LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oplichting in de HORECA

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Gast987

Oplichting in de HORECA

Ongelezen bericht door Gast987 »

Laatst wilde ik lekker gaan uit eten bij een ketenrestaurant.
Ik bestelde een varkenshaasje voor 14,50 en krijg een heel mooi bord met een stukje vlees onder een berg saus.
Even de saus wegkrabben en blijkt er een varkenslapje / karbonade onder verstopt te zitten.
Gelijk de serveerster gevraagd wat er met het varkenshaasje gebeurt is.
Deze haalt direct de bedrijfsleider erbij, die geïrriteerd naar de tafel komt met de woorden dat "er wel zes koks in de keuken staan, die wél weten hoe een varkenshaasje eruit ziet". Dat het een plat lapje was, kwam "omdat ze de varkenshaas plat sloegen om hem gaar te krijgen" en "wat ik wel niet verwachtte voor die 14 euro vijftig" ? en vervolgens de mededeling dat ik "het kon opeten of mijn biezen pakken en nooit meer terugkomen."
Ik heb mijn biezen gepakt en heb een bak chinees gehaald, maar de kater blijft.

Dit is toch de reinste oplichting ? Mag dat zomaar ?

Het restaurant is Pinoccio in Apeldoorn (o.a.).

Dilbert29

Re: Oplichting in de HORECA

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Of het mag weet ik niet, ik zou persoonlijk zeggen van niet. Als ik een varkenshaasje bestel dan wil ik dat ook hebben en niet afgescheept worden met een goedkoper stukje vlees.

Aan de andere kant kun je in dergelijke vreetschuren ook niet al te veel verwachten is mijn mening. Ik ga er dan ook nooit meer naar toe, na diverse ervaringen met lauwe patat, half gaar vlees en rauwe groenten.

Ze kijken daar niet naar kwaliteit maar naar kwantiteit. Zoveel mogelijk mensen er door proppen in zo min mogelijk tijd, dat levert ze winst op.

Anika

Ongelezen bericht door Anika »

Even voor de goede orde. Pinoccio is beslist geen vreetschuur zoals onze Dilbert29 hier beweerd.

Het verhaal van Gast kan best kloppen, maar een vreetschuur? Nee!

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Hoe zou jij het dan willen noemen, Anika?

Anika

Ongelezen bericht door Anika »

Het moet doorgaan voor pizzaria, maar een vreetschuur is het NIET!

Dat is zoiets wat daar aan de weg Voorthuizen staat.

Gast

Jij weet dus ook niet precies hoe je het moet noemen.
Duidelijk... :lol:

Dilbert29

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Ik bedoelde vreetschuur natuurlijk ook niet letterlijk laat dat duidelijk zijn. Wat ik ermee bedoelde is dat het geen superdeluxe restaurant is, maar gewoon een tentje waar je snel kunt eten voor weinig geld.

Gast

Nee eigenlijk niet, maar in ieder geval geen vreetschuur. Maar dat heb jij ook niet gezegd.

Dat zei Dilbert29, maar die komt er ook van terug.

Wij hebben er met ons werk wel eens gegeten en toen was het wel goed. Maar wat ik over die zaak heb horen zeggen, is dat ze nogal regelmatig van eigenaar veranderen. Dus ja!

Gast

Volgende keer toch weer naar Parkheuvel in Rotterdam.

Gast

Nou, wij gaan wel naar Le Garage in Amsterdam en anders naar Joop Braakhekke. :P

Gast

Ja daar heb je weer zo'n would be. Le Garage is Joop Braakhekke en Joop Braakheke is Le Garage.

Overigens ga ik liever naar Parkheuvel.

Gast

Parkheuvel heeft een veel mooiere ambiance inderdaad 8)

Gast

Alsof IK dat NIET weet, dombo! gast 20:55/

Je trapt er toch weer mooi in! :P

inxsnl

Ongelezen bericht door inxsnl »

Beetje laat maar toch

Dit is geen oplichting.
Dit is de boel bedonderen.
Hier is weinig aan te doen ,maar het juiste heeft u al gedaan .
Aan de schandpaal nagelen dat soort horeca bedrijven.

Tim

Jim hijsmans

Ongelezen bericht door Jim hijsmans »

Je had beter gelijk op kunnen stappen .. je schrijft niet of het desondanks toch lekker was.
Inderdaad de horeca in Nederland is veel en veel te duur............ ga eens naar Azie, daar kun je nog lekker smikkelen voor 2 euro !! Maar alle gekheid op een stokje.............
Zelf kom ik hier in Nederland nooit in een restaurant........ zal me daar 4 gulden voor een bakkie koffie gaan betalen !!!
Laatss op de huishoudbeurs vroegen ze 1.90 euro voor een schraal bakkie koffie uit een papieren bekertje... daar word je toch ff nietgoed van......ff verderop kon je gratis koffie lurken uit een espresso machine van 695 eurootjes ! Maar die was ook niet om over naar Opoe te schrijven.... nee ik zet thuis wel een bakkie, gezellig terwijl ik al die onzinnige brieven op de Kassa site lees... net zoals deze reaksie !

Gast

Wat doe je dan ingodsnaam hier op de site van Radar? :roll:

Gast

laatst was ik in een pizzeria, lekker gegeten, de pizza en de andere liflafjes waren goed.

Echter de boel belazeren kunnen die lui als geen ander!,

Ik vroeg voor "Extra olijven" op mijn pizza, dit werd gerealiseert, heerlijke olijven!, geen klachten,

Maar... het waren maar 4 olijfjes, die op die pizza lagen!, een tegenvaller dacht ik, dus ik at het allemaal lekker op,

Op de rekening echter stonden de olijven gespecificeerd! kosten € 2.75!

voor 4 olijfjes!,

Inkoop voor het bedrijf!, misschien nog geen halve eurocent!,

Ze kunnen er wat mee in de horeca, dat weten we allemaal, hopelijk plukken ze nu eens de wrange vruchten van deze oplichters praktijken!.[/u]

Gast

wij hebben ons bij de valk helemaal volgeduwt, we waren wel goed bezopen anders hadden we het niet naar binnen gekregen en zijn naar buiten gelopen zo is de valk ook eens opgelicht! :lol:

Gast

je schrijft niet of het desondanks toch lekker was.
Dat deed ze wel: ze stapte meteen op, en kon dus niet oordelen of het lekker was, omdat de eigenaar al had gezegd dat ze beter kon opkrassen.

Geen stijl van Pinokkio. Laat die maar op een houtje bijten, zou ik zeggen: het zal hem in elk geval meerdere klanten gaan kosten. Want ik kwam er ook weleens, maar nu niet meer.

Gesloten