LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Online programma "kasboek.nl" plotseling niet meer gratis.

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
T.W. v.d. Haak

Online programma "kasboek.nl" plotseling niet meer gratis.

Ongelezen bericht door T.W. v.d. Haak »

Al jaren gebruik ik Kasboek.nl gratis. Elk jaar laat ik daar mijn bankafschriften inlezen en rubriceren. (makkelijk voor belasting aangifte) In Februari maak ik dan altijd van de diverse rubrieken een jaaroverzicht over het afgelopen jaar.
Wat gebeurt er: half februari 2017 ontvang ik een mail: de gratis kasboek is veranderd in "kasboek basis". Alleen daarmee kan per rubriek overzichten gemaakt worden. "Kasboek gratis" blijft wel bestaan... echter je kan er alleen maar mee up loaden (bankgegevens laten inlezen). Of ik maar even 29,95 euro wil betalen.

Een klacht mijnerzijds wordt niet begrepen, ik moet betalen.
Ik heb dat node gedaan omdat ik de cijfers van het vorige jaar nodig heb.... Maar ik voel me wel gechanteerd?
Herkent iemand mijn probleem?

Groet, T.W. van den Haak

mahadma

Re: Online programma "kasboek.nl" plotseling niet meer gratis.

Ongelezen bericht door mahadma »

Vroeger was er veel meer gratis. Dus waarom zou er niet een vergoeding van 30 euro redelijk zijn ipv een accountant?

piet987654

Ongelezen bericht door piet987654 »

Ik gebruik hiervoor Excell.
Met een GRATIS Microcoft account, kunt U GRATIS gebruik maken van Office online.
GRATIS en LEGAAL.

zie hier voor de website:

https://products.office.com/nl-nl/offic ... ice-online

Jesa H

Ongelezen bericht door Jesa H »

T.W. v.d. Haak schreef:Al jaren gebruik ik Kasboek.nl gratis. Elk jaar laat ik daar mijn bankafschriften inlezen en rubriceren. (makkelijk voor belasting aangifte) In Februari maak ik dan altijd van de diverse rubrieken een jaaroverzicht over het afgelopen jaar.
Wat gebeurt er: half februari 2017 ontvang ik een mail: de gratis kasboek is veranderd in "kasboek basis". Alleen daarmee kan per rubriek overzichten gemaakt worden. "Kasboek gratis" blijft wel bestaan... echter je kan er alleen maar mee up loaden (bankgegevens laten inlezen). Of ik maar even 29,95 euro wil betalen.

Ik heb dat node gedaan omdat ik de cijfers van het vorige jaar nodig heb.... Maar ik voel me wel gechanteerd?

Groet, T.W. van den Haak
Waarom zouden zij verplicht gratis service moeten verlenen? Ik zie het probleem niet. Je maakt er al jaren gebruik van dus waarom is het zo'n probleem ook eens wat terug te doen/betalen in ruil voor al dat gemak?

grun

Ongelezen bericht door grun »

T.W. v.d. Haak schreef:Een klacht mijnerzijds wordt niet begrepen, ik moet betalen. Ik heb dat node gedaan omdat ik de cijfers van het vorige jaar nodig heb.... Maar ik voel me wel gechanteerd? Herkent iemand mijn probleem?
Niet echt, nee. Bij het woord chantage denk ik meer aan het betalen van een afkoopsom voor iets waarvan je wilt dat het geheim blijft. Daar is in dit geval geen sprake van.

Als je de 30 euro deelt door het aantal jaren waarin je het al gebruikt, dan is het een koopje. Bekijk het eens van de andere kant: iemand die lol heeft in programmeren bedenkt een programma, gooit dat op het internet voor niks en put in het begin voldoening uit het feit dat het vaak gedownload wordt. Kennelijk voorziet het in een behoefte. Dan is het wachten op het moment waarop hij dit vertelt op verjaardagsfeestjes en iemand zegt: je bent gek als je dit gratis weggeeft, je zou er ook geld voor kunnen vragen. Het balletje gaat rollen, enzovoort.

Holy53

Ongelezen bericht door Holy53 »

T.W. v.d. Haak schreef:Al jaren gebruik ik Kasboek.nl gratis. Elk jaar laat ik daar mijn bankafschriften inlezen en rubriceren. (makkelijk voor belasting aangifte) In Februari maak ik dan altijd van de diverse rubrieken een jaaroverzicht over het afgelopen jaar.

Groet, T.W. van den Haak
U praat over februari 2017!

Klaas Jan

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Ik snap u wel hoor. Is het zo dat u zonder aankondiging niet meer bij oude gegevens kon zonder te betalen? Dan is dat een kwalijke zaak en een slechte service. Men had u in dat geval ruim van tevoren moeten informeren over de verandering van gratis naar betaald om u de gelegenheid te geven uw gegevens veilig te stellen.

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke »

T.W. v.d. Haak schreef: Ik heb dat node gedaan omdat ik de cijfers van het vorige jaar nodig heb....

Groet, T.W. van den Haak
want u had uw bankafschriften en belastinggegevens weggegooid?

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

T.W. v.d. Haak schreef:Al jaren gebruik ik Kasboek.nl gratis.
En nu krijgt u de rekening gepresenteerd voor het geloven dat dingen "gratis" kunnen zijn...de kosten voor het gebruik lijken mij niet onredelijk.

T.W. v.d. Haak

Ongelezen bericht door T.W. v.d. Haak »

Dank voor de reacties,
Echter alleen Klaas Jan begrijpt waar het mij om gaat.
De opmerking of de prijs redelijk of onredelijk is niet opportuun. Het gaat om de wijze van handelen.
Reactie voor Holy 53: 2017 moet 2018 zijn... schrijffout.

MrMancunian

Ongelezen bericht door MrMancunian »

T.W. v.d. Haak schreef:Echter alleen Klaas Jan begrijpt waar het mij om gaat.
Nee, Klaas Jan is de enige die het antwoord geeft dat u graag wil horen, dat is echt iets anders dan begrijpen waar het om gaat...

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Men had u in dat geval ruim van tevoren moeten informeren over de verandering van gratis naar betaald om u de gelegenheid te geven uw gegevens veilig te stellen.
Dit staat ook zo in de gebruiksvoorwaarden of werd de applicatie aangeboden met "garantie tot aan de deur" ?

Klaas Jan

bprosman schreef:
Men had u in dat geval ruim van tevoren moeten informeren over de verandering van gratis naar betaald om u de gelegenheid te geven uw gegevens veilig te stellen.
Dit staat ook zo in de gebruiksvoorwaarden of werd de applicatie aangeboden met "garantie tot aan de deur" ?
Geen idee. Ik stelde de vraag niet.
Lijkt me dat je dit niet perse regeltechnisch of juridisch moet bekijken maar op basis van goed fatsoen.
Als je voorwaarden rond software verandert, betaald of onbetaald, moet je je klanten op tijd inlichten zodat die maatregelen kunnen treffen.

@MrMancunian, ik begrijp inderdaad heel goed waar het hier om gaat en geef de vraagsteller groot gelijk. Het gaat om het zonder aankondiging betaald maken van een service. Een gebruiker onder druk zetten. Want die kan geen kant op om bij z'n gegevens te kunnen. Dat is het punt.

Jesa H

Ongelezen bericht door Jesa H »

Klaas Jan schreef:@MrMancunian, ik begrijp inderdaad heel goed waar het hier om gaat en geef de vraagsteller groot gelijk. Het gaat om het zonder aankondiging betaald maken van een service. Een gebruiker onder druk zetten. Want die kan geen kant op om bij z'n gegevens te kunnen. Dat is het punt.
Je doet alsof zo'n website een cloud service bood waarbij ze adverteerden dat je je eigen administratie maar moet weggooien. Dat is hier dus niet het geval.

TS mag ook wel enige eigen verantwoordelijkheid hebben.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Wat als de site gecrasht zou zijn? Dan is ook alle info weg.

Overigens is niet duidelijk of men dit wel of niet heeft gecommuniceerd en als ik de site zo zie, is er nog steeds een gratis pakket, met minder functionaliteit dan TS hier aangeeft. Met dat pakket kan ie dus zijn gegevens eraf halen als ie dat zou willen.

Klaas Jan

Jesa H schreef:
Klaas Jan schreef:@MrMancunian, ik begrijp inderdaad heel goed waar het hier om gaat en geef de vraagsteller groot gelijk. Het gaat om het zonder aankondiging betaald maken van een service. Een gebruiker onder druk zetten. Want die kan geen kant op om bij z'n gegevens te kunnen. Dat is het punt.
Je doet alsof zo'n website een cloud service bood waarbij ze adverteerden dat je je eigen administratie maar moet weggooien. Dat is hier dus niet het geval.

TS mag ook wel enige eigen verantwoordelijkheid hebben.
Nee, ik doe nooit alsof hoor.
Nog maar een keer: Het gaat om het zonder aankondiging betaald maken van een service. Een gebruiker onder druk zetten. Want die kan geen kant op om bij z'n gegevens te kunnen. Dat is het punt.
Maar ik zie alleen maar meningen en aanmerkingen voorbijkomen die met de kern van de zaak niets te maken hebben.
Ik sluit de boekhouding...

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

En er is nog steeds de mogelijkheid om de software gratis te gebruiken, dus kan TS gewoon netjes bij zijn gegevens. Die software is dan echter gelimiteerd en dat wil TS dus blijkbaar niet.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

@Klaasjan,

De mogelijkheden van de gratis versie :
Alle rekeningen van al je banken in één systeem
Bij- en afschrijvingen uit internetbankieren importeren
Bewaren, bekijken en snel opzoeken
Maar ik zie alleen maar meningen en aanmerkingen voorbijkomen die met de kern van de zaak niets te maken hebben.
Misschien zelf even op de site kijken.

Gesloten