LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ongewenst lidmaatschap iPuzzel

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
CorineH

ongewenst lidmaatschap iPuzzel

Ongelezen bericht door CorineH »

Mijn dochter was telefonisch benaderd door iPuzzel.
Ze had 6 weken bedenktijd om dit abonnement telefonisch op te zeggen maar toen ze dit wilde doen was dit bedrijf telefonisch niet te bereiken.
Nu zeggen ze dat ze voor een jaar lid is omdat ze op een bandje akkord is gegaan met deze voorwaarden. Ze zeggen gewoon nereikbaar te zijn geweest. Ze betaald nu 10 euro in de maand maar nog steeds komen er aanmaningen. Als student zit ze nu met de handen in het haar. Wie kan helpen.
Laatst gewijzigd door Radar op 14 apr 2018 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ivm duidelijkheid

Lady1234

Re: ongewenst lidmaatschap iPuzzel

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Zo’n abonnement moet schriftelijk aangegaan worden, dus eventueel een ja in een telefoongesprek is niet voldoende.

Dus stuur een mailtje en schrijf daarin dat zij geen overeenkomst is aangegaan, dus ook niet gaat betalen. Schrijf ook dat zij van verdere correspondentie verschoond wenst te blijven.
En dan klaar, verder negeren.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Lady1234 schreef:Zo’n abonnement moet schriftelijk aangegaan worden, dus eventueel een ja in een telefoongesprek is niet voldoende.
Dat is onjuist. Zo'n abonnement kan ook mondeling worden afgesloten.

Welke informatie over het herroepingsrecht heb je ontvangen? Heb je ook een modelformulier voor opzegging ontvangen?

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

alfatrion

Zie art. 6:230v lid 6 BW.
http://wetten.overheid.nl/BWBR0005289/

Henk Toeter

Ongelezen bericht door Henk Toeter »

Lady1234 schreef:Lees dit eens door.

https://www.consuwijzer.nl/thema/koop-op-afstand
Gelezen, echter het schriftelijkheidsvereiste waar u naar verwijst hier niet uit kunnen halen. Helaas.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Het schriftelijkheidsvereiste geldt alleen voor het regelmatig leveren van diensten, of energie, water, stadsverwarming (zie Consuwijzer).
Dan is de vraag, levert iPuzzel een dienst? Als het gaat om online toegang tot een puzzelplatform, lijkt mij van wel.

alfatrion

Eens, ik was in de veronderstelling dat het ging om een abbonnement van een blad.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

De naam iPuzzel zette mij op het verkeerde been. Het blijkt een puzzeltijdschrift dat alleen via abonnement verkrijgbaar is. De uitgever zit in Herentals, België. Dan zou het dus toch niet om een dienst gaan. Voor de liefhebbers staan er uitgebreide AV op hun website.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je per telefoon niet kon opzeggen, ik lees hierboven dat ze in Herentals zitten en post of Email opzeggen omdat per telefoon niet lukte mag dan ook...
Wel is via Email bewijs dat je tijdig opstuurde, brieven niet en aantekenen is duur.

CorineH

Ongelezen bericht door CorineH »

Dank voor alle reacties. Ik weet nu nog niet of we nu wel of niet verplicht zijn door te betalen. Wel ik heb gevraagd of we het kunnen stoppen met een afkoopsom omdat we gek worden van al die aanmaningen terwijl ze wel betaald. Voor 144 euro (iets meer dan de 8 maanden die het nog loopt) kan dat.

Wat is wijsheid?

alfatrion

Hoeveel maanden resteren nog?

Mijn antwoord hangt af van het antwoord op de ontstaande vragen.
alfatrion schreef:Welke informatie over het herroepingsrecht heb je ontvangen? Heb je ook een modelformulier voor opzegging ontvangen?

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

CorineH schreef:Mijn dochter was telefonisch benaderd door iPuzzel.
Ze had 6 weken bedenktijd om dit abonnement telefonisch op te zeggen maar toen ze dit wilde doen was dit bedrijf telefonisch niet te bereiken.
Nu zeggen ze dat ze voor een jaar lid is omdat ze op een bandje akkord is gegaan met deze voorwaarden. Ze zeggen gewoon nereikbaar te zijn geweest. Ze betaald nu 10 euro in de maand maar nog steeds komen er aanmaningen. Als student zit ze nu met de handen in het haar. Wie kan helpen.
Maar dit begrijp ik dus niet. Ze kan die 10 euro per maand blijkbaar niet missen.

a) waarom gaat ze dan akkoord met dit aanbod
b) waarom heeft ze na het afsluiten niet direct afgezegd toen ze spijt had?

Ik kan me niet indenken dat het bedrijf 6 weken lang telefonisch onbereikbaar is. Wat ik ook niet begrijp is dat dit abonnement kennelijk al 4 maanden duurt, en dat dochterlief nu pas aan de bel trekt. Heeft ze écht wel geprobeerd op te zeggen? Of vertelt ze niet het hele verhaal?

Wat zijn de abonnementskosten per maand? Dat vind ik ook nogal vaag. Ze betaalt 10 euro per maand, maar om de boel af te kopen moet ze 144 euro betalen voor 8 maanden, dat is toch wel even een stuk meer per maand... En er komen dus ook nog aanmaningen binnen.

Wijsheid is in ieder geval te betalen, al is het onder protest. Maar ik vrees, aangezien je dochter beweert dat het bedrijf telefonisch niet bereikbaar was, dat er geen opzegging gedaan is, en dat ze er gewoon aan vast zit.

Gesloten