| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Opzeggen blokverwarming huurwoning
-
dennispochenk
Opzeggen blokverwarming huurwoning
In de warmtewet staat dat ik het contract mag aanpassen of ontbinden als ik dat zou willen maar de leverancier biedt nergens deze info,
ook wanneer ik de leverancier opbel wordt ik constant heen en weer gegooid van instantie naar instantie.
Inmiddels ben ik op het punt waar ik het gewoon wil laten afsluiten maar ook dat lijkt onbegonnen werk, ten tijde van aanmelding heb ik het tekenen van dit contract maanden uitgesteld omdat ik het niet eens was met de gestelde overeenkomst maar werd toch streng gesommeerd te tekenen omdat ik wel de dienst afneem.
Ik krijg dus Blokverwarming en Warmwatertap van Eneco, Blokverwarming zou ik willen opzeggen omdat ik niet stook en toch steeds hoge kosten krijg door de zogenaamde individuele meters op de radiatoren en ik geen kwijtschelding kan krijgen op het vastrecht van 300+ euro.
Dit wordt mij serieus te duur en het is dus afsluiten met een boetebedrag tot gevolg of verhuizen!
Als ik het koud heb doe ik een deken om.
Ik heb de woningbouw ook hierover gebeld en gevraagd wat voor stappen ik moet ondernemen maar blijkbaar was ik de eerste ooit die deze vraag stelde en wisten ze niet hoe ermee om te gaan.
Internet zegt mij dat ik een schriftelijk verzoek tot toestemming moet indienen bij de Woningbouw vereniging WoonInvest en afwachten wat zij vinden maar vind al deze moeite een "beetje" in strijd met de gestelde Warmtewet
Kan iemand mij alstublieft helpen? Ik ben ten einde raad.
PS
Nee, ik heb het nooit koud, de radiator staat alleen aan wanneer er bezoek is en de woning zal ook niet bevriezen, ik heb aan alle kanten om mij heen buren die wel stoken en dat brengt de woonkamer tot minimaal 15 graden, keuken en slaapkamer tot minimaal 12 graden
ook wanneer ik de leverancier opbel wordt ik constant heen en weer gegooid van instantie naar instantie.
Inmiddels ben ik op het punt waar ik het gewoon wil laten afsluiten maar ook dat lijkt onbegonnen werk, ten tijde van aanmelding heb ik het tekenen van dit contract maanden uitgesteld omdat ik het niet eens was met de gestelde overeenkomst maar werd toch streng gesommeerd te tekenen omdat ik wel de dienst afneem.
Ik krijg dus Blokverwarming en Warmwatertap van Eneco, Blokverwarming zou ik willen opzeggen omdat ik niet stook en toch steeds hoge kosten krijg door de zogenaamde individuele meters op de radiatoren en ik geen kwijtschelding kan krijgen op het vastrecht van 300+ euro.
Dit wordt mij serieus te duur en het is dus afsluiten met een boetebedrag tot gevolg of verhuizen!
Ik heb de woningbouw ook hierover gebeld en gevraagd wat voor stappen ik moet ondernemen maar blijkbaar was ik de eerste ooit die deze vraag stelde en wisten ze niet hoe ermee om te gaan.
Internet zegt mij dat ik een schriftelijk verzoek tot toestemming moet indienen bij de Woningbouw vereniging WoonInvest en afwachten wat zij vinden maar vind al deze moeite een "beetje" in strijd met de gestelde Warmtewet
PS
Nee, ik heb het nooit koud, de radiator staat alleen aan wanneer er bezoek is en de woning zal ook niet bevriezen, ik heb aan alle kanten om mij heen buren die wel stoken en dat brengt de woonkamer tot minimaal 15 graden, keuken en slaapkamer tot minimaal 12 graden
Re: Opzeggen blokverwarming huurwoning
Vraagje, krijg je voor de badkamer/keuken warm water via een boiler ofzo?
-
dennispochenk
Nee, via de genoemde warmwatertap
-
dennispochenk
Ik wil alleen de blokverwarming opheffen, een vervanger zou een elektrische radiator kunnen zijn als ik persee een alternatief moet aandragen.
Niet dat ik deze werkelijk ga gebruiken.
Ik wil dus de warmwatertap behouden, er hoeft niets verbouwd te worden als ik een boiler in de keuken wil hangen want alle aansluitingen van de oude Geiser zitten er nog.
Dus als die tap weg moet wanneer ik de blokverwarming afsluit is dat prima
Ik heb zelf Gas (koken) en Elektra bij een andere aanbieder dus in theorie lijkt er mij niets mis, en is de woning ook niet onbewoonbaar.
Koud water is er trouwens ook gewoon, wat los staat van die warmwater tap
Niet dat ik deze werkelijk ga gebruiken.
Ik wil dus de warmwatertap behouden, er hoeft niets verbouwd te worden als ik een boiler in de keuken wil hangen want alle aansluitingen van de oude Geiser zitten er nog.
Dus als die tap weg moet wanneer ik de blokverwarming afsluit is dat prima
Ik heb zelf Gas (koken) en Elektra bij een andere aanbieder dus in theorie lijkt er mij niets mis, en is de woning ook niet onbewoonbaar.
Koud water is er trouwens ook gewoon, wat los staat van die warmwater tap
En deze buren stoken dus, en betalen, voor warmte die ook bij u wordt geleverd.ik heb aan alle kanten om mij heen buren die wel stoken en dat brengt de woonkamer tot minimaal 15 graden, keuken en slaapkamer tot minimaal 12 graden
Wel zo netjes om dan een deel mee te betalen wat u nu doet door de €300,- vastrecht.
Ik lees woningbouw, dus dan concludeer ik dat dit een huurwoning is? Dan is het vaak zo dat opzeggen van de blokverwarming alleen kan als tegelijk ook de huur wordt opgezegd, feitelijk dus alleen bij verhuizing. Maar dat zou in het huurcontract moeten staan lijkt me, wat zegt dat hier over?dennispochenk schreef:In de warmtewet staat dat ik het contract mag aanpassen of ontbinden als ik dat zou willen maar de leverancier biedt nergens deze info,
PS
Dat schriftelijk opzeggen in de warmtewet ken ik overigens alleen als verplichting voor de leverancier, maw als ze u zouden willen afsluiten om reden X of Y. In welk artikel leest u dat dit ook voor u als klant zou gelden?
Als je een woning wilt waarin je zulke aanpassingen kunt maken, dan moet je een koopwoning nemen in plaats van een huurwoning.dennispochenk schreef:Ik wil alleen de blokverwarming opheffen, een vervanger zou een elektrische radiator kunnen zijn als ik persee een alternatief moet aandragen.
-
renewouters
Als je de kosten voor afsluiten (dus fysiek ontkoppelen van jouw radiatoren van het systeem, inclusief eventuele andere activiteiten die nodig zijn om de impact daarvan op het complete systeem) en weer aansluiten als je gaat verhuizen op je wilt nemen wil de WBV misschien wel meewerken. Ik denk dat het goedkoper is om gewoon aangesloten te blijven.