LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] overdreven kosten scholen.

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
max85

overdreven kosten scholen.

Ongelezen bericht door max85 »

Indien mogelijk zou TROS Radar eens aandacht moeten besteden aan de abnormale bedragen die scholen tegenwoordig EISEN van ouders.
Schoolreisjes naar het buitenland zijn gewoon geworden,maar dat niet iedereen een bedrag van b.v.€ 450,- (schoolreisje naar Barcelona van mijn kleindochter) kan ophoesten,daar bemoeien ze zich niet mee.
Alles moet kunnen,vooral als het duur is. Dat een groot deel van de ouders tot de minima behoort en zich in allerlei bochten moet wringen om dat geld op te kunnen brengen,dat is niet van belang.Als de reisjes maar kunnen doorgaan.
En verder: de grote bedragen (soms in de buurt van de € 800,=) die voor een pakketje schoolboeken moeten worden betaald,grenst aan oplichterij.
Ook daar moest eens tegen worden opgetreden.
Ik vrees dat Radar weinig aandacht zal (kunnen) besteden aan het bovenstaande,maar geef dan een manier aan waarop mensen tegen dergelijke praktijken kunnen protesteren.
Televisie kan een machtig drukmiddel zijn,dat ik dit geval heel veel mensen zou kunnen helpen.

Hartelijke groten,
Max Janssen,
Postjeskade 63D,
1058 DH Amsterdam.

Jeannet

Re: overdreven kosten scholen.

Ongelezen bericht door Jeannet »

:?: Ik vind het ook vreemd dat ik eerst aan huur nog geen 400 gulden kwijt was aan schoolboeken en nu 470 Euro en dan hoor je van de kinderen die een klas hoger zitten dat er een heleboel boeken niet eens gebruikt worden en er worden tegenwoordig maar overal werkboeken voor gebruikt die je aan het eind van het jaar gewoon weg kunt gooien!!!! :twisted:

Gesloten