de medebewoners afspraken maken. Dat voorkomt heel veel spanning en leed.
Wil ik mijn vrouw verrassen? Dan laat ik het natuurlijk ergens anders aan komen. Dit voor het geval iemand deze vraag wil stellen.
Gemiddeld een keer per één á twee weken doe ik een aankoop via Internet, veelal via eBay. Mijn echtgenote en ik zijn respectievelijk 75 en 76 jaar oud, maar dit soort zaken overkomt ons echt niet.Misschien om dat er niet zoals bij ons 4 volwassen mensen op het adres wonen (ik, mijn vrouw en 2 dochters) die allemaal via internet het nodige bestellen
-
Gorterrrrr
Wij hebben vandaag, via de brievenbus ook een ongevraagd pakketje gekregen van muscle extreme xxl. Advies is: retour afzender en het verzendbewijs bewaren? Kost dit ons eerst geen verzendkosten op het postkantoor?
Waarom retour zenden? Doe u dat ook als u ongevraagd een pakketje Euro's ontvangt?????Gorterrrrr schreef:Wij hebben vandaag, via de brievenbus ook een ongevraagd pakketje gekregen van muscle extreme xxl. Advies is: retour afzender en het verzendbewijs bewaren?